Nekromanti Let's play ***

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag tycker om att kolla "Let's play-videos" på youtube, men det finns rätt många irriterande människor som spelar in dem. Med irriterande menar jag gap och skrik och allmänt flamsande.

Någon som har bra tips på snubbar/snubbor som inte gör så att man blir trött i öronen?

Robban

Hero
Inte video, men nästan så att om man gillar Let's Play-konceptet så måste man ha läst den: Let's Play : Dwarf Fortress -- Boatmurdered. Även anledningen att jag en gång i tiden började med DF. Video-LP har jag svårt för just av anledningarna du tog upp: irriterande människor som tror de är/försöker vara roliga.

!Paxen

Swashbuckler
Jag antar att du menar t.ex. Pewdiepie och Tobuscus? dom har sin publik (jag själv kollar på Pews ibland, Tobuscus brukar jag följa vissa spelserier) och den publiken vill se sådant. Och den gruppen är stor på youtube. Men, det finns undantag förstås.

Northernlion är väl inte så flamsig. Var ett tag sen jag kollade på någon av hans let's plays dock, så jag har inte riktigt så stor koll på vad han har spelat.

Nilesy Rocks är skotte och därmed underhållande. För närarande har han ett par Minecraft spel igång och han har börjat på Ghostbusters spelet. Del av Yogscast

Sjin är (om jag har rätt) vanlig engelsman. Väldigt torr humor. För det mesta håller han på med Minecraft, men han testar även indie-spel, som del av sin Sjindie playthroughs. Del av Yogscast.

Sips är kanadensare som har.. En speciell typ av humor. Kan bli flamsigt ibland, men oftast är det bara torr humor. Del av Yogscast.

Yogscast2 används mest av Hannah från Yogscast. En del horror har spelats och fortsätter spelas, förstås. Är inte rädd för att säga vad hon tycker om spel som hon spelar.

BestInSlot/ForAdventure är en ganska okänd kanal på youtube, som har sin egen lilla beundrarskara. Spelar oftast det som är mest populärast på yt (lr, rättare sagt, stora publicerade spel). Vanlig northener som har torr humor.

Alla dessa som jag har nämnt är inte lika flamsiga som t.ex. Pewdiepie, men det beror ju förstås på vad man menar med flamsighet. Återkommer senare för att ordna länkar, men dessa ska kunna gå att söka på i Youtube och hitta.

Brynolf

Dum fan
Game grumps är ju roliga, men de kan nog uppfattas som extremt flamsiga och håller sig sällan till ämnet.

Starcraft-gurun Day[9] har en serie han kallar "day9's day off" där han har rätt sansade let's plays.

Sodivra

Champion
Brynolf said:
Game grumps är ju roliga, men de kan nog uppfattas som extremt flamsiga och håller sig sällan till ämnet.
Jag är en diehard lovely (gamegrumpfan), och även om de är skickliga och proffsiga komiker (och på det viset inte så flamsiga) så handlar ju deras videor bara till hälften om själva spelet. :gremsmile: Ibland lyssnar jag bara på dem i bakgrunden och struntar i videon.

!Paxen

Swashbuckler
Arvidos MC said:
Brynolf said:
Jag är en diehard lovely (gamegrumpfan), och även om de är skickliga och proffsiga komiker (och på det viset inte så flamsiga) så handlar ju deras videor bara till hälften om själva spelet. :gremsmile: Ibland lyssnar jag bara på dem i bakgrunden och struntar i videon.
Detsamma kan sägas om Two Best Friends/Sw1tcher. Inte så många hela let's Plays, men dom som finns är mer fokuserade på att prata om massa annat.

Oh, just det. Jag skulle fixa med länkar :gremtongue:

G

Guest

Guest
Yogscast spelar D&D - inga Von Trier-prestationer, bara tokroligt beer and pretzels-lir.

Le Link