Hej allihopa! Kul att vara med i ännu en mäster ulv-spel! :-D
Vad hade Larsson köpt om han var Mäster Ulv
Jag har ju haft lyxen och varit mäster ulv en gång, och då valde jag att vara ensam ulv eftersom ingen skulle förvänta sig det och det skulle ge en unik spelupplevelse.
Den här gången skulle jag gå åt motsatt riktning: köpa så många kompisar som möjligt. Sedan skulle jag köpa så att man kunde nattmörda varje runda. Det betyder att vi skulle ha ett "vanligt" spel, men med en tredjedel ulvar från start istället för en fjärdedel. Läskigt, och samtidigt något nytt och spännande.
Det är ju lockande att nerfa siaren, men siaren är redan nerfad eftersom det finns så många potentiella variabler som vi inte känner till. Även om vi har en normal siare kommer det ta lång tid innan man kan lita på den; behovet att nerfa den på riktigt är alltså litet.
Vad Larsson vill att byn åstadkommer denna runda
De senaste partierna har byn siktat in sig på någon spelare som betett sig utanför ramarna och som en man ställt sig bakom den. Det är sällan man gissar rätt på första försöket, och även bybor klantar sig och ger röda ping (jag lyckades ju med bravaden att bli utröstad två gånger förra gången, trots att jag var grön och god som spenat).
Därför är det viktigt att vi får drev den här gången; det är genoms folks röstningshistorik och ställningstagande vi får data.
Om alla röstar på någon knas-spelare, var då en god bybo och gräv fram ett bra alternativ, eller rösta i alla fall på den du tycker är näst knasigast.
Massouting vs hålla sig
Tycker också vi väntar med att massouta - gör vi det så listar ulvarna ut vem som är väktare.
Ser det dock inte så rödande att Sidd föreslog det. Det är mycket text i startinlägget, och min spontana tanke var också att man borde massouta. Det var inte förrän Genesis sa till Sidd att det var dumt som jag tog på mig glasögonen och faktiskt läste vad det stod.
Håller man på att åka ut skall man självklart berätta. Sitter man på något i slutet av rundan som man vet att byn behöver veta får man ta ett beslut därefter; är man power roll är det mer incitament än att hålla tyst i jämförelse med att man är bybo.