Nekromanti [Mäster Ulv] - Runda 2

LJSLarsson

Hero
Empiricus;n249073 said:
4 – Halo77 och Basse är på min topplista.
Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag?

Om de är dina två enda ulvar, vem rekryterade vem och varför?

Halo77

Veteran
Skulle vara intressant att veta mer om vilka som känner vilka IRL. Inte för att det måste betyda något men jag tror det skulle hjälpa byn i jakten på ulvarna.

LJSLarsson

Hero
Angående teorin om fyra ulvar:

Jag har ytterst svårt att tänka mig att vi har fyra ulvar. Fyra ulvar kanske skulle klara sig utan nattmord om det inte fanns väktare och siare, men är man fyra ulvar har man inte råd att köpa andra förmågor. Man måste klara sig i fem rundor utan att en ulv gör ett enda misstag, utan att man beter sig konstigt mot en annan ulv, utan att siaren prickar rätt (vilket är 1/3 första rundan) och utan att väktaren sköter sitt jobb.

Jag tror inte någon skulle våga sig på något sådant, inte ens Basse eller KK för de är tillräckligt duktiga att förstå att oddsen är för astronomiskt små. Det är inte roligt att kaosdiva sig om man kommer att med största säkerhet förlora.

Om vi antar att vi har en duktig väktare som läser spelet är det - som jag sa tidigt i rundan - bättre chanser än 1/12 att väktaren prickar rätt eftersom man bara behöver leta bland gröna spelare. Väktaren hade knappast någon orsak att vakta mig, Halo eller Basse.

Jag anser det mindre troligt - men inte omöjligt - att varulvarna avvaktade med ett mord. Det finns så mycket information att analysera, och nu lägger vi massa tid på att diskutera möjligheten om fyra ulvar. Vi i byn kanske var något på spåret som ulvarna inte ville att vi skulle tänka på, och gav oss en extra tankenöt för denna runda?

Jag fortsätter dock lägga mina förhoppningar på att vi har en bra väktare med oss.

.113

Swashbuckler
Basenanji;n249140 said:
KK: tja, kanske är jag hård mot dig och läser enögt, men #175 och #252 tycker jag är spretiga i sina misstankar.

Fan, du är en hård nöt att knäcka KK! Du spelar bra, charmigt och jag håller med om det mesta i dina analyser (med stort undantag för LJS som jag tycker att du missar). Men du är också en slick ulvspelare. Och du avvaktade lääänge med att hoppa in i spelet.

----

Sedan en annan sak som vi ska ha i åtanke. Om spelet är passivt hittills så är det stor risk att det blir ännu mer inaktivitet under helgen då folk har massor att göra. Vi bör alltså vara medvetna om att aktiviteten sjunker under helgen, för att därefter bli grymt hektisk under måndagen.

Jag föreslår att vi ordnar drev mot

1 st högprofilkandidat
1 st högprofilkandidat

samt

1 st lågprofilkandidat

---

Då får vi ut massvis med information om folks åsikter kring deltagarna. Vad säger ni? Ska vi dreva mot förslagsvis

1 LJS/KK
2 Empiricus/Sodivra

och

3 Halo77/Lukas/Basenanji

:O :D
Jag tycker I sånna fall att det borde vara mellan Jocke, som var nödlösningen förra gången och t.ex Mukwa som ska vara en bra ulvspelare men just nu kommer med ganska långsökt dåliga saker.

Låg borde vara lukas eller xyas tänker jag.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Spretiga misstankar var det.

KK #252 said:
Empis, Vico, RasmusL, Jocke, och Lukas känns lite off just nu.

Vi bör få lite tugg därifrån innan deadline.

Känns skönt att Mukwa har det bra och är med i matchen. Ninjaröstning mot slutet kan ju skapa ett och annat så varför inte.

xyas är xyas. Känns också fresh. Får se vart det leder innan dingdonen.
#252 är ett fett konstaterande. Tråden är trörr och Empis, Vico, RasmusL, Jocke och Lukas har inte varit aktiv mot slutet. Det närmar sig dingdong. Skall jag gå in på vilka jag då inte såg som mest ulviga i det läget som detta utspelar sig så är alla brun och jag ville ha mer tugg från dem alla.

I samma veva är Mukwa med i matchen en kort sekvens. Vilket jag då tyckte va bättre än att han inte var med alls. Att nacka Mukwa i R1 såg jag aldrig som ett alternativ. Att nacka någon av de övre hade jag inget problem med speciellt Empis men jag har fortfarande bara en dålig magkänsla där. Inget konkret och inte så mycket tid till övers. Jocke var jag öppen för att nacka mer än Rasmus så det var inte så klurigt att haka på .113. Vico ändrade jag uppfattning om mot slutet tack vare Mukwa men det ger ju ingen direkt grönstämpel på någon av dessa.

Jag hoppades på att Mukwa skulle komma in och lägga en ninjaröst någonstans där min magkänsla kittlade och följa honom. Min R1 näsa har aldrig varit bra om man säger så och jag vet att Mukwa är en bra bybo trots lite aktivitet.

Konrad Konvalj;n248761 said:
Halo77 är ett bra pick om vi inte hittar feta ulv-tells.
Släpper lite lösa frågor i luften. Eftersom formateringen (just när jag skriver) är skit så försöker jag hugga av mina meningar där det känns rätt.
Har hittat några frågor riktade till mig också som jag skall svara på nu när jag har en lucka.

De tysta spelarna = Konrad Kånkel, xyas och Mukwa.

Du tror minst 1 av dom är ulv. Vilken? Och med minst så kan det finnas två-tre bland dom kan jag anta?
De andra. Vilka har du på ditt korn? Alltså, de andra är flertal.

Jag köper ju att vi har många misstänkta så här i början av R1. Jag har typ11-12 stycken men jag tror inte på mer än 3 ulvar i något av mina
fabricerade inlägg. Här ser det ut som du har lite koll på vart ulvarna är. Minst 1 + de andra. Alltså 3-4 ulvar.

Kan du snacka lite om hur du tänkte här så att jag bara kan gå vidare. Jag kan läsa det som att du har koll på att xyas/Mukwa sitter som tyst ulv
sen hänger du ute på banan med din andra ulvkamrat som du vaskat fram genom tärningsrullande.

Motivera.

Är detta allt? Har du inte nått mer Mukwa. Det här var lökigt. Jag själv är inte helt insatt i tråden än så du kanske har uträttat underverk efter detta.

Det här är lite bougus. Mukwa kommer in i spel och spelar som en sumprunkare. Han röstar på SLLJLS och plötsligt har vi två huvudmisstänkta.
Jag har inte hunnit sätta mig in i varför de är misstänkta ännu men om jag kollar på Mukwas post så är det lite lösa grunder för att räknas som
huvudmisstänkt.
Halo77 var från start ett bra val. Varför? Vi vet inget om Halo 77 och hade det inte funnits bättre kandidater så är det bättre att offra någon som byn har dålig koll på. Dock så är det ju rätt tydligt vart jag står gällande H77 ju längre R1 utspelas. Jag får samma vibes som Frostwolf i förra liret. Alltså, en oskyldig nybörjar bybo. Därav röstar jag aldrig där och att jag inte röstar på Rasmus baseras ju på att jag gillar hans utspel och tycker inte direkt att det är orimligt att han kör sin honungsfälla-grej.

Att .113 röstar Jocke ur det blå är nått som min magkänsla gillar för Jocke är hal. Jag får lixom inte ut så mycket ifrån Jocke och kan inte säga att jag kan läsa mig till att han gör något grönande eller jagar ulvar på det vis.

Utöver det så tycker jag att Halo inte får ihop det med antal ulvar. I det läget är jag dessutom inte alls inne på att han är en mysig nybörjaren.

Mukwa får en skopa för att han absolut inte tillför något utan röstar på SJSLarsson helt utan motivering och är slö som en ovässad toalettskrapa.

Empiricus

Hero
LJSLarsson;n249144 said:
Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag?

Om de är dina två enda ulvar, vem rekryterade vem och varför?

Jag tror det är en ulv till, vem det är är jag mer oklar på. Förhoppningsvis kommer mer upplysning innan denna runda är slut.

Halo som mästerulv är lite svår att förutspå hur hen skulle rekrytera. Det är ju lite krångligt att hitta gamla spel för inspiration om man inte vet var man skall leta (på oldsite och punkforumet), men det är ju fullt möjligt att Halo77 snubblat in på föregående spel som vi gjorde lite reklam för här på forumet och därigenom fått lite insikt i hur folk är som spelare. Skulle Halo77 varit den som rekryterade Basse så måste det ju funnits någon anledning men jag vet inte vad.

Basse som Mäster Ulv kan jag definitivt se rekrytera Halo77, Basse gillar kaos och att ha med ett wildcard i form av en ny spelare på ulvalaget känns inte otroligt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Utgår från Basse -->

Jag föreslår att vi ordnar drev mot

1 st högprofilkandidat
1 st högprofilkandidat

samt

1 st lågprofilkandidat

---

Då får vi ut massvis med information om folks åsikter kring deltagarna. Vad säger ni? Ska vi dreva mot förslagsvis

1 LJS/KK
2 Empiricus/Sodivra

och

3 Halo77/Lukas/Basenanji
Jag föreslår att vi vänder på det. 1 högprofil och 2 lågprofil, för det är mer så det är uppbyggt i min värld.

1. Empis

2. Jocke
3. Lukas

Jocke

Man med skägg
Alltså, det förekom ju inget räddande av mig.
1. Vid lika hade Rasmus fortfarande åkt.
2. Om nån annan gått över skulle jag kunna flyttat min röst till Rasmus och så fortfarande inte åkt.

Det var, som slutet av förra rundan tog sig aldrig nån risk för mig att jag skulle åka. Sen så var det inte SÅ viktigt för mig om jag eller Rasmus åkte, efter som jag trodde att han var grön.

kommer med mer saft och bullar efter jobbet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji;n249118 said:
Hur röstningen gick till förra rundan och vilka argument folk hade för att rösta på olika alternativ

Jag gör något knäppt nu! Jag analyserar detta i omvänd kronologisk ordning!

:D

Så här slutade röstningen:

RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77

Jag pratade tidigare om att Jocke eventuellt blev räddad av Xyas, men Halo 77 var ju också i farozonen?!

---

20:59 Sodivra och .113 vill ta ut Jocke (för att se vilka reaktioner det blir, men märk att det är .113:s initiativ)

20:59 Sodivra och Xyas har små korta konstiga kommentarer på slutet av rundan.

20:59 Xyas –> Rasmus (pilen betyder "röstar på")
20:59 Sodivra –> Jocke

Rösträkning 20:55

RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
Jocke (3) .113, KK, xyas
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Sodivra (1) Halo77

20:53 Xyas–> Jocke

[Kommentar: Xyas röstar Jocke för att se vad som händer, men tar tillbaka sin röst samtidigt som Sodivra röstar på Jocke. Analys: Xyas ville egentligen alsdrig at ut Jocke, utan testar vad som händer. Sodivra verkar velig]

20:54 Sodivra tycker att Rasmus är bättre än Halo 77 [Komm: Om H77 är ulv “räddar” ulv-Sodivra ulv-H77 genom detta]

20:51 KK–> Jocke KK gillar att haka på .113.

20:49 .113 –> Jocke Vill testa något

20:48 konstaterar Sodivra att RasmusL åker och påminner om att Lukas röst är äldst [Komm: snacka om att ha koll! Sodivra investerar rätt mycket i det här spelet!]

20:48 Xyas –> Rasmus [Komm: skulle kunna vara så att ulv-Xyas försöker rädda H77]

20:40 Sodivra postar en rösträkning

Rösträkning
LJSLarsson (2) Basenanji,+ MUKWA
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77(4) RasmusL, 113, Empiricus, Jocke
Sodivra (1) Halo77
(Mitt tillägg: Ej röstat: KK, Xyas)

[Komm: Det mest intressanta läget. Är det en bybo-H77 som ställs mot en bybo-Rasmus, eller är H77 en ulv på väg ut?]

——

Tja, vi kan ju gå tillbaka längre, men nu måste jag uträtta ärenden.

Sammanfattningsvis var alltså H77 och Rasmus de som låg sämst till. Ingen av dem var värda att offras av ett ulvlag. 20:49 får .113 för sig att han vil testa något. Varför? För att det är så lite som händer, dvs ulvarna verkar vara nöjfda med händelseutvecklingen. .113 väljer ut Jocke, KK hakar på. Xyas hakar på, men flyttar sen sin röst till Rasmus och jag tolkar det som att rösten på jocke bara var ett test.

I mina ögon så ser det ut som att både H77, Jocke och Rasmus är gröna och att ulvlaget ligger lågt. Möjligen kan ulv-KK passa på att vara lite ballsy. Hela röstningen tycker jag grönar Xyas och .113, medan Sodivra och KK beter sig mer skumt.

Jag blir inte alls glad åt att Sodivra (som var väääldigt passiv i R1) har sån koll hela tiden. Han följer spelet betydligt mer noga än vad han ger sken av. Gör en casual bybo det? Gör en nipprig bybo (som jag) det? Gör en ulv det?!

Egentligen är det här det bästa vi har att gå på nu i R2.

Det sjuka är ju att H77 röstar på Arvidos. Han är ju som Basse skriver på väg mot galgen och ändå skapligt aktiv och med i slutet. H77 vill inte hänga Rasmus för han är mer grön än ulv. Jag kan vackla tillbaka och ändra mig om en mysig nybörjare och istället tänka mig en mysig nybörjar ulv som inte vill sitta i tåget och nacka en bybo i R1. Det är ju annars ett rätt kallt drag att göra. Hålla tummarna att drevet vänder och inte få några bruna fläckar tack vare att han inte är kvar i drevet mot en nu bekräftad bybo, men lixom det är mer rimligt att i nuläget tro på den här mysiga nybörjaren.

Sodivra och xyas gör väl mer skumraskens affärer här än mig Basse? Att hänga H77 såg jag inte som ett alternativ. LJSL har jag inte på kornet och Rasmus var aldrig en toppkandidat för ulveri. Det är som .113 skriver alldeles för proppmätta och sluga ulvar som sitter av och inväntar dingdongen med en Rasmus/Halo77 vid galgen.

Jag har inget på Jocke när jag röstar där och jag har inget på Jocke nu heller. Jag har inget på något annan spelare heller för den delen. Jag kan inte skapa ett case mot någon och det känns olustigt. Hur som så tycker jag vi skall kika igenom det här med röstandet lite hårdare för det finns inte mycket till hård fakta att ta på.

Något senare i R2 drar vi fram Mukwas plan. Den kommer hjälpa oss fett mycket. Det är det bästa som skrivits i R2.

Mukwa said:
Ingen dog inatt och det är jobbigt. Väktare eller inga nattmord? Om det är inga nattmord så hade nog jag lagt det som nästa förmågeoutning om jag var mäster päls. Kanske efter vigilante. Det blir ändå uppenbart i R2. Tror det är bra om väktaren kommer ut nu ifall vi har en. Ett grönt namn i byn och vi kan vara säkrare på hur många ulvar vi slåss mot. Att ta bort nattmorden innebär ändå att väktaren är meningslös. Om ulvarna valt bort nattmord så har de garanterat valt så många ulvar som möjligt och då kanske vi ska outa även siaren denna runda. Eller?
Mukwa said:
Väktaren har dessutom ett "grönt" namn till. Det fina är att vi får confirm på det gröna namnet nästa runda ifall ulvarna inte plockat bort nattmord. Om de har det så är som sagt väktaren ändå kass.

Mukwa

Swashbuckler
.113;n249131 said:
Jag tycker vi ger det en runda till, om nu inte väktaren eller den som väktaren grönat är på väg ut. För antingen måste de nattmörda nån annan inatt eller så låter de bli igen, så slipper vi möjligheten att väktaren blir nattmördad inatt iaf.

Sen undrar jag varför en person är grönad av väktaren om de inte har nattmord? Han kan ju ha vaktat självaste mästerulven I sånna fall. Har de inte nattmord säger väktarens väkteri Inget om den vaktade.

För övrigt kan de I teorin haft roleblocker men jag tvivlar starkt på att någon lyckats klura ut vem väktaren är redan.
113 är ulv.

Röst: 113

Om ulvarna har nattmord så är enda anledningen till att någon inte åkte ut att väktaren prickade den som skulle mördas. Då har vi två gröna namn. Det finns ju ingen annan förklaring.

Halo77

Veteran
LJSLarsson;n249142 said:
(Min fetning)

Jag har inte sagt något om hur Sovidra påverkas av Jockes utröstning.

Jag hade tänkt att säga att du spelat upp dig den här rundan, men att lägga ord i munnen på folk ger bruna ping.
Jo enligt ditt påstående att en varulv aldrig har nåt att vinna på att byta mellan gröna spelare. Det gör dom ju om de kan få oss att tro att de är gröna. Du håller väl med om detta?

Basenanji

Postd20modernist
Har vi tre eller fyra ulvar i spel?

Ni får gärna hjälpa mig att lägga till, dra ifrån eller komma med alternativa förklaringar.

Fyra ulvar i spel, inget nattmord

R1 9 bybor – 4 ulvar
R2 8 – 4
R3 7 – 4
R4 6 – 4
R5 5 – 4
Sedan möjlig ulvvinst

Tre ulvar i spel + nattmord (två bybor ut varje runda)

R1 10 – 3
R2 8 – 3
R3 6 – 3
R4 4 – 3
Sedan möjlig ulvvinst

Fördelar med att vara fyra ulvar
Det blir lätt att påverka röstningen. Speciellt i R3 och framåt: då måste fyra av sju bybor vilja rösta på samma kandidat för att väga upp en ev ulvmobb. Plus att så många ulvar kan ta fram många röstkandidater till att börja med. Att som ulvlag kommunicera internt att alla ska välja ut någon som de blir misstänksam emot är inget krångel.

Nackdelar med att vara fyra ulvar
Inget nattmord, men också ingen möjlighet att "ta bort" röststarka duktiga spelare. Inga andra förmågor, man får helt enkelt leva med osäkerheten att en siare hittar en ulv och när väl siaren har lyckats med detta är det bara att hoppas på att den inte siar ytterligare en ulv. Det kritiska är att byn när den inser att det finns fyra ulvar kommer fatta att siaren och väktaren är äkta.

Fördelar med att vara tre ulvar
Tillräckligt många för att kunna vara med och påverka röstandet i den riktning man vill, men utan att man behöver försaka nattmord. Tillgången till nattmord gör att man kan ta bort spelare som verkar hotfulla eller bidrar bra. Ulvlaget får också möjlighet att köpa en galen siare.

Nackdelar med att vara tre ulvar
Vissa varianter av förmågeköp innebär att det kan finnas siare/väktare med i spel. Fler bybor kan fånga ulvarna.

----

Tja, summa summarum så är det väl egentligen troligast med tre ulvar, vilket tyder på att vi antingen har en tursam och skicklig väktare med i spel, men det är stor risk att ulvarna trollar byn med ett avvaktande nattmord R1 för att få oss att diskutera sånt här.

---

Njae, jag tror mer på min idé om att alla ska presentera de tre kandidater vi vill se ställas emot varandra!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Ta ställning till Basses grejer.

3 ulvar är det rimliga och det får min röst.

3 ulvar som skippar ett nattmord tror jag inte på.

.113

Swashbuckler
Mukwa;n249168 said:
113 är ulv.

Röst: 113

Om ulvarna har nattmord så är enda anledningen till att någon inte åkte ut att väktaren prickade den som skulle mördas. Då har vi två gröna namn. Det finns ju ingen annan förklaring.

Mukwa, läs mitt inlägg igen, jag säger att om de INTE har nattmord är INGEN grönad.

Och varför säger du inget om Jocke som jag frågade dig om?

Varför undviker du frågor och kommer med en anklagelse som syftar på något helt annat än det jag skriver.

Konrad Konvalj

Myrmidon
.113;n249177 said:
Mukwa, läs mitt inlägg igen, jag säger att om de INTE har nattmord är INGEN grönad.

Och varför säger du inget om Jocke som jag frågade dig om?

Varför undviker du frågor och kommer med en anklagelse som syftar på något helt annat än det jag skriver.
Slänger in lite snabba tankar med det .113 har i tankarna.

Om ulvarna inte har nattmord på sin meny har vi chans till spelare som kan räknas som mer gröna och dessa behöver vi inte ta ställning till just nu. Förutsatt att det är en hel ulvstam på 4 ulvar vi står emot. Om ulvarna är 4 har Ulvefar bränt sina 6 poäng och vi har en hel arsenal med powerroller. Väktaren är då grön. Den han väktade är inte garanterat grön i och med att hans förmåga är värd bajs. Dock så har vi ju mer att gå på och kan jobba utifrån än vi har nu. Problemet är ju att vi inte vet om ulvarna är 4 eller om de är färre.

Pappa ulv kan ju inte claima Väktare för det finns en väktare med i spel så länge inte Rasmus L var väktaren om det är 4 ulvar.

För att ulvarna skall kunna claima väktare måste de vara 3 eller färre. De måste aktivt skita i att mörda någon denna R1 och vi har settingen Ulvpappa+ulv+ulv+ingen väktare 5 poäng. Det är inte orimligt men det kräver ju en fetare ulvplan och feta ulvplaner går emot occam.

Har vi en setting med 3 ulvar och ingen väktare har vi garanterat en siare men den kan då vara korrupt. Ulvarna kan ju fortfarande inte nattmörda då men jag har lite svårt att se att vi inte skall kunna lista ut det innan det är för sent. Vi kommer ju ifrågasätta Väktaren rätt hårt om han prickar rätt varje runda och inga nattmord sker. Ulvarna måste också släppa på information om vilka förmågor de inte valt så det. Nu har jag inte räknat potentiella rundor här men det är ett för långdraget spel för en ulv känns det som. Det är lixom sjukt viktigt att ha möjlighet att nacka 2 bybor per runda om man har den möjligheten. Att avsäga sig nattmord som ulv är svårt att motivera.

Jag är tillbaka på ruta 1 igen. Vi står mot ulvar med nattmord så denna runda bör vi ju i alla fall visa vart vi står:

Möter vi en setting där ulvarna valt nattmord eller har de aktivt inte mördat? Jag tror det har nattmord och då är den ända förklaringen att vår väktare finns for reelz vilket öppnar upp för semi-grönade spelare och det måste vi dra nytta av. Är det så att ulvarna skippat nattmord och har som plan att claima väktarens roll så bör vi ha tillräckligt med rundor för att utröna det genom att nacka av spelare som berörs av det vi vet.

Konrad Konvalj

Myrmidon
.113

Du får gärna kör en omgång till varför inte väktaren skall outa sig i god tid denna runda?
Kör ut dina tankar om hur settupen ser ut just nu. Hur många ulvar? Vilka är dina kandidater? Vilka förmågor har de?

.113

Swashbuckler
Konrad Konvalj;n249180 said:
.113

Du får gärna kör en omgång till varför inte väktaren skall outa sig i god tid denna runda?
Kör ut dina tankar om hur settupen ser ut just nu. Hur många ulvar? Vilka är dina kandidater? Vilka förmågor har de?
Jag tänkte helt enkelt så här att antingen har vi en väktare och fyra ulvar. Det enda vi får ut av det då är en grön spelare. Inte tokigt men å Andra sidan om inte väktaren är på väg ut pga röstning så tjänar vi egentligen inte så mycket på det eftersom en grön bybo är bara en mindre att rösta på, hen har ingen extra info om ulvarna än vi andra. Det ger inte super mkt med andra ord, men visst en liten vinst.

MEN om vi har tre ulvar med nattmord och väktaren claimar nu kommer någon mest troligt dö inatt eftersom väktaren måste chansa, dödar de honom eller dödar de någon annan om väktaren måste vakta sig själv. Risken är alltså att väktaren dör eller försvarar sig själv så någon annan dör.

En gömd väktare å Andra sidan, kan vakta någon igen inatt och behöver bara klura ut vem de tänker nattmörda utan att riskera sig själv.

Det som händer då är att vi har två gröna nästa runda, kanske tre om väktaren prickar en till.

Det anser jag vara bättre odds.

.113

Swashbuckler
.113

Ang setup tänker jag inte lägga alltför mycket fokus på det för jag anser inte det lika viktigt som att fånga ulvarna. Jag vet inte helt enkelt. Jag tog upp möjligheten för fyra ulvar förra rundan för att jag ville alla skulle betänka det utifall jag dog, eftersom ingen annan verkade ha tänkt på det. Dessutom hoppades jag lite inombords att vi skulle ha tre ulvar som ville göra oss extra paranoida och Skippa sitt nattmord nån runda.

Jag tror det är rimligt att anta att vi har väktare men att siaren är värdelös pga alla möjligheter kring denne (har dock inte bestämt mig än om jag anser denne borde outa sig Redan).

I övrigt vet jag inte.

.113

Swashbuckler
.113

Och tillslut så är mina kandidater bland Jocke, mukwa, Lukas, xyas och LJS just nu.

Något med Jocke får mig att tänka ulv, det är mest magkänsla men jag har visat mig ha ganska bra sådan (tex I