Brynolf
Orange
För mig är Vimes en tjejtoa.
Jag har honom på två röster i röstmatrisen. Varför ljuger du? Typiskt ulvigt att ljuga.Octagonal chillaste MästerUlven tror inte fick nån röst på sig
Med 17 spelare så är det väldigt önskvärt att inte brusa så mycket (ni vet vilka ni är ). Prata smått och koncist please.
Just det! Det var länge sedan!För mig är Vimes en tjejtoa.
Jag förstår inte alls vad du menar.Som saker artade sig måste väl den här posten nomineras till någon form av ironipris på årsgalan?
Eller jag menar, "ni vet vilka ni är" utesluter ju faktiskt inte en själv. Måste jag följa min egna råd?Som saker artade sig måste väl den här posten nomineras till någon form av ironipris på årsgalan?
Jo, jag är nog ganska länge sedan överlag.Just det! Det var länge sedan!
Jag tänkte ungefär samma. Bara det faktum att rollen fanns med i ulvmenyn tror jag gav ulv-laget en fördel. Kanske om den hade kostat poäng istället för att ge inkomst hade gett en bättre balans? Fast det där är ni smartare än jag på att räkna på.Jag följde inte det här spelet alls, men jag tror att en naiv siare är en betydligt större fördel för ulvarna än för byn. Byn måste ju lista ut att siaren är naiv, vilket tar tid, och blir en ulv tidigt siad så får hen en grönstämpel som är svår att tvätta bort även efter att naivt siande avslöjats/listats ut. Minns ulvar på en båt där @michael var ulv som sias grön, och så fort han blev siad så var det kört för byn. Att ifrågasätta ett siande är väldigt svårt. Fördelen för byn att siaren kan gröna sig är betydligt mindre värd, skulle jag säga.
Inte lika besviken som jag nu när du visar vem som stolt gick i bräschen med en upplysande fackla!!Jag är lite besviken för att Basse inte skrev något i stil med: "Ulvrationalitet som varulvsteoretiskt begrepp myntades av Vimes (2013) och utvecklades i hans klassiska 'Varulvsspel enligt Vimes" (2020). I Vimes teoribildning används begreppet som ett verktyg för att analysera hur avvikande beteenden kan förklaras, men här vill jag vidga betydelsen och använda begreppet som ingång för analys av spelupplägget..."
Bra feedback. Ja, det hade nog varit vettigt.Däremot tyckte jag att vi ulvar kom undan lättare när delvalen under U1 kunde väljas som exempel på vad Mäster Ulv inte valt. Hade för min del varit ok om det kunde presenteras i en klump. Då hade naiv siare kanske enklare identifierats?
Detta är nästan första gången jag är ulv (förutom första dagen av Hitta Jesus innan "satanisterna är byn" kom ut). Det var rysligt svårt första rundan, dels pga tempot i tråden och livet utanför, men som ulv måste man filtrera sig själv och iaf jag fick skrämselhicka när Basse och Octa blev pressade i början. När man vet att ulvarna är ulvar ser allt de skriver otroligt ulvigt ut, och man tror att byn givetvis ser det också.Jag tror det finns en del spännande lärdomar att göra om effektivt ulvspel (var det slug eller smyg som känneteckande er ulvrationalitet, @Basenanji ??)
Ja, det känns ofta i efterhand som att "asch, klart ulvarna gömde sig i bakgrunden så gott de kunde. Och här vevade vi runt och hängde alla som gjorde väsen av sig".Jag ser ett mönster i att byn ständigt röstar ut aktiva spelare, särskilt tidigt. Jag undrar om det är för att vi har lite koll på varandra och inte vill bli "lurade" av en aktiv Sidd/Anthrox/etc.
Att röstningen första rundan stod mellan KK, Sidd och Basse är (även om Basse nu visade sig vara ulv) inte bra, tror jag.
Inte riktigt. Populationen är den grupp du avser undersöka. Dvs om populationen i undersökningen är ”Varulvsspelare generellt” så är urvalet ”alla spel som som spelats på wrnu” inte särskilt signifikant. Om populationen istället är ”spelare som spelar på wrnu” och urvalet är ”alla spel som spelats på wrnu” blir urvalet mycket mer signifikant.Vore intressant att se statistik över hur ofta ulvar lågflyger på wrnu. Vi börjar väl få ett rätt stort urval (eller vad det nu heter på statistikiska).
Edit: POPULATION, eller hur?
Jag tror 90 % av ulvspelet handlar om att lyckas ta sig över "hjälp jag är ulv, och alla ser det!"-tröskeln. I det här spelet lyckades ni ju hålla er undan situationer där ni hamnade i spotlighten och kunde vara aktiva och "byboiga" utan risk. Byn behöver sätta spelare i spotlighten, alla (som inte är definitivt grönade) behöver drevas.Det var rysligt svårt första rundan, dels pga tempot i tråden och livet utanför, men som ulv måste man filtrera sig själv och iaf jag fick skrämselhicka när Basse och Octa blev pressade i början. När man vet att ulvarna är ulvar ser allt de skriver otroligt ulvigt ut, och man tror att byn givetvis ser det också.
I runda 2 började det släppa, tänkte helt bort att vi var ulvar och blev mentalt en bybo som läste och reagerade på saker som om jag hade varit bybo på riktigt. Nu fick vi aldrig något större drev på oss så var rätt lätt, men min lärdom av ulveri är att det är nog så (iaf jag) måste tänka för att inte bli avslöjad difekt. Glöm att ta kommandot och utföra någon storstilad ulvplan som lurar upp alla på läktaren är min lärdom. Följ med strömmen och låtsas vara bybo även inför dig själv. Så jag är nog en Smygulv.