Nekromanti Lajvare söker fru

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
anth said:
Varför inte "Nörd söker fru" på en gång för?
Varför ens fru?

Sunkigt namn. ”Ensam mörkeralv söker” ska det ju vara.

Unfair

Hero
Med tanke på mängden lajvare man känner, att de säger att man kan anmälla vänner och det faktum att "en annons som postats på en svensk sajt för lajv- och rollspelsintresserade." är postad på sverok så kan man ju ha jätte kul nu!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Gurgeh said:
Är inte hälften av lajvarna tjejer?

/tobias
Jag har för mig att Sveriges lajvföreningar för åtminstone något år sedan hade en större andel tjejer än killar. Frågan är då hur man har räknat vad som specifikt är "lajvföreningar", men lajv har onekligen en annorlunda könsfördelning än resten av spelhobbyn.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Svarte faraonen said:
Gurgeh said:
Är inte hälften av lajvarna tjejer?

/tobias
Jag har för mig att Sveriges lajvföreningar för åtminstone något år sedan hade en större andel tjejer än killar. Frågan är då hur man har räknat vad som specifikt är "lajvföreningar", men lajv har onekligen en annorlunda könsfördelning än resten av spelhobbyn.
Orsaken till att jag frågar är att när jag hör konceptet får jag känslan att producenterna tänkt: "Sådana där lajvare är ju ett gäng skäggiga nördtomtar som aldrig träffar några tjejer som inte är tecknade av Wayne Reynolds, så vi hittar på ett kontaktprogram åt dem." Och då har de missförstått något.

/tobias

w176

Förlorad dotter
Gurgeh said:
Orsaken till att jag frågar är att när jag hör konceptet får jag känslan att producenterna tänkt: "Sådana där lajvare är ju ett gäng skäggiga nördtomtar som aldrig träffar några tjejer som inte är tecknade av Wayne Reynolds, så vi hittar på ett kontaktprogram åt dem." Och då har de missförstått något.

/tobias
Jag är inte helt söker på att jag skulle tolka det så. Inte helt i alla fall. Jag tror att det blev lajvare för att lajv är väldigt visuellt.

"Bonde söke fru" lever mycket på att det är visuellt. Liksom det finns en gård, och djur och det är utomhus och det är stora jordbruksmaskiner och det är lantliga hem. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.

"Lajvare söker fru" är utomhus. Och det är medeltida klänningar, och rustningar och vavilionger och värdshus och så vidare. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.

Men att det är lagom udda spelare säkert också in.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
w176 said:
Jag är inte helt söker på att jag skulle tolka det så. Inte helt i alla fall. Jag tror att det blev lajvare för att lajv är väldigt visuellt.

"Bonde söke fru" lever mycket på att det är visuellt. Liksom det finns en gård, och djur och det är utomhus och det är stora jordbruksmaskiner och det är lantliga hem. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.

"Lajvare söker fru" är utomhus. Och det är medeltida klänningar, och rustningar och vavilionger och värdshus och så vidare. Och det finns saker att göra, stora fysiska saker som syns.

Men att det är lagom udda spelare säkert också in.
Ack, rollspelandets stora PR-problem: Det är inte tillräckligt visuellt!

//Krank, som noterat det varje spelvecka, när hans rollspelförening tillsammans med lokala airsoftare och figurspelare försökt informera en motvillig allmänhet. Gissa vilka två som fick all uppmärksamhet...

solvebring

Superhero
Tja, det lär bli lika värdelöst som alla andra de där programmen, fast med snyggare kläder... Fast vad gör det - jag tittar ju ändå inte på det.

... Det är vad jag kallar "dålig TV". :gremtongue: