Nekromanti learn to know each other - one step further

Troberg

Sinister eater
Re: T100-anekdot ...

Jag tror att detta är officiell regel i Krilles Playelf, till och med.
Den har jag haft i över tio år, så antingen är det ett fall av "great minds think alike" eller så är Krille en lömsk tjyv.

Ni vet hur lika jag och Krille brukar tycka... :gremshocked:

CGH

Warrior
Rapport från autentiska observationer

t100:an är rund och rasslar som en djurleksak. När den väl slutat rulla (vilket tar en ganska lång tid) är det omöjligt att avläsa vad den står på. Tärningen består utav en röd boll med massor siffror på sig inkapslad i en genomskinlig boll med massor små tillplattningar på. Innuti tärningen är det några slags plastkulor eller nån slags sand som är till för att hindra tärningen att stanna.

T30 ser ut som en muterad t20 och gör ont när man kastar den på folk. :gremgrin:

CGH - stolt ägare av äkta(TM) t100 och t30

Sodivra

Champion
Jag hade under 8%.

Skit i titlarna. Titlar suger. Gå på individerna. Individer äger. Ibland är de rent underbara.
Iallafall jag har det rätt skönt med folket på forumet. :gremsmile:

Helmgast
Automatiskt nolla i Talisman [OT]

Jag körde med automatisk nolla i Talisman. Vanisinnigt roligt att vinna en strid bafatt motståndaren rullat en nolla. Han bröt ihop och gick på en liten paus...

Obs. Denna regel funkar inte så bra i innersta regionen, på kryptan bl a.

Sodivra

Champion
Ah, yes.

Jo, jag borde väl inse att ifall man inte känner sig hemma så gör man väl inte det..

Fast själv så använde jag lite för mycket tid att jamföra yttre skillnader för att sedan inse att de var just yttre, så det behöver väl inte alltid vara fel..

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Innovation på T100-fronten ...

Jag ser att någon tärningstillverkare lagt märke till samma sak som jag observerade för länge sedan (se inlägg på annan plats i denna tråd) och spridit ut talen lite hipp som happ över tärningen.

Den T100 jag beskådade hade 1 på »sydpolen« och sedan följde övriga tal i nummerordning medsols runt tärningen ända upp till »nordpolen« som var 100.

Rising

Vila i frid
Re: Innovation på T100-fronten ...

"Den T100 jag beskådade hade 1 på »sydpolen« och sedan följde övriga tal i nummerordning medsols runt tärningen ända upp till »nordpolen« som var 100. "

Jag ska omedelbart skriva en insändare till tidningen "tätrningsmagistern" och klaga. Medan jag håller på så skall jag luska ut varför vinkeln på "2" har ändrats på moderna tärningar. Förr i tiden var 2 och 3 vinklade åt samma håll om man höll tärningen så att den visade 1,2 och 3, men nu är 2 och 3 vinklade mot varandra. Jag tror att EMU spelar en viktig roll i detta drama.

/Riz

kommer rösta "ja" fastän han tycker "nej" bara för att visa alla piss-slickare att det inte spelar någon roll vad vi lågkastiga nollor tycker. Det kommer bli som det blir oavsett vad vi tycker. Fuck oss. Ge oss tillräckligt med dokusåpor så struntar vi att rösta.

"Demokratin" idag är inte värd ett piss. Alla som fortfararande tror på den urgamla och lättmanipulerade styrelseformen är grundlurade

Inget är värt något. Jorden är ett värdelöst äggskal runt det värdefulla som kallas "mänskligt liv". "Demokrati" är bara ett nytt ord för "avföring". Ingen bryr sig. Ingen behöver bry sig. Ingen har anledning att bry sig.

Blä.

Det här är den nedsänkta oktaven. Det här är orden utan mening. Det här är den tvetungade ensamheten. Det här är den stumma rösten från mänskligheten.

Blå, blå, blå.

Gillar du "krockett?" Klä av dig? Gillar du krokodiler? Klä av dig. Smakar du honung? Klä av dig! Gillar du smaken av ghenne? Av med kläderna. Smakar du nyponsoppa? Av av av aaaaaaavvvv! Blärp lär. Gnugg.

Fnä.

Jag är konungen. Ni är alla äckliga zombier av värdelös safir och amethyst. Jap bajsar på era hjässor, ni klöser efter mina ögon, jag bajsar på era ansikten, ni klöser, klöser, klöser.

Phbtt...

Jag är en konung i honung och malt.

Jag är en värdelös prutt i en obetydlig Stockholmsnatt.

Hedå.

Sodivra

Champion
Äh, jag vet.

Ja, det var skumt formulerat. Orkade inte skriva ut min tankebana utförligt.

Jag fäste alltså för stor vikt vid yttre skillnader som grupptillhörighet, som visade sig vara just yttre - Inget att bry sig om ändå. Schism kallade jag det, men jag har blivit bättre.

Och om jag kunde göra det misstaget så är det väl inte helt fel att poängtera att grupptillhörighet och liknande är en yttre skillnad - Du kan ju ha gjort samma misstag som jag.

Det var det jag menade med texten. Nu kanske vi ska droppa det här?
Seså. Ta det inte så dystert. Titta in i vrållådan, vet jag. :gremwink:

Även i Sverige...

...Har precis börjat gymnasiet och är familjär med Kelvin. Och ja, det genom skolan. Visserligen så spenderade vi kanske fem minuter med det, men det togs iaf upp. Sen att jag hade en diskussion med läraren efter lektionen om Kelvin, är en helt annan sak.

Mvh Victor Palm...

...Känner till Kelvin.

Troberg

Sinister eater
Re: 32.54438% - Total Geek

Är det bra, eller ska jag bli orolig?
Som erfaren rollspelare och kulturintresserad hamnar man automatiskt där. Håller man dessutom på lite med datorer så är man direkt uppe i 45% eller så.

Testet är gjort så att man måste vara en korkad "Me like hockey!"-typ (Se texten till 'Me like hockey' av Arrogant Worms för en förklaring. Den går nog att tanka hem gratis (och lagligt) från MP3.com också.) för att inte bli geek. Med andra ord så är det bra.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Tjae...

Som erfaren rollspelare och kulturintresserad hamnar man automatiskt där. Håller man dessutom på lite med datorer så är man direkt uppe i 45% eller så.
Mjae. Jag är definitivt erfaren rollspelare och kulturintresserad och 'håller på lite med datorer'. Jag fick 10% eller så.

Förklaringen kommer förmodligen av att jag inte sysslar med teknik, scifi och mainstreamnördkultur. Ändock, ditt påstående stämmer inte. Så det så. :)

- Ymir, påpekar.