Empiricus
Hero
Attachments
-
123.1 KB Views: 5
-
60.9 KB Views: 5
Jag skall omedelbums kasta min ofantliga hjärna rakt över det. Eller ja, när jag fixat mat. Iom AT i västerbottens inland så spenderar jag mina dagar på lasarettet numera och då hänger jag inte dagtid på forumet@Empiricus när det är din tur att outa kan du passa på att klippa in alla outningar med kostnader och allt i ett inlägg så har vi något att jobba mot startinlägget. Utöver det tror jag att du lyst lite med din frånvaro vilket känns lite oortodoxt från din sida.
Tills någon counter-claimar väktare så är jag grön. Och om ulvarna vågar sig på att counter-claima så ska jag äta upp min hatt. Den som gör det kommer ju åka ut senast runda 2 (och kommer ju få slita hårt för att inte åka först då jag bestämt vill hävda att mitt agerande varit väldigt grönt och i princip krävt att jag agerande utgått från att jag är väktaren) och det ger oss jättemycket info om spelet också, både folks agerande och uppläget (tex vet vi då att ulvarna är minst två och förmodligen fler om de kan offra en av sina egna sådär). Nej, ingen ulv är så korkad att de counter-claimar väktare i den här situationen.Men jag gillar inte när byn automatiskt får en grupptänks-konsensus, och jag tycker att Xyas behöver skärskådas
Jag tror helt enkelt att det är suboptimalt spel från min sida att "kaoza". Sedan har det varit ganska mycket både på dagar och kvällar. På dagarna har jag jobb, föreläsningar som ska planeras, skrivas ned och genomföras. I går kväll var jag på Akkurat med min svåger, musslor och belgisk öl. Ikväll rollspel: Elysium. Dessutom är min huaweitelefon inte så pålitlig, vilket begränsat min närvaro.Genesis said:Basse: Han är ju alltid ulv! Men ja, han har varit ganska lugn och inte kastat anklagelser omkring sig, vilket han brukar göra i R1. Känns som att han försöker att sitta still i båten. Han har varit upptagen på kvällarna, men Basse ljuger jämt om att vara upptagen på kvällen när han är ulv.
(2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir | |
(2p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir | |
Genesis | (3p) - 1 extra ulv, slumpas vem det blir |
Xyas | (1p) - Du får välja vilka spelare du värvar med 1-3 istället för att de slumpas |
(1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under jämna rundor (natten R2, natten R4, o.s.v.) | |
(1p) – Ulvlaget får genomföra nattmord under ojämna rundor (natten R1, natten R3, o.s.v.) | |
Sidd | (1p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Öppen, millern själv får alltså veta att hen fått just denna roll. |
Basenanji | (2p) - Miller (bybo som sias som ulv) i byn. Dold, millern själv får inte veta att hen fått denna roll. |
Konrad Konvalj | (2p) - Miller i ulvlaget (ulv som sias som bybo), slumpas eller väljs av dig. Öppen, förstås. |
fjodorsenuba | (2p) - Förmågeblockerare i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att blockera aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. |
(4p) – Naiv siare. Siaren siar alla som bybor. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. | |
Impetigo | (3p) - Paranoid siare. Siaren siar alla som ulvar. Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. |
RasmusL | (5p) - Ingen siare finns i byn. |
Martin3 | (2p) - Galen siare. Siaren siar bybor som ulvar, och ulvar som bybor. (OBS! Den galne siaren siar förstås millers tvärt om också: en miller i byn sias alltså som bybo, och en miller i ulvlaget sias som ulv.) Siaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga siar-PM:et. |
Korpa | (1p) - Sniffer i ulvlaget. En av ulvarna (ditt val vem) har förmågan att upptäcka aktiva byboförmågor (d.v.s. sieri och väktande) som en förmåga att använda på natten. Förmågan fungerar som ett siande (d.v.s. ett namn skickas in och om den spelaren använder en förmåga får sinffern veta det.) |
LJSLarsson | (2p) - Väktaren kan aldrig väkta samma person. Väktaren själv vet inte att hen har denna egenskap, utan kommer få det vanliga väktar-PM:et (som alltså anger att samma person kan väktas, bara inte två rundor i rad). |
Empiricus | (2p) – Oväktningsbar bybo. En bybo kan inte väktas från nattmord. |
Nä, överskjutande icke valda försvinner ju i etern. Det är fullt möjligt att alla talat sanning om vad MU inte har valt. Alltså att MU har köpt för 10 poäng, delar ut 12 ovalda saker till alla deltagare, och sedan har en eller två ovalda kvar, som inte delas ut till någon.Min kulram får det till totalt 10 poäng. Så den enklaste förklaringen är att jag är naiv och någon som outat en 2-poängsförmåga ljuger.
Mer tankar på det kommer dock också.
Talar alla sanning så har vi förmodligen 2 ulvar med maxade nattmord och en naiv siare. Det känns också som rimliga saker MU skulle vilja dölja. Hur många ulvarna är och den naive siaren i alla fall. Själv hade jag nog inte brytt mig om att dölja att jag hade nattmord.Nä, överskjutande icke valda försvinner ju i etern. Det är fullt möjligt att alla talat sanning om vad MU inte har valt. Alltså att MU har köpt för 10 poäng, delar ut 12 ovalda saker till alla deltagare, och sedan har en eller två ovalda kvar, som inte delas ut till någon.
Det blir ju 10 poäng?Talar alla sanning så har vi förmodligen 2 ulvar med maxade nattmord och en naiv siare. Det känns också som rimliga saker MU skulle vilja dölja. Hur många ulvarna är och den naive siaren i alla fall. Själv hade jag nog inte brytt mig om att dölja att jag hade nattmord.
Det faktum att ingen har sagt att den inte är köpt. Antingen har vi en naiv siare (och hen är då knappast galen eller paranoid), eller så har vi det inte. Har vi det inte, och siaren är antingen galen eller paranoid, så måste ulvarna ljuga för att se till att det verkar som att de inte köpt just den grejen. De har då också inte köpt naiv siare, och väljer att just den ska bytas mot det de verkligen köpt. Det får oss ju att misstänka att den kanske är köpt. Eller?Men Genesis kan vi verkligen utgå från att ulvarna vill få oss att tro att det ska finnas en naiv siare?
Vad säger dig att ulvlaget vill få det att se ut så?