Nekromanti Let's play - Terror from the deep

Sodivra

Champion

F yeah.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/LMyPVpogqcM"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/LMyPVpogqcM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Terror from the deep är uppföljaren till UFO: Enemy Unknown, typ VÄRLDENS BÄSTA SPEL. Basbyggande varvat med brutala turordningsstrider. Och vi ska spela det tillsammans. Jag kör med XCOMutil, som gör spelet lite smidigare. Tanks är lite bättre, soldater får lite bokstäver som förklarar vad de är bra på och annat sånt.

Jag tar veteran för att... det känns rätt.

Så. Var ska vår bas ligga och vad ska den heta? (Den måste ligga under vatten) Hit med förslag, jag vill spela! :gremsmile:

SUPERLÄNK: http://www.xcomufo.com/usopaedia/index.html
Går att läsa om allt som dyker upp i spelet.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Arvidos said:
Så. Var ska vår bas ligga och vad ska den heta? (Den måste ligga under vatten) Hit med förslag, jag vill spela! :gremsmile:
Bermudatriangeln ska den såklart ligga i... Eller, om man vill vara tråkig, där nånstans kring europa-asien så vi täcker upp lite länder.

Den ska såklart heta "Småpraten". Andra baser ska få namn från andra delar av forumet.

Sodivra

Champion
Klockrent, jag kör på första förslaget! (Om det kommer något än mer genialiskt går det ju alltid att döpa om.) Spelet klarar förstås inte ÅÄÖ...

Det här är alltså vår bas.

Våra forskningsval.

Så! Vad börjar vi forska på? Vad börjar vi bygga i basen?

Vem vill ha en aquanaut (soldat) uppkallad efter sig, och vad för stats vill ni prioritera?

krank

Bygga:
- En General Stores
- En Missile Defences
- En Living Quarters
- En Large Radar/Sonar

(Om jag missat nåt av namnen, så fattar du ändå vad jag menar)

Köp:
- 19 Scientists
- En stridsvagn, hydrojet (eller vilken är det som inte är högexplosiv? Den iaf)
- Ammo till stridsvagnen

Forska:
- Gauss Technology

Jag vill gärna ha en aquanaut, men låter gladeligen dig välja stats.

krank

När vi får möjlighet sen ska vi för övrigt ha en alien containment grunkimojj. Har vi råd med en sån nu, bygg den också.

tull

Hero
Jag vill paxa en aquanaut! Han ska satsa allt på styrka!

Sen om du kan bygga nå coola bejbs i spelet så kan du döpa dem till Charlotte Kalla och Anna Haag.

Pendragon

Swashbuckler
Arvidos said:
Vem vill ha en aquanaut (soldat) uppkallad efter sig, och vad för stats vill ni prioritera?
Jag hade hellre varit forskare eller så, det verkar säkrare. Ska jag vara en soldat, gärna då en med urusel bravery så att han har vett att springa iväg när det skiter sig.

/Joel - dishonor waaaay before death.

Sodivra

Champion

Vi kör på det här, 19 (?) vetenskapsmän.

Allting puttrar på.

Vi hade faktiskt råd med en Alien Containment också, med en miljon över när allt är beställt.

Skulle du vilja veta mer? Havsbaser

krank

Arvidos said:
Vi kör på det här, 19 (?) vetenskapsmän.
Det är så många jag har för mig att man har living quarters till från början. Du får gärna försöka köpa en tjugonde om du vill =)

Arvidos said:
Vi hade faktiskt råd med en Alien Containment också, med en miljon över när allt är beställt.
Ballt. Enda anledningen till att jag inte brukar köpa såna redan från början är att jag brukar försöka hålla så många 2x2-utrymmen lediga som möjligt, ifall jag skulle vilja bygga nya hangarer...

