Vi har kört Mörk Borg, och gillar det. Men som alltid finns det sådant som jag skulle vilja göra annorlunda. Men varför uppfinna hjulet på nytt?
Detta är vad jag funderar över:
- Jag vill att SL skall slå slag i strid! Men hur? Går det att lösa utan att lägga till ytterligare värden till monster och motståndare?
- Att dra av skada för rustning gillar jag inte alls; det är ett av DoD:s svagaste delar, och jag har alltid föredragit att SG i strid slås mot ett AC som beror på DEX-bonus och rustning. Har någon moddat MB på detta sätt?
Sedan en fundering: varför är normal SG 12? Med 11 hade chansen att lyckas varit 50% chans om värdet man slår mot är 0, nu är den alltså 45%. Vilken är tanken bakom?
Detta är vad jag funderar över:
- Jag vill att SL skall slå slag i strid! Men hur? Går det att lösa utan att lägga till ytterligare värden till monster och motståndare?
- Att dra av skada för rustning gillar jag inte alls; det är ett av DoD:s svagaste delar, och jag har alltid föredragit att SG i strid slås mot ett AC som beror på DEX-bonus och rustning. Har någon moddat MB på detta sätt?
Sedan en fundering: varför är normal SG 12? Med 11 hade chansen att lyckas varit 50% chans om värdet man slår mot är 0, nu är den alltså 45%. Vilken är tanken bakom?