Re: Mina misstänkta!
Herr Nils är snacksalig. Men inte varulv. Han blir helt enkelt för "strategispelsintresserad" när det kommer till det här varulvsspelet. Han är dessutom för otålig för att kunna låt bli att prata om det.
Ja JUST DET! Om han är så "strategispelsintresserad" så skulle han väl använda exakt samma modus operandi om han är varulv. Vissa ser det som att vi bybor tjänar på att vara ärliga. Men den småludne Herr Nils kan ju också vara ute efter att få reda på vilka frimurarna och siaren är eller hur?
Han kanske tjänar mindre på att ta död på båda frimurarna som Marco sa, men om han bara tog död på EN då? Och sedan fortsatte att rösta i enlighet med denne ensamme frimurare som inte har sin anförtrodde kvar i livet längre. Då skulle ulven Nils enkelt kunna rikta bort misstankarna från sig om åtminstonde han visste vem som är frimurare och inte. Det handlar alltså om en intrikat konspiration!
Visserligen har Herr Nils gått ut med att han är en trogen bybo, men i realiteten hur många av er som INTE är bybor kommer INTE att behöva ändra historia efter ett par dagar och avslöja er frimuraridentitet eller siaridentitet i hopp om att slippa snaran då ni blivit falskeligen anklagade? Om alla kommer att stå fast vid att vara vanliga bybor så kommer det reslutera i att vi bara hängs på måfå, någon kommer slutligen att vilja rädda sitt skinn och försöka gå ut med vad deras egentliga agenda är. Men vem kan man isåfall lita på?
Marco är mystisk, men inte heller varulv. Han försöker spela smart, men detta kan missförstås. Åtminstone av mig.
Däremot har han en poäng i att de tystaste i byn (tex Nightowl, Johoohno, och Flurtis) är skumma.
Jådo, Marco är mystisk. Men jag börjar misstänka att han är en av frimurarna. Fast det kan ju ha varit Marcos plan redan från början att få mig att tro det så att jag inte upptäcker ludenheten bakom hans öra!
Så just nu är mina misstänkta:
Nightowl
Flurtis
Johoohno
Vad säger ni andra?
De beter sig onekligen skumt det har du rätt i, men jag tror inte att jag vågar släppa siktet från Herr Nils riktigt än. Om han skulle visa sig vara varulv så skulle vi godtrogna bybor vara en allt för lätt match för den potentiellt ludne Herr Nils just för hans strategiska sinne. Kom ihåg även stora strategiska härskare måste även bemästra konsten med ränkspel och konspirationer.
Paranoid stadsfyllo som jag är så erkänner jag att en del av argumenten kan vara lite bristfälliga och eventuellt överdrivet paranoida. Men kom ihåg uttrycket:
"I en värld av galenskap, sök råd från den galne, och i en värld av mörker sök råd från den blinde för att hitta vägen."
Och avgör sen själv vem ni delvis litar på och inte.
//Coffe_Kanon - stadens fullaste och mest paranoide bybo