Nekromanti [LoL]-formulär

Konrad Konvalj

Myrmidon
Det tycks vara på tapeten att posta rollformulär i dessa dagar så jag kunde inte riktigt hålla igen. Allt måste då jag skylla på solvebring som har en hund begraven. Solve tycker i sin tur att det är VincentEskilssons fel så nästa formulär som postas efter mig måste ju skyllas på mig.

[LoL] produktionen går framåt i lagom takt. Vi hastar inte direkt och är egentligen rätt såsiga både jag och Vimes. Formuläret är ju egentligen inte riktigt av vikt ännu eftersom produktionen är en bra bit från klar, men eftersom jag hittade lite motivation att dra igång med skapandet så var det ju bara att köra.

Här har vi första utkastet: LoL-formulär

Jag är ingen InDesign (eller Photoshop mästare direkt men för att vara ett första försök så får jag säga att jag är nöjd. Lodrigheten är precis så där som den skall vara.

Så. Kasta avföring på mig!..Eller skänkt mig en cognacsmedwurst!

solvebring

Superhero
Spider Jerusalem said:
Gillar det.
Dock var det inte jätte utskrifts vänligt.
Tänkte just detsamma, att man borde göra en till kopia fast utan bakgrunden då, och bara köra på vitt och svart i det fallet.

Förövrigt undrar jag varför det är kommatecken istället för punkter som utgör raderna på vissa ställen? Sedan tycket jag att man borde se över mellanrum och sådant vid cirklarna och hakparenteserna vid "Lodisknep". Det ser lite hoptryckt ut. Och tja, kanske bor man fundera över radavståndet överlag och se till att allt har tillräckligt med luft.

Annars är det ju snyggt och passande inte minst.
Gillar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Radavståndet är rätt fresht vid utskrift. Alltså, man får gott och väl plats att skriva där.

,,,,,, som hamnat nånstans är ju fel så klart. Sen ligger det nog inte i linje på vissa ställen heller, men sånt har jag inte orkat lägga så mycket tid på ännu.

LoL är ju en delux produkt så dessa formulär är ju sådant som skall följa med Lord-edition (om jag får rätt på nån tryckare som trycker två sidiga formulär till en bra peng).

Ett mer bantat formulär som är svart/vitt lär ju finnas för nerladdning. Jag som LoL-spelare kan dock inte tänka mig att köra på ett svart/vitt formulär. Det är ju alldeles för cleant.

G

Guest

Guest
Helst ska man väl torka sig i röven med rollformuläret innan man skapar sin lodis?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Stövelkatten said:
Helst ska man väl torka sig i röven med rollformuläret innan man skapar sin lodis?
Det är absolut ett plus.

Handskrivna formulär är ju egentligen att föredra till [LoL]. Ett blankt papper där man först spiller lite kaffe, lägger en slaskiga prilla i hörnet, ritar en fallos i ovankant, och slutligen torkar sig i arslet med papperet. Då är det i rätt fas att börja skissa fram sladdriga streck och anteckningar på det.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Stövelkatten said:
Det är absolut ett plus.

Handskrivna formulär är ju egentligen att föredra till [LoL]. Ett blankt papper där man först spiller lite kaffe, lägger en slaskiga prilla i hörnet, ritar en fallos i ovankant, och slutligen torkar sig i arslet med papperet. Då är det i rätt fas att börja skissa fram sladdriga streck och anteckningar på det.
Får man plus om man färg kodar texten i egna kroppsvätskor?

solvebring

Superhero
Konrad Konvalj said:
Stövelkatten said:
Det är absolut ett plus.

Detta påminner mig om Usher i vilket man faktiskt uppmanas att klottra sin rollperson på skräp, typ ett gammal pizzakartongslock eller så. =)

Vimes

Sillkung
Om jag ska anmärka på något finns det eventuellt lite för lite utrymme i marginalerna för kuk-klotter. Annars är du ju något stort på spåren här, som jag sagt tidigare.