Jag antar att du menar t.ex. Pewdiepie och Tobuscus? dom har sin publik (jag själv kollar på Pews ibland, Tobuscus brukar jag följa vissa spelserier) och den publiken vill se sådant. Och den gruppen är stor på youtube. Men, det finns undantag förstås.
Northernlion är väl inte så flamsig. Var ett tag sen jag kollade på någon av hans let's plays dock, så jag har inte riktigt så stor koll på vad han har spelat.
Nilesy Rocks är skotte och därmed underhållande. För närarande har han ett par Minecraft spel igång och han har börjat på Ghostbusters spelet. Del av Yogscast
Sjin är (om jag har rätt) vanlig engelsman. Väldigt torr humor. För det mesta håller han på med Minecraft, men han testar även indie-spel, som del av sin Sjindie playthroughs. Del av Yogscast.
Sips är kanadensare som har.. En speciell typ av humor. Kan bli flamsigt ibland, men oftast är det bara torr humor. Del av Yogscast.
Yogscast2 används mest av Hannah från Yogscast. En del horror har spelats och fortsätter spelas, förstås. Är inte rädd för att säga vad hon tycker om spel som hon spelar.
BestInSlot/ForAdventure är en ganska okänd kanal på youtube, som har sin egen lilla beundrarskara. Spelar oftast det som är mest populärast på yt (lr, rättare sagt, stora publicerade spel). Vanlig northener som har torr humor.
Alla dessa som jag har nämnt är inte lika flamsiga som t.ex. Pewdiepie, men det beror ju förstås på vad man menar med flamsighet. Återkommer senare för att ordna länkar, men dessa ska kunna gå att söka på i Youtube och hitta.