Jo, det är ju just det jag var inne på där med tillägget i mitt meddelande. Sure, han döms hårt. Men ändå... Jag kan inte vara så väldans snäll att jag inte låter mig totaldissa hans material och inställning. Bobby pekar klart ut fläskiga brister med materialet. Praktiskt hela klabbet är ju skrivet med helt fel inställning.
Sure, jag har gjort bort mig jag också - precis som alla andra - (kanske ännu hårdare) med mina första trådar här på forumet, inställningen jag hade då etc. Dock skrattar jag själv ut det och låter mitt forna jag dömas om det är så. Skäms gör man ju, men vad fan kan man göra åt det förgångna? Man måste ju inse fakta. Mina första äventyr för öhm... snart tio år sedan såg också ut sådär. Fast inte i helvete hade någon publicerat dem (hoppas jag, fast tydligen hade det varit möjligt).
Jag kan inte sluta (hur jävla orättvist och taskigt det än är) undra vad hans rollspelserfarenhet var på den tiden. Jag menar, hela inställningen, att ta över spelarna, strama åt varje valmöjlighet, ställa SL som någon slags överherre och fiendekonung gentemot spelarna och bara köra rätt fram och till och med uppmana till "händer inte detta händer det ändå!". Jag menar - visst det uttrycks inte rakt ut - men av allt det Bobby berättat är det vad jag ser.
Plus att det är skönt att som vanlig sketen människa, som säkert inte ger så mycket bättre resultat, gotta sig i de synliga ansiktenas floppar. Det är mänskligt... Have a laugh, live life!
Dock tycker jag att modulerna till Chronopia - även om versionen i sig är relativt kass - är jävligt coola. De är inte vad Drakar & Demoner är för mig personligen, men det finns bra material där ibland för att skapa en ruffig "fantasypunk"värld. Även så har jag inget emot handböckerna som skrevs under Erebtiden. Alltså, killen har ju gjort ett relativt bra jobb senare. Lugna puckar. Alla spelmakare har gjort bort sig med något skräp men också gjort sina guldkronor. Alla människor kanske man kan säga egentligen. Klart märks det att han var lite väl ung och hade rätt kass inställning till hur rollspelande och scenarion fungerar, på ett schysst sätt då rollspel faktiskt handlar om ett socialt umgängesnöje.
Kort summerat. Jag kan inte sluta skratta, och jag kan inte låta bli att liksom Bobby bli lite förbaskad över den kassa inställning och uppfattning som löper hela skiten igenom. Läste inte ÄS materialet innan de gav ut det?! Så, nog vill jag kasta skuld på ÄS, som inte sade något. Som redaktör hade jag nog sagt "Schysst plott grabben, men de här bitarna får du skriva om". Well, whateva' det är ju rollspelshistoria, och det är ett förbaskat gott skratt. Life is life...
Plus att detta är fan den, av rent nöje, mest läsvärda tråden på länge. Heja Bobby! Detta är fan skicklig komik på hög nivå. Rena nördsvaret på Magnus Betnér.