Ärligt talat tyckte jag nog faktiskt det första såg trevligare ut. Jag föredrar också "redovisande" formulär, men har några åsikter ändå (baserat på första formuläret)
1. Håller med Han - ta bort raderna i alla boxar. Det ser betydligt friare ut, plus att man slipper klagomål från spelare som skriv i storlek 40 när de skriver för hand..
2. Överväg rutan längst upp till höger. Den ser inte ingivande ut, och är onödigt stor enligt min mening. Ta exempelvis raden för 'ålder'? Om man är jävligt gammal alv och skriver åldern med bokstäver kanske raden behövs, men annars...
Överväg att istället skriva 'Född' - det ger mer information om karaktären.
3. Angående versaler - i ett rollformulär är det så liten mängd text, så jag tycker inte alls det gör något att använda versaler. Jag tyckte till och med att det såg mer tilltalande ut.
4. Loggan - gillade inte riktigt att den sitter där den gör, och tar så mycket plats.
5. Avsaknaden av luft tror jag främst beror på att du har så smala rader, i stil med dina formulär till gamla In The Dark. Om du ökar "höjden" på raderna blir det nog mycket luftigare.