Rickard
Urverk speldesign
Några har spytt (k, kanske överdriver lite) över linjära äventyr på sistone.. Jag undrar varför? Vad är det eg. som är så farligt m dem?
Jag som spelare brukar aldrig tänka på om jag spelar ett linjärt äventyr.. K, i vissa fall kan jag göra det när jag måste göra en "Heroes of the might and magic":are och fara fram och tillbaka över landet för att hitta ett par saker.
Men lägger ni av att spela för det? Jag gör det inte...
Läste i ett inlägg att en SL inte ville veta slutet. Hur korkat (ursäkta Nightowl, om du nu skrev det på skämt) är inte det.. Jag brukar iaf planera en ball slutstrid el. nån annan upplösning som får spelarna att utbrista "Ahaa!". Det är lön nog för mig. Vad gör ni SL som inte vill ha ett linjärt äventyr. Slår en tärning och tittar på en tabell?
/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är lite småtråkigt att vissa diskussioner dör helt när den "puttas ut" till sidan 2
Jag som spelare brukar aldrig tänka på om jag spelar ett linjärt äventyr.. K, i vissa fall kan jag göra det när jag måste göra en "Heroes of the might and magic":are och fara fram och tillbaka över landet för att hitta ett par saker.
Men lägger ni av att spela för det? Jag gör det inte...
Läste i ett inlägg att en SL inte ville veta slutet. Hur korkat (ursäkta Nightowl, om du nu skrev det på skämt) är inte det.. Jag brukar iaf planera en ball slutstrid el. nån annan upplösning som får spelarna att utbrista "Ahaa!". Det är lön nog för mig. Vad gör ni SL som inte vill ha ett linjärt äventyr. Slår en tärning och tittar på en tabell?
/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är lite småtråkigt att vissa diskussioner dör helt när den "puttas ut" till sidan 2