Nekromanti Mäktigast Class

Dilandau

Myrmidon
Errh....

Men vi talade om ballans i stridssituation, inte vilken klass som bidrar mest!

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Staffan

Myrmidon
Originalposten var:
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Är jag den enda som tycker Cleric i _3rd edition_ är en extremt mäktigt Class?<p><hr></blockquote><p>Jag ser inget där om att det specifikt ska vara i strid, gör du? Och personligen tycker jag att "kunna spöa nån annan i strid" är ett rätt dåligt mått på vem som är tuffast, bland annat för att det finns så många variabler (var börjar man, till exempel?) men även för att det i viss mån blir en sten/sax/påse-situation (munk spöar wizard, wizard spöar fighter, fighter spöar munk) och slutligen för att vissa klasser har mycket att komma med ett begränsat antal gånger per dag medan andra är mer konstanta (en fräsch level 3-wizard kan nog spöa en fräsch level 3-fighter, men en wizard som redan besegrat först tre orcher och sedan fyra goblins skulle inte ha en chans mot en fighter som gjort detsamma).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Troberg

Sinister eater
Re: Blast from the past

>Fast en liten ledtråd till vem Tamshan är skulle jag vara >intresserad av. Hänger Troberg här också?

Egentligen inte, men jag hörde att ni snackade om mig, så jag tyckte det var bäst att kolla upp... :)

Hör gärna av dig på mail eller ICQ (eller telefon om man tror på så föråldrade prylar).

/Anders Troberg
anders@troberg.mine.nu

Troberg

Sinister eater
Re: Hur läser du egentligen? ...

>Troberg säger dock att det alltid är Magnus fel ;)

Den där får du allt förklare, jag har ingen aning om vad du snackar om (eller vem du är).

"It's not a matter of if you win or lose, it's haw you place the blame!"

/Anders Troberg
anders@troberg.mine.nu

Dilandau

Myrmidon
Men snälla, läser du tråden ser du ju att den snabbt degenererar till bäst-i-stridssituation. Vad som stod i originalmesset har inte så mycket med den diskussionen att göra.

Men jag håller med att bäst-i-stid inte är ett så givande sätt att jämföra klasser, fast du måste väl hålla med om att det är något så när mer "objektivt" än hur-länge-olika-karaktärer-av-olika-klasser-har-överlevt-i-min-kampanj-modellen?

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"

Staffan

Myrmidon
Njae, framför allt på grund av att det finns fruktansvärt många variabler i "bäst i strid" (inklusive sten/sax/påse-fenomenet). Det bästa måttet skulle nog vara överlevnadsförmåga/nyttighet i *flera* kampanjer (i stället för bara en).

En rogue får förmodligen storspö i en mano-a-mano-strid med en fighter. Betyder det att en rogue är en värdelös figur? Nix, för en rogue kan massa andra saker som en fighter inte kan, som att leta fällor och (oftast) umgås med folk. Detta är dock inte saker som man har nytta av i strid, men hjälper gruppen framåt i äventyren.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Quan'talis

Swashbuckler
Re: Ang. Druids ...

Det finns inget som går upp emot att se andra jobba

Var smartare än andra om du kan - men låt dem inte få reda på det (pseudoindiskt ordspråk)

walium

Ganska töntig, faktiskt
Ärade åhörare!

Vad ni beskådar här är början på en era, grundstenen i ett mäktigt palatsbygge. Denne man kommer så småningom att utvecklas bortom en simpel grisodlare och därmed höja sig över de snuskiga stenhögar som benämns Borlänge. Han kommer inte att backa för kontroversiella ämnen som politik, bilprovning, lapplisor och sädesvätskor. Sagan slutar dock en mulen vårdag 2015 då den nyligen arbetslöse bilprovaren Serafim Svensson brutalt mördar honom med ett fälgkors. Men låt oss backa tillbaka några steg i tiden och beskåda det livsverk som en uttråkad man lyckats åstadkomma. Det går inte att undgå att lägga märke till hans väl synliga närvaro på dessa forum där han dagligen vistades.