Nekromanti Linköping/Norrköpingsträff?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Intresseflagga

"Verkar som en kul ide, är det fritt att haka på?"

Självklart är det det!
Oavsett om det blir rollspel, öl eller vanligt spel så är det alltid roligt med nya ansikten, speciellt om det är i hemstaden.

Som det verkar blir det i Linköping så är du inte rädd för en biljettkostnad på ett par femtiolappar för tåg (eller hur vi nu tar oss dit) så är det kolugnt.
Öl en annan gång i Norrköping funkar ju också. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Intresseflagga

<blockquote><font class="small">Citat Magnum och Yassilus:</font><hr />
"Verkar som en kul ide, är det fritt att haka på?"

Självklart är det det!
Oavsett om det blir rollspel, öl eller vanligt spel så är det alltid roligt med nya ansikten, speciellt om det är i hemstaden.[/quote]
Mmm.. Precis.. Vi får väl höras av till varandra några dagar innan så vi kan träffas och snacka med varandra på vägen ner.. Bästa vore ju om någon hade bil... eller tillgång till att låna en..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som bor i Norrköping (och en trappa upp i huset där han bor)

[H2O]

Veteran
Slutresultat?

Nu har tråden legat här ett tag, och det kanske är dags att vi tar ett definitivt beslut på NÄR vi tänker mötas och vara sociala.
Yassilus?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Vill ju vara med och coacha teamet...

Jag har ett gäng förslag/alternativ/whatever. Alla innefattar helgen 8-10/10.

1. Vi ses i Linköping på eftermiddagen på fredagen och spelar spel.
2. Vi ses i Linköping på eftermiddagen på fredagen och dricker öl.
3. Vi ses i Linköping på förmiddagen på lördagen och spelar spel och dricker öl på kvällen.
4. Vi ses i Linköping på lördagen och struntar i öl eller spel.

Så länge spel är inblandat verkar det som en god idé att ockupera Linköpings universitet.
Så länge öl är inblandat verkar det som en god idé att någon med Lokalkännedom (Linköping): 21 slår ett slag och hittar på en lämplig plats.

<font size="1">Lade till alternativ fyra.</font size>

Feuflux

omjonasson.se
I know this room, I've walked this floor

[/i]1. Vi ses i Linköping på eftermiddagen på fredagen och spelar spel.
3. Vi ses i Linköping på förmiddagen på lördagen och spelar spel och dricker öl på kvällen.
4. Vi ses i Linköping på lördagen och struntar i öl eller spel.[/i]

Jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill göra... Jag ställer hur som helst upp på vilket alternativ som helst. Ska vi ta på oss våra wrnu-T-shirt förresten? :gremwink:
_____

Så länge spel är inblandat verkar det som en god idé att ockupera Linköpings universitet.

Om alla som sagt nåt i tråden kommer så blir det nog lite tight att våldgästa någons vardagsrum... låter bra.

Så länge öl är inblandat verkar det som en god idé att någon med Lokalkännedom (Linköping): 21 slår ett slag och hittar på en lämplig plats.

Om vi nu mixar spel och öl så ligger Herrgår'n nära till hands. Man överlever faktiskt att gå dit från universitetet. Enbart studenter släpps in men alla får ta med sig en gäst (som måste vara 18 givetvis) så hela den här idén bygger på att vi är minst 50% pers med studentlegitimation.
Annars finns Nationernas hus om man orkar ta sig in till stan. Samma jox där visade det sig, en gäst på student.
Nu orkar jag inte prata ställen mer. Min lokalkännedom är max 4. :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
...and I used to live alone before I met ya

"1. Vi ses i Linköping på eftermiddagen på fredagen och spelar spel.
4. Vi ses i Linköping på lördagen och struntar i öl eller spel.

Jag har fortfarande inte kommit på vad jag vill göra...
"
Kan vi inte bara slå 1T4? :gremsmile: Givet skämt, visst... men vad fan.. Vi är ju rollspelare.. :gremsmile: Hallelujah!

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kommer ta med lite ickeskrymmande spel

<font size="1">[edit] Ändrade titeln efter att Fuxxis gjorde mig uppmärksam på den</FONT>[color:"green"]

Ackerfors

Alas, your rapids!
Den freudianska trean...

Slog du verkligen en trea eller var det din sexualdrift som talade genom ditt undermedvetna?

Bara för att allting skulle gå rätt till slog jag en t20a så att chansen att det blir ett resultat ökade. Det hamnade på 14 vilket också är alternativ nummer tre, så... Ska vi klubba att vi ses i Linköping vid Universitetet (C-huset) hyffsat tidigt (innan lunch?) och spelar lite spel till jag har spöat alla i alla spel, och att vi sedan fortsätter till ölintagning?

Rickard

Urverk speldesign
Jag slog en 7:a [NT]

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som förvisso inte tror att forumet har någon nytta av att få reda på hans kissvanor

Solinde

Veteran
Låter fint för mig (ANT)

Och om folk långväga ifrån (läs: Norrköping) vill ta med sig spel finns det säkert någon i Ryd (Feuflux?) att stasha dem hos när vi försvinner till HG.

/Solinde - med studentleg.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Pryd i Ryd

Jag bor inom krypavstånd(någorlunda åtminstone) ifrån både Herrgården och Universitet. Grejer kan med fördel stashas hos mig.

Magnum_UBBT

Warrior
Lets get it on!

Okay, det verkar som det är bestämt nu eller,
Lördag 8 okt (före lunch någon gång, runt 10-isch?) i Linköping vid Universitetet (C-huset) Spel lite (spöa Yassilus i samtliga spel) och sen glädja magen med öl frammåt kvällningen.

Det blir ju sketbra. :gremlaugh:
/Magnum (utan studentleg)

Feuflux

omjonasson.se
Onödig post för att aktivera tråden

Men vem ska åka till tyskland och köpa all öl åt oss?

Dimfrost

Special Circumstances
Och en till

Desto viktigare: klockan 10 är rent okristligt tidigt när det gäller en lördag. Ska vi inte sikta på en något senare tid, till exempel klockan 12?

/Dimfrost

Feuflux

omjonasson.se
Klockslag

Desto viktigare: klockan 10 är rent okristligt tidigt när det gäller en lördag. Ska vi inte sikta på en något senare tid, till exempel klockan 12?

Hade inte ens sett att någon sagt nåt klockslag, men nu röstar jag och Dimfrost fram 12.00 med två mot noll i röster... :gremsmile: