Robert Jonsson
Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag har talat en hel del om Leviathan olika delar på forumet: om att skapa en bas, att skapa karaktärer och den dynamiska dramaturgin. Det här är delar som tillsammans kan användas på olika sätt för att skapa annorlunda berättelser. Under allt det här finns det dock ett enkelt (?) regelsystem som driver det hela. När du slår tärningar, vad du slår för, vad rollpersonens värden är och så vidare.
Systemet baseras i grunden på det traditionella: egenskap + färdighet + tärning för att övervinna en svårighetsgrad. Det finns inslag och riktlinjer som hämtar inspiration från indie-scenen, så själva systemet kan bäst beskrivas som neotrad med en intention att få tärningsslag görs, men att då det väl görs så är det mer som står på spel genom en konflikt-mekanism. Det är själva grunden i systemet.
Är det någon som orkar kolla in systemet och komma med kommentarer? I så fall finns det tiilgängligt via GoogleDocs. Det är möjligt att kommentera med kommentarfunktionen direkt i dokumentet eller här i tråden.
Systemet baseras i grunden på det traditionella: egenskap + färdighet + tärning för att övervinna en svårighetsgrad. Det finns inslag och riktlinjer som hämtar inspiration från indie-scenen, så själva systemet kan bäst beskrivas som neotrad med en intention att få tärningsslag görs, men att då det väl görs så är det mer som står på spel genom en konflikt-mekanism. Det är själva grunden i systemet.
Är det någon som orkar kolla in systemet och komma med kommentarer? I så fall finns det tiilgängligt via GoogleDocs. Det är möjligt att kommentera med kommentarfunktionen direkt i dokumentet eller här i tråden.