Nekromanti Mäktiga superkaraktärer i DoD6

Archer

Swashbuckler
Re: Kort inlägg

"Detta har jag i mina spelgrupper diskuterat ganska mycket. Vi kom fram till att det rör sig om ett "Hollywood-syndrom". Man blir känd helt enkelt, och kändisar har en tendens att ha en utstrålning som gör att de märks i en grupp vanliga människor. Sedan är ju frågan om man vill uppnå denna utstrålning, många gånger (innan vi gjorde höjningen frivillig) så suckade spelaren, vars favoritkaraktär var
tjuv, djupt när denne insåg att detta förmodligen skulle resultera i ett hjältepoäng eller två..."

Ungefär vad vi bestämde oss för med :)

"Jag tycker att vi skall göra en viss skillnad på inlägg som på något vis tar upp en konstighet i reglerna (som kan diskuteras) eller liknande och inlägg som i princip består av "nya DoD suger fett". Denna tråd har ju trots allt lett till en diskussion kring färdighetshöjandet i den nya versionen av DoD, inte hur bra/dåligt det är."

Hur det än sköts så ska det inte skötas som ett direkt påhopp på någons inlägg om han tycker en sak i DoDv6 är bra, eller om man allmänt diskuterar något som har med spelet att göra. Hittills så vet jag inte en enda diskution rörande DoDv6 som inte resulterat i påhopp, samma gäller många av de äldre inläggen angående chronopia. Om någon startar en tråd som "Yrkesnivåerna i DoDv6 känns lite skeva, vad tycker ni att man ska göra åt dem?" eller liknade så är det ok. Så länge det sköts på ett städat sätt och ansvarsfullt sätt.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Rickard

Urverk speldesign
Re: Kort inlägg

<EM>Hur kommer det sig att han plötsligt alltid landar på fötterna när han blivit hjälte /---/ eller att hans knytnävar alltid gör maximal skada </EM>
Gudarna har uppmärksammat denne och belönat honom/henne?

<EM>Sedan är ju frågan om man vill uppnå denna utstrålning</EM>
[Husregler]
Jag gillade inte regeln om att man fick 19 i KAR, men vi kör med att om man blir igenkänd utav folk så blir det lättare att Övertala, Bluffa och få information. Sedan är det skillnad på var man gör hjältedåden, är det en räddning där man riskerar sitt eget liv ute i hackebackeskogen eller om man kämpar mot en demon mitt i stan. Sedan får man minus på Rykte ju längre bort man befinner sig.
Vi kör också med att man inte måste bli hjälte. Det är frivilligt men då får man inga HP.

<EM>"Hollywood-syndrom".</EM>
En väldigt bra förklaring.

/[color:green]Han</font color=green> som praktiskt taget blivit beroende av att besöka det här forumet