Den är för klockren för att jag ska kunna låta den passera. Jag behöver inte ens ta till ytterligheter i stil med Stalin-jämförelserna. OK, here goes:Jodå, detta är en grundsten inom den liberala ideologin. John Stuart Mill, socialliberalismens föregångsman, framhävde vikten att åsikter skulle få tävla fritt med varandra i den intellektuella debatten, för att då skulle man lättare kunna finna deras starka och svaga punkter.
Yttrandefrihet var ganska nytt och outvecklat på den tiden, oavsett land och styre (titta på Special Powers Act...). Se det som olika långt gången evolution bara.IIRC, varken Marx eller Lenin höll med om detta. På 1930-talet var censur ett betydelsefullt politiskt redskap för kommunister och fascister, medan socialdemokrater, liberaler och konservativa förespråkade yttrandefrihet.
Det märks inte.Screw you guys, I'm going home.
Var Manchester-liberalerna motståndare till yttrandefrihet?Men Manchester-liberalerna då
Jag har hållit mig bort från politiken (bortsett från lite allmänbildning när det gäller att skingra myten om Stalins överdrivna illdåd (han illdådade, men inte i den skalan)) och en totalt klockren skrevspark som jag fick en så fin inbjudan till att jag inte kunde låta den passera. I övrigt har jag bara stått för lite brus om superhjältar och annat harmlöst.Det märks inte.
Jag dodgar dina sparkar utan att bli svettig. Ai-kido har sina fördelaren totalt klockren skrevspark
Man måste inte ha med dem och jag ser inte poängen med dem heller.1, Alldeles oavsett vilka allegiances man kan ha, vilken effekt har egentligen allegiance i d20 Modern. Måste man ha med såna grejer?
Vi har tänkt ha med regler för sådant.2, Jag vet att 'dieselpunken' rent teknologiskt sett innebär vissa skillnader (skumma tyska datorer och jaggernauter, om jag minns rätt). Hur mycket av det kommer att finnas med, och finns det något system/chans för karaktärer att, uh, vad skulle 'gadgeteering' kunna bli på svenska? 'Manickla'?