Nä, inte jag! Jag söker varken fru eller är lajvare...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14019589.ab
Cog.
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article14019589.ab
Cog.
Varför ens fru?anth said:Varför inte "Nörd söker fru" på en gång för?
Jag har för mig att Sveriges lajvföreningar för åtminstone något år sedan hade en större andel tjejer än killar. Frågan är då hur man har räknat vad som specifikt är "lajvföreningar", men lajv har onekligen en annorlunda könsfördelning än resten av spelhobbyn.Gurgeh said:Är inte hälften av lajvarna tjejer?
/tobias
Orsaken till att jag frågar är att när jag hör konceptet får jag känslan att producenterna tänkt: "Sådana där lajvare är ju ett gäng skäggiga nördtomtar som aldrig träffar några tjejer som inte är tecknade av Wayne Reynolds, så vi hittar på ett kontaktprogram åt dem." Och då har de missförstått något.Svarte faraonen said:Jag har för mig att Sveriges lajvföreningar för åtminstone något år sedan hade en större andel tjejer än killar. Frågan är då hur man har räknat vad som specifikt är "lajvföreningar", men lajv har onekligen en annorlunda könsfördelning än resten av spelhobbyn.Gurgeh said:Är inte hälften av lajvarna tjejer?
/tobias
Jag är inte helt söker på att jag skulle tolka det så. Inte helt i alla fall. Jag tror att det blev lajvare för att lajv är väldigt visuellt.Gurgeh said:Orsaken till att jag frågar är att när jag hör konceptet får jag känslan att producenterna tänkt: "Sådana där lajvare är ju ett gäng skäggiga nördtomtar som aldrig träffar några tjejer som inte är tecknade av Wayne Reynolds, så vi hittar på ett kontaktprogram åt dem." Och då har de missförstått något.
/tobias
Ack, rollspelandets stora PR-problem: Det är inte tillräckligt visuellt!w176 said:Jag är inte helt söker på att jag skulle tolka det så. Inte helt i alla fall. Jag tror att det blev lajvare för att lajv är väldigt visuellt.
"Bonde söke fru" lever mycket på att det är visuellt. Liksom det finns en gård, och djur och det är utomhus och det är stora jordbruksmaskiner och det är lantliga hem. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.
"Lajvare söker fru" är utomhus. Och det är medeltida klänningar, och rustningar och vavilionger och värdshus och så vidare. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.
Men att det är lagom udda spelare säkert också in.