Re: Det lutar åt lutning!
Nu vill inte jag trådkapa eller nåt, men en ödmjuk reflektion delar jag gärna med mig av – inte minst för att andra ska få dela med sig av sina uppfattningar och klokskaper.
Jag lurkar rätt ordentligt på träningssiter (
www.iform.se gillar jag nästan bäst just nu, även om det finns en del sköna/sjuka klipp från "underground wellness" på youtube:
Väx ben, väx! )
Jag instämmer också (förstås!) i det Vitulv skrev - det är vad som funkar för den egna personen som är värt att köra på.
Ok, till saken: min senaste tränings/kost-idé är att försöka äta fem/sex ggr per dag (Frukost, ev mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmacka). Det är ett sånt där tips man kan läsa om nästan överallt, men som ändå inte har bitit på mig eftersom jag har saknat aptit. Nu har jag iofs gått upp i vikt och dessutom har mitt arsle växt nåt kopiöst så jag saknar knappast anledning att testa en ny kost.
Grejjen är, utan att ha provat speciellt länge, att jag på det här sättet äter mycket mindre. Alltså=mindre portioner. Blodsockret verkar kicka bättre också.
Så, trots att det aldrig har varit min melodi att äta så ofta som fem ggr/dag (det är jobbigt, men går lättare om jag äter små portioner) så ska jag prova.
Och jag tror dessutom att en sådan kost
innebär färre kalorier för min del, totalt sett.
Vad säger ni andra, nån som har erfarenhet?
/Basse