Re: Angående psykoskryss och tillfrisknande
Jo, men det är fortfarande för lindrigt. Om varje behandling skulle ta 20 timmar istället, så kanske jag hade gått med på det.
Jag tog mig en riktig funderare på det där med psykoskryss, och kom fram till följande: Varje gång man ansluter sig själv till väggurtaget för att ladda upp sina batterier borde man faktiskt känna sig lite "utanför" resten av mänskligheten. Och varje gång man hjälper grannen med att knuffa iväg den där lastbilen så bör också medmänniskornas förundrade blickar göra sig påminda.
Därför skulle jag vilja få det till:
1 psykospoäng för att ladda upp/byta ut ett "batteri", 2 för att installera ett nytt.
1T6 psykos för varje dolt implantat - såsom DNC och urtag.
2T6 psykos för saker som ändrar utseende, attribut samt färdigheter i mindre skala, eller är externa eller stora dolda implantat. Exempelvis ögon, öron och skelett.
3T6 psykos för saker som ändrar personlighet, attribut, färdigheter eller dylikt i större skala, samt stora externa tillsatser. Exempelvis bomb, muskler, intern dator, pansarhud, smärtblockerare, cybernetiska vapen, HUD, måligenkänning, och cybernetiska kroppsdelar. För att nämna några. Alltså de riktiga "monstergrejorna".
"Men då blir man ju nervvrak nästan direkt!"
Japp. Om man öser på med hur mycket cybertech som helst. Efter att ha installerat ett dussin grejer som konstant finns i synfältet bör man känna sig jävligt konstig, eftersom att ingen annan ser världen på samma sätt.
Dessutom vill jag skriva om "mord på onödigt brutala sätt" +1T6, "skada någon för nöjes skull" 1T6, mörda någon 1T6, mörda någon för att det är kul 3T6, mörda någon som står en nära 2T6.
Hälften om man "måste", exempelvis blir tvingad (att få pengar räknas inte, då kan man välja).
Avtrubbningsreglerna skulle vilja ändra, men jag vet inte hur.
Just my 2 cents...