anth
Vetefan
Jag tycker att den här diskussionen är dum.
Vad då manligt-aktivt, kvinnligt-passivt?
Det låter som något yin-yang-tjafs, eller möjligtvis något kopplat till alkemisk dualism.
- Typiskt manligt är stora muskler.
- Typiskt kvinnligt är barnafödande.
- Typiskt rollspel är att resa runt, utan en tanke på sin familj, och slå ner folk och fä för att sedan ta deras skatter.
Tacka fan för att rollpersoner är män.
Klassiska rollspel är "manliga" för de gjordes av män (pojkar) för män (pojkar).
Det här är ungefär samma frågeställning datorspelare hade förut: "var é brudarna?"
Men inom datorspelen är det nu nästan 50/50 mellan könen.
Vi rollspelare kanske ska snegla på datorspelarna och se vad de lyckats med där vi misslyckats?
Jag tänker INTE skriva att vi rollspelare kanske ska försöka utveckla rollspel som attraherar kvinnor - för sådana rollspel finns redan.
Däremot bör vi bli bättre på att marknadsföra dessa rollspel.
Vad då manligt-aktivt, kvinnligt-passivt?
Det låter som något yin-yang-tjafs, eller möjligtvis något kopplat till alkemisk dualism.
- Typiskt manligt är stora muskler.
- Typiskt kvinnligt är barnafödande.
- Typiskt rollspel är att resa runt, utan en tanke på sin familj, och slå ner folk och fä för att sedan ta deras skatter.
Tacka fan för att rollpersoner är män.
Klassiska rollspel är "manliga" för de gjordes av män (pojkar) för män (pojkar).
Det här är ungefär samma frågeställning datorspelare hade förut: "var é brudarna?"
Men inom datorspelen är det nu nästan 50/50 mellan könen.
Vi rollspelare kanske ska snegla på datorspelarna och se vad de lyckats med där vi misslyckats?
Jag tänker INTE skriva att vi rollspelare kanske ska försöka utveckla rollspel som attraherar kvinnor - för sådana rollspel finns redan.
Däremot bör vi bli bättre på att marknadsföra dessa rollspel.