Ok, många bra svar så här långt!
Men jag tänker lite mjukare konflikter som kan uppstå:
1) någon vill beställa vegetarisk mat, och vill gnälla på bristen på vegetariska alternativ på värdshuset
2) någon vill roa sig på den lokala strippklubben
3) någon insisterar på att besöka den lokala kyrkan när det är söndag i spelet
4) någon har synpunkter på att de andra rollpersonerna dricker sprit eller använder knark
5) någon dricksar inte på restaurangen
6) någon har synpunkter på att det är monarki i spelvärlden
7) någon irriterar sig för att hans manliga karaktär inte blir insläppt av vakten, när kvinnorna i gruppen blir det
8) någon vapenvägrar, eller vill polisanmäla de andra rollpersonerna när de löser konflikter med våld
9) någon stjäl
10) någon generaliserar (att finnar alltid ska slåss med kniv)
Alltså sånt som vanliga människor blir ovänner om i verkligheten (och jag tog lite skruvade fast harmlösa exempel).
Jag menar, det är jobbigt att ha förberett ett äventyr där spelarna ska vara kungens agenter, och så har man två övertygade republikaner i gruppen som tycker det är sunkigt med kungen och som hellre vill sabba. Det kan man hantera på olika sätt - men ett sätt är man inte har starka avvikande åsikter i gruppen.