Nightowl
Champion
Me no speakee French... [NT]
NT = No Text (Ingen text)
NT = No Text (Ingen text)
Kan man inte skippa dem då? Folk kommer ju att läsa in en massa skit i alla fall, kan man inte dra ned på frekvensen?Man måste inte ha med dem och jag ser inte poängen med dem heller.
+1hp +1fortitude, för att få lite "balans"Det vore dock kul med något Feat som kunde ge någon extra Hit Point - +3 för Toughness är ganska mycket i sammanhanget, kanske +1.
Det står uttryckligen att alignments inte används i Lemuria.Kan man inte skippa dem då?
Missförstå mig rätt, men du räknade själv upp ett antal 'allegiances' man kunde ha. I d20 Modern används inte alignments över huvud, men man kan sas ha olika anknytningar, som redan i d20 Moderns regler sägs inte behöver vara standardgrejer som 'good' eller 'chaotic', utan kan vara grejer som 'CIA', 'SKTF' eller 'Illuminati'. Jag tog för givet att det du räknade upp var dylika, och undrade om man behövde stödja den regeln med dylika uttalanden över huvud taget. Då minskar ivrigt risken att stöter sig med någon över huvud taget. Att räkna upp X livsåskådningar och koppla dem till badpojkarna* är bara ett steg åt sidan från att säga 'domhära är evil '.Det står uttryckligen att alignments inte används i Lemuria.