Jag spelade DoD6 för tredje gången i mitt liv i lördags. Då jag gjorde min karaktär (krigare av det skäl att jag inte visste så mycket om världen, och att det är ganska 'enkelt' att spela, dock inte så utvecklande) upptäckte jag att trots mina 31 år i livet, varav de flesta som stadsvakt och senare pirat hade 3 som bästa FV (iofs 8 i attack och 7 i försvar samt 12 i modersmål) men det låter ju uschligt lite.
Tänkte till exempel på att jag (naturare som jag är har jag väl klass 'lärd') kan jonglera med fyra bollar. Detta betyder att jag har FV 8 i en sekundär färdighet trots mina ynka 18 år (kunde det redan när jag var 16 sådetså). Men en krigare på 31 kan inte första hjälpen mer än nivå 3?
Då sägs det att man använder grundegenskaper vid lättare slag, men deta betyder att man inte kan använda färdigheterna förrän man levlat två gånger? Detta borde ju tyda på att levelsystemet är felkonstruerat?
Förstår att riotarna skrämdes av Chronopiasystemet förmåga att skapa überrollpersoner från början, men DoD6 har enligt mig gått för långt i antiüberighet.
Levelsystemet sägs finnas till för att man ska märka att man bli bättre, men detta verkar bara funka när man börjar på väldigt låg nivå?
Varför använda levelsystem när man ändå skall använda enheter som man FRITT får spendera på alla färdigheter? Onödig omväg!
Inget problem att man börjar från skratch, men nån måtta får det vara!
Tänkte till exempel på att jag (naturare som jag är har jag väl klass 'lärd') kan jonglera med fyra bollar. Detta betyder att jag har FV 8 i en sekundär färdighet trots mina ynka 18 år (kunde det redan när jag var 16 sådetså). Men en krigare på 31 kan inte första hjälpen mer än nivå 3?
Då sägs det att man använder grundegenskaper vid lättare slag, men deta betyder att man inte kan använda färdigheterna förrän man levlat två gånger? Detta borde ju tyda på att levelsystemet är felkonstruerat?
Förstår att riotarna skrämdes av Chronopiasystemet förmåga att skapa überrollpersoner från början, men DoD6 har enligt mig gått för långt i antiüberighet.
Levelsystemet sägs finnas till för att man ska märka att man bli bättre, men detta verkar bara funka när man börjar på väldigt låg nivå?
Varför använda levelsystem när man ändå skall använda enheter som man FRITT får spendera på alla färdigheter? Onödig omväg!
Inget problem att man börjar från skratch, men nån måtta får det vara!