Hur röstningen gick till förra rundan och vilka argument folk hade för att rösta på olika alternativ
Jag gör något knäppt nu! Jag analyserar detta i omvänd kronologisk ordning!
Så här slutade röstningen:
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77
—
Jag pratade tidigare om att Jocke eventuellt blev räddad av Xyas, men Halo 77 var ju också i farozonen?!
---
20:59 Sodivra och .113 vill ta ut Jocke (för att se vilka reaktioner det blir, men märk att det är .113:s initiativ)
20:59 Sodivra och Xyas har små korta konstiga kommentarer på slutet av rundan.
20:59 Xyas –> Rasmus (pilen betyder "röstar på")
20:59 Sodivra –> Jocke
Rösträkning 20:55
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
Jocke (3) .113, KK, xyas
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Sodivra (1) Halo77
20:53 Xyas–> Jocke
[Kommentar: Xyas röstar Jocke för att se vad som händer, men tar tillbaka sin röst samtidigt som Sodivra röstar på Jocke. Analys: Xyas ville egentligen alsdrig at ut Jocke, utan testar vad som händer. Sodivra verkar velig]
20:54 Sodivra tycker att Rasmus är bättre än Halo 77 [Komm: Om H77 är ulv “räddar” ulv-Sodivra ulv-H77 genom detta]
20:51 KK–> Jocke KK gillar att haka på .113.
20:49 .113 –> Jocke Vill testa något
20:48 konstaterar Sodivra att RasmusL åker och påminner om att Lukas röst är äldst [Komm: snacka om att ha koll! Sodivra investerar rätt mycket i det här spelet!]
20:48 Xyas –> Rasmus [Komm: skulle kunna vara så att ulv-Xyas försöker rädda H77]
20:40 Sodivra postar en rösträkning
Rösträkning
LJSLarsson (2) Basenanji,+ MUKWA
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77(4) RasmusL, 113, Empiricus, Jocke
Sodivra (1) Halo77
(Mitt tillägg: Ej röstat: KK, Xyas)
[Komm: Det mest intressanta läget. Är det en bybo-H77 som ställs mot en bybo-Rasmus, eller är H77 en ulv på väg ut?]
——
Tja, vi kan ju gå tillbaka längre, men nu måste jag uträtta ärenden.
Sammanfattningsvis var alltså H77 och Rasmus de som låg sämst till. Ingen av dem var värda att offras av ett ulvlag. 20:49 får .113 för sig att han vil testa något. Varför? För att det är så lite som händer, dvs ulvarna verkar vara nöjfda med händelseutvecklingen. .113 väljer ut Jocke, KK hakar på. Xyas hakar på, men flyttar sen sin röst till Rasmus och jag tolkar det som att rösten på jocke bara var ett test.
I mina ögon så ser det ut som att både H77, Jocke och Rasmus är gröna och att ulvlaget ligger lågt. Möjligen kan ulv-KK passa på att vara lite ballsy. Hela röstningen tycker jag grönar Xyas och .113, medan Sodivra och KK beter sig mer skumt.
Jag blir inte alls glad åt att Sodivra (som var väääldigt passiv i R1) har sån koll hela tiden. Han följer spelet betydligt mer noga än vad han ger sken av. Gör en casual bybo det? Gör en nipprig bybo (som jag) det? Gör en ulv det?!