Har ju fastnat för Pew Pew! Bounty Hunters in Space, och moddar för fullt till ett komplett Star Wars för årliga spelträffen. Inser att spelsystemet (samma som Havoc Brigade) bygger på Lady Blackbird, men utan Keys, egen pöl och annat meta (utöver Doom Pool som istället är lånad från Marvel Superheroic Roleplaying). Det jag gillar är att i princip allt styrs av samma mekanism; skills, traits, gear = alla ger en tärning. Alla lyckade slag ger en success. Easy peasy. Supersnabbt och passande för Star Wars.
Pew Pew går mer åt enkelt trad än LB och det passar mig. Behöver dock se lite fler versioner för att kunna fixa till The Force mm.
Det verkar ha gjorts en hel del hacks av LB. Har någon koll på en mer tradig hackversion (med ability/gear = 1D6 etc) som inte kräver pregens o en massa samskapande, utan där man skapar sin rollperson på ´vanligt´ sätt. Setting; helst Sci-fi så klart, men fantasy/steampunk etc går bra. Är ute efter smarta regelidéer o inspiration.
Pew Pew går mer åt enkelt trad än LB och det passar mig. Behöver dock se lite fler versioner för att kunna fixa till The Force mm.
Det verkar ha gjorts en hel del hacks av LB. Har någon koll på en mer tradig hackversion (med ability/gear = 1D6 etc) som inte kräver pregens o en massa samskapande, utan där man skapar sin rollperson på ´vanligt´ sätt. Setting; helst Sci-fi så klart, men fantasy/steampunk etc går bra. Är ute efter smarta regelidéer o inspiration.