Tack
@Vimes och alla spelare för ett roligt spel! Det blev lite ensidigt men det var nog rätt mycket slumpen i början att det gick så. Första rundan var riktigt tuff för Team Ulv men sen flöt det på oförskämt bra. Igår natt kändes det redan klart så skrev lite om mina tankar under spelet:
Runda 1 började illa, Anthrox angrep Basse direkt och Impetigo Octa, och jag var allmänt under isen. Basse höll dock humöret uppe i ulvchatten: "Jag tycker att vi är alla varulvsspels Dream Team just nu! Skicklighet, elegans och ackuratess var man än vänder sig!" skrev han efter den tunga första dagen.
Vi ville gärna ta ut Anthrox eller Impetigo första rundan, men trodde det skulle vara för rödande för oss när de varit på oss så mycket. (Väktaren lär ju väkta sig själv första rundan, och vi körde alltid med att använda förmågeblockeraren på samma spelare som nattmordet).
Sen efter runda 1 gick det bättre, jag jobbade mig in i spelet natten där runda 2 började. Tänkte bort att jag var ulv och satt och tröskade saker som en obegåvad bybo som var relativt ofarliga, men gav en liten släng mot Octa eller Basse då och då för att inte bli anklagad för beröringsskräck. Tyckte Skarpskytten spelade väldigt grönt så blev hans störste försvarare. Det svåra var att motivera sig att leta gräv i röstmönster som man vet inte finns, så koncentrerade mig mer på spelupplägg etc. Min syn på Andersson var helt organisk, hade kunnat tänka så även som bybo. Sen var det mest judo, vi hade ingen större master-plan, mördade lugna erfarna spelare, dels för att vi såg dem som farliga, men även för att de kunde vara väktare, och var lite oroliga för att någon skulle väkta Anthrox. Vi synkade verkligen inte mycket så tror det var svårt att hitta något mönster i vårt agerande. En gång fick jag skrämselhicka, när jag och Basse helt oberoende av varandra kastade fram samma teori om MU-val med 1 minuts mellanrum (Runda 3 317 och 318), men ingen verkade tycka det var märkligt.
I R2 tyckte jag verkligen Anthrox case mot Fjodor var riktigt bra, från ulvchatten:
"Tror vi måste få ut Anthrox, han är för bra även om han har fel. Övertygar mig och jag VET att han har fel."
R3 hade jag verkligen hoppats att Skarpskytten skulle bli utröstad, hade varit lätt att komma med en “Vad var det jag sa” och gå på en massa personer. Tyvärr åkte Sidd istället, men spökrösten på Anthrox gav en bra ingång till R4
I R4 när Anthrox och Impetigo hade sin fight kändes det som vi redan vunnit. Tänkte att det skulle vara grönande att rösta på LegoIvar där och inte ta ställning, men
@HerrK läste det helt annorlunda (och korrekt!). Anledningen till att vi nattmördade Anthrox var att hans extrema energi nog var det enda som hade kunnat sänka oss i R5, men det var lite av ett barmhärtighetsmord också
Stort tack till Mäster Ulv
@Octagonal som valde förträffligt från MU-menyn. När jag såg valen tyckte jag det verkade korkat att ge byn en spökröst, men med facit i hand var det ett mästardrag, byn tillmätte den alldeles för stor betydelse, den skapade brus som man på ett byboigt sätt kunde motsätta sig. Octa lugnade även ner mig och Basse när vi fick panik i början och började prata om att offra någon eller kom med andra vansinniga idéer men lät oss freestyla i övrigt. Bättre medulv än @Bassenanji är svår att tänka sig, alltid glad och trevlig stämning i ulvchatten så det var kul att ulva.