Sodivra

Champion

Persson - Den starke! (Nu vet vi vart vi ska lasta understödsvapnen)

Pendragon - Den lika fege som de andra, men med hög Time Units och Stamina så att han kan springa mycket!

http://i238.photobucket.com/albums/ff85/Indierummet/TFTD/geoscape_029.png
krank - Den flexibla. Han fick vara en av brudarna. Time Units har han också. (Jag verkar inte kunna lägga upp bilden direkt, asmysko)

Den här killen tål både stryk och skräms inte. Han är gruppens hårda underbefäl.

Sodivra

Champion

Nu väntar vi. Snart kommer våra sonar plocka upp terroriserande UFOn...

Yay!

Vad beforskar vi härnäst?

Läs mer om Forskning här

Jag la in lite fler soldater.

Den här soldaten är en kvinna som kan instadöda något så fort det tittar runt ett hörn. Jag tycker det passade...

Pilzeman!

Den här snubben är MAXAD på att KASTA. What the fuck?! Vad gör jag med den här idioten?

Aquanaut Line-up. Ox var något jag var tvungen att hitta på, för jag råkade ta bort ett namn. Han är stark. (Det är inga problem att köpa fler soldater, f.ö)
Här kan ni läsa mer om Soldater om ni vill.

Sodivra

Champion
hjk ska få en soldat så fort vi får in nya rekryter. :gremsmile:

Det är midnatt den sjätte januari 2040... Shoutbox glittrar som en pärla i havsljuvet.

Ingen som har sagt något om det här, så jag beforskar Gauss Pistol, inte så stor mening att ha forskat fram Gaussteknologi annars... :gremsmile:

Yay! We have the technology!

Nu måste man forska fram gauss pistol clip innan man kan använda gausspistolen, men det skiter jag i - Jag vill ha GEVÄR!

Lika bra att sätta verkstan på att bygga en prototyp så de får något att göra.

OH SHIT OH SHIT OH SHIT

Sub detected

Jäveln är nära. Jag skickar ut vår Triton för att handskas med det genast. Stay frosty, Aquanauts.

Sodivra

Champion
Strid 1

"Okej, dags för lite taktiksnack inför räden, era fiskeagn!" gläfser Murderfuck Fistboots. Hur ska vi fördela vapnen, och vad är strategin?

Här är vad vi har att tillgå:

Det lät som det skulle vara en kvinna på namnet...

krank

Re: Strid 1

Jag har egentligen inga åsikter om vapenplaceringen; men jag har ett förslag om strategin:

Använd stridsvagnen (för den köpte vi väl?) för att röjja upp, gå i övrigt runt med soldaterna i 4-grupper med lagom mycket avstånd mellan så de inte kan granatas åt helvete.

Vi kommer att förlora någon under det här uppdraget om vi inte save/loadar. Våra soldater är nämligen fucking sämst i det här läget; de kan ingenting, har ingen armour, och dessutom har vi inte ens skaffat dem ordentliga vapen (jag hade velat att vi skulle ta gauss pistol clips innan gevären, för att ha en chans att ha 2-3 utrustade soldater på det här uppdraget)...

Sodivra

Champion
Reboot

....varför spelar jag ett spel jag ett spel som är legendariskt svårt på "Veteran"? Jag har förvisso spelat sönder UFO, men...

För den som kräver mer bevis, de små blåa högarna är liken som brukade vara vårt team efter ett försök på Veteran:

Nu borde det finnas lite mer utrymme att fjanta runt och göra roliga grejer utan att det blir katastrof. Oroa er inte, folk kommer dö ändå...

Sodivra

Champion
TFTD 1

Okej, jag har återskapat basen och vårt team i en lite snällare miljö.

Team line-up. Nu har alla 60 i Bravery utom Pendragon som har 20...

Shit, utomjordingarna slösar inte med tiden den här gången! Jag har inte ens hunnit få min varuleverans än!

Triton bär trupper, Barracudor är jaktubåtar som skjuter ner fienden så att man kan skicka Aquanauterna sedan.

Så här ser det ut när en barracuda kommer ikapp en fientlig ubåt.

En liten bild på vårt mål. Det är litet.

Dö!

Hah! Inga problem!

Okej. Nu har vi en nedskjuten ubåt, men vi har inte fått in vår undervattenstank än, och det är mitt i natten... Vad gör vi? Väntar tills dagen gryr och anfaller sedan? Väntar tills vår tank anländer? Jag tror att uppdraget har försvunnit tills dess, så då har vi låtit utomjordingarna komma undan...

Jag skulle inte vilja anfalla mitt i natten. Vi har inte ens köpt lysgranater än, så det skulle bli hårigt...

Eller så kan vi vara som rollspelare brukar vara: Vi ger oss in i mörkret, delar upp oss och letar efter ledtrådar! :gremsmile:

krank

Re: TFTD 1

Arvidos said:
Okej. Nu har vi en nedskjuten ubåt, men vi har inte fått in vår undervattenstank än, och det är mitt i natten... Vad gör vi? Väntar tills dagen gryr och anfaller sedan? Väntar tills vår tank anländer? Jag tror att uppdraget har försvunnit tills dess, så då har vi låtit utomjordingarna komma undan...

Jag skulle inte vilja anfalla mitt i natten. Vi har inte ens köpt lysgranater än, så det skulle bli hårigt...

Eller så kan vi vara som rollspelare brukar vara: Vi ger oss in i mörkret, delar upp oss och letar efter ledtrådar! :gremsmile:

Jag är emot. Jag tycker att vi väntar; om det försvinner så försvinner det. Det är hårigt nog på spelets första uppdrag; utan lysgranater och utan gauss och mitt på natten - not fucking worth it, man.

Vi KAN fixa det om vi väntar tills dagen gryr, dock.

Max Raven

T12-kultist
Re: TFTD 1

Arvidos said:
Nej din dåre!

Låt de slemma utomjordingarna gå tillbaka till sin bas och komma undan - att vandra ut i mörkret och leta ledtrådar är närmast självmord. Det borde väl vilken rollspelare med sadistisk spelledare som helst veta. :gremshocked:

Och TFTD-"spelledaren" är VÄLDIGT sadistisk. :gremfrown:

Sodivra

Champion
Strid 1: Andra försöket

Alright. It's not worth it - Too many boys coming home to their moms and pops in body bags. Delay mission.

Jag tar och köper flares och "rökgranater" åt oss när jag ändå är igång.

Fyra dagar senare anländer undervattenstanken. Målet ligger fortfarande och trycker utanför Cuba. Launch the triton!

Alright. Lineup!

We got guns, we got knives, we got nukes, sharp sticks! HELL YEAH!

Verkar som att jag inte kan bifoga hur mycket filer som helst. Okej, här är de tre sista. Vi har fått in två nya rekryter också, så vi är inte bara afrikaner och flintskalliga män...

http://i238.photobucket.com/albums/ff85/Indierummet/TFTD/Kopiaavtactical_018.png

http://i238.photobucket.com/albums/ff85/Indierummet/TFTD/Kopiaavtactical_019.png

http://i238.photobucket.com/albums/ff85/Indierummet/TFTD/Kopiaavtactical_020.png

Vad vi har här är gevär, granater, lysgranat och rökgranat åt alla. Vi har också sidopistoler, en kanon och en autokanon som kan ta olika sorters ammunition, och en torpedbazooka. Hur ska vi utrusta våra aquanauts?

Jag tror inte att det bästa är att ge alla tunga vapen, även om det kan kännas så spontant för många, men vill ni så kan vi köra på det... :gremlaugh:

(Det här inlägget tog lite tid då jag upptäckte någon bisarr funktion som gör att om jag skriver inlägget med bildkoderna först, och sedan laddar upp bilderna, så vägrar bildkoderna funka, fastän de stämmer. Mycket märkligt. Till slut så bytte jag namn på filerna och laddade upp dem igen.)