Har Adams synder påpekats för Crane och Crane vart helt okänslig inför detta och sagt att det skiter jag i jävla libtards jag gör som jag vill då för all del cancell the shit out of him
Det är ju lite det som är grejen. I och med att Koebel-grejen fick så stor spridning är det rätt låg risk att Crane missat den, och givet att han aktivt verkar ha försökt dölja att Koebel skulle vara med för de andra deltagarna, så verkar det ganska jäkla uppenbart att han mycket väl var medveten om "kontroversen" kring Koebel och valde att ha med honom ändå.
Och att han därmed i princip varit just helt okänslig för det hela och sagt "jag gör som jag vill".
Eller hade det, för sig, krävts ett ordagrant sådant uttalande från Crane, för att man ska kunna kritisera honom?
För det är ju det det här handlar om.
"Cancel culture" är inte en grej – det är bara helt vanlig traditionell bojkott av saker man inte gillar, och det måste någonstans folk få göra. Man måste också få uppmana andra att hänga på bojkotten, för det är den enda chans en bojott har att lyckas. Crane bör inte få vara immun mot kritik, och ingen bör rimligen kunna tvingas att köpa hans grejer. Vill folk bojkotta hans grejer för att han betett sig som ett rövhål (genom att försöka dölja Koebels inblandning) så får väl folk göra det?
EDIT: Sedan finns det ju såklart andra skäl till att påpeka att cancel culture inte finns – i princip alla "stackare" som blivit cancelled fortsätter ju leva och skapa i högsta välmåga. Se Louis CK till exempel. Paolo "Torsken" Roberto. Gina Cerano. Det går ingen nöd på dem, de har inte blivit "cancelled" i någon meningsfull betydelse.
Så nä, i mina ögon är begreppet "cancel culture" mest ett sätt att gnälla på att folk genomför gammal hederlig bojkott, utan att behöva komma med några egentliga argument till varför det skulle vara fel att låta bli att köpa specifika varor eller uppmuntra andra att hänga på.