Rickard
Urverk speldesign
Något som ankommer från fälltråden och jag antar att det även kan härröras till suspense och suprisediskussionen på skräckforumet. Senast när jag spelledde EDoD så avgjorde jag att det mest logiska som skulle hända var att råttmännen skickade en lönnmördare för att ta ut rollpersonerna. Jag drog på det någon timme innan jag slutligen bestämde mig för att skicka lönnmördaren mot dem.
Det enda som jag kom på som skulle rädda rollpersonerna var ett tärningsslag och eftersom en av spelarna hade satt sig och börjat dricka ensam i skänkrummet. Detta gav det mig ursäkten att få slå två slag, då jag bestämde att han också slocknade där, och på så sätt öka spelarnas chans att överleva. Van som jag är, så skickade jag dock inte in lönnmördaren, för just den personen var en av "kampanjnycklarna" som spelarna letade efter. Istället skickade jag in två "låsdyrkare" medan tärningarna rullade min väg och spelaren i skänkrummet vaknade. Detta gjorde att låsdyrkarna togs fast och gav information om både lönnmördaren och en kidnappning som råttmännen utfört, så att spelarna kunde komma vidare.
Jag hade flyt där, men hur ska man egentligen använda en lönnmördare? Logiskt sett borde ju denne ta livet av rollpersonerna. I Sin City så mördas en hora medan personen som spenderade natten med den prostituerade sattes dit, men varför mördades inte personen direkt?
/Han som borde ha påbörjat en krönika över sin EDoD-kampanj
Det enda som jag kom på som skulle rädda rollpersonerna var ett tärningsslag och eftersom en av spelarna hade satt sig och börjat dricka ensam i skänkrummet. Detta gav det mig ursäkten att få slå två slag, då jag bestämde att han också slocknade där, och på så sätt öka spelarnas chans att överleva. Van som jag är, så skickade jag dock inte in lönnmördaren, för just den personen var en av "kampanjnycklarna" som spelarna letade efter. Istället skickade jag in två "låsdyrkare" medan tärningarna rullade min väg och spelaren i skänkrummet vaknade. Detta gjorde att låsdyrkarna togs fast och gav information om både lönnmördaren och en kidnappning som råttmännen utfört, så att spelarna kunde komma vidare.
Jag hade flyt där, men hur ska man egentligen använda en lönnmördare? Logiskt sett borde ju denne ta livet av rollpersonerna. I Sin City så mördas en hora medan personen som spenderade natten med den prostituerade sattes dit, men varför mördades inte personen direkt?
/Han som borde ha påbörjat en krönika över sin EDoD-kampanj