Wööw, finns det nån möjlighet att få in en AI-spelare i ett varulvsspel? Har vi nån hacker som kan sånt?en stark AI som analyserar allt.
Wööw, finns det nån möjlighet att få in en AI-spelare i ett varulvsspel? Har vi nån hacker som kan sånt?en stark AI som analyserar allt.
Tidig spökröst (utropas en timme innan rundans slut)?Borde möjligtvis även innehålla en i byn som kan kommunicera med ulvarna och låta det kosta en poäng extra.
Jävla lådaBlev också lite kul när @Hägerstrand som i övrigt gjorde en väldigt fin bybo insats lovade att följa spökenas röst för att sedan ångra sig.
Eh, nä faktiskt inte. Jag var mest rädd för att han hade nån seriös anledning till att inte kunna delta och ville få ut det i så fall. Typ ”vi har regler för skärmar i familjen/jobbet loggar all användning av datorer”@Basenanji var kommentaren till KK i början om ombudsspelet en medveten handgranat i getingboet?
Men jag var visst dig lite på spåren i spöktråden mer:Klart vi var, vilken ulv skulle inte vara det? Känns som du har två forskarassistenter och en stark AI som analyserar allt.
Men jag kunde verkligen inte ta mig runt det faktum att det var ett genidrag av MU att inte köpa naiv siare för att kunna gömma sig bakom den when the going gets tough.Varför dissar Waterhouse oss? Känns som väldigt ulviga resonemang där.
Visst, det kändes givet i läget som uppkom, men när spelare såg MU-menyn i R1 var enigheten rörande om att MU självklart tagit Naiv Siare. Och MU väljer ju grejer i det läget, inte i det uppkomna i R3. Tror man lätt överdriver hur mycket ulvar planerar och tänker framåt, vi försökte överleva runda för runda utan att förlora någon.Men jag var visst dig lite på spåren i spöktråden mer:
Men jag kunde verkligen inte ta mig runt det faktum att det var ett genidrag av MU att inte köpa naiv siare för att kunna gömma sig bakom den when the going gets tough.
Det här är ju veckans sanning, om någotTror man lätt överdriver hur mycket ulvar planerar och tänker framåt
tack själv till dig och @Sidd för coachande, trots att det ledde till att jag misstänkte er senare.
Jag vill ändå poängtera att jag drog på mig 0 röster i hela spelet. Det må vara mer av ett bevis på ”för galen för att vara ulv” än ett bevis på ”för bra bybo för att vara misstänkt” men det är ändå nånting. Vet någon om det hänt förr?
Du hade en röst i Spöktråden!Jag kommer inte släppa Hägern ur sikte detta spel.
Röst: @Hägerstrand
Jag tänker nu helt tokigt utanför boxen och funderar om inte han och Octa kan vara radarparet.
Mvh KonspirationsSidd
Haha, ja jag har funderade på det hela vägen in i mål. Men jag släppte tanken på att du var ulv, trodde att @Basenanji och @LegoIvar var ulvar där. Hade vi fått en runda till skulle jag grävt på Basse.@Skarpskytten Emoji-gate på Sidd var läskigt, då var jag och Basse lite oroliga. Riktigt bra gräv.
NÄST störste förvarare om jag får be!Tyckte Skarpskytten spelade väldigt grönt så blev hans störste försvarare.
Jo, jag är väl taggad för att jag vill vinna och för att Mäster Ulv väcker något särsilt hos mig. Det är liksom extra viktigt att vinna den här gången.
Ja men just därför borde han såklart INTE ha gjort det osv osv...- Vi var alla överens om att MU borde valt naiv Siare2p
Jag lämnade spöktråden och spelet då, gissar att det inte blev bättreDet var bra stämning i spöktråden Sidd förhöjde bland annat stämning med denna startpost efter han nackats
Ja, var det inte något parti under året (jag vill säga Mäster Bybo) som i stort sett gick sönder för att halva byn kunde gröna sig med att de hade powerroller?Ska skriva längre imorgon om mina tankar runt balans etc. Men i korthet är tanken att MU får poäng för att han ger en roll till byn, som kan gröna en bybo (ni nackade ju @Andersson ändå... men i teorin i varje fall) och att den har värde för byn på det sättet även om den naiva siarens siarförmåga är oanvändbar.