I come bearing many gifts
Pinsamt nog blev jag väckt av att Bearnie ringde vid elva-snåret och meddelade att han var på väg via tåg. Han hann ringa ännu en gång innan jag var framme och mötte honom vi järnvägsstationen. Vi begav oss sedan i rask takt till universitet där vi mötte upp resten av gänget som bestod av: Yassilus, H2O, Solinde, Renesis, Dimfrost, Feuflux, Gurgeh, Snigel och Han(hoppas att jag inter har glömt någon). Vi spelade lite Guilliotin, Once upon a Time och kasta gris innan hungern gjorde sig påmind. Några ur sällskapet hade redan avvikit när vi släntrade iväg för att äta. Först skulle alla utom Bearnie äta på McDonalds, sedan skulle hälften äta på Snoddas och hälften på McDonalds, sedan skulle alla utom Dimfrost äta på Snoddas och i slutändan åt alla på Snoddas. Några överprissatta hamburgare senare begav vi oss ner på stan där jag och Feuflux gav prov på våra usla kunskaper om uteställen för icke-studenter. Efter en massa velande så började vi vår runda på ett litet miniatyrställe som serverade dåliga drinkar, fortsatte till ett annat ställe med en trumbadur och icke-dansvilliga brudar med djup urringning och för min del slutade kvällen med billig öl på ett annat sunkhak befolkat av allsköns märkligt folk med tandställning. En lyckad heldag i forumets tecken med andra ord. Nöjd vandrade jag hem i den kyliga oktobernatten.
En väldigt, väldigt trevlig sammankomst och jag vill passa på att tacka alla närvarande, även de som jag inte hann prata så mycket med. Nästa gång ska vi planera bättre och hålla oss till det pålitliga studentstället Herrgården.
Bilder ifrån forumträffen finns
här. Totalt finns det 28 bilder som kan bevittnas genom att siffran i slutet ersätts av ett annat nummer mellan 1 och 28. Känsliga personer varnas för den inledande flinten och vissa övriga bilder som troligtvis kan ge svåra men för livet och krossa all tilltro till människans inneboende godhet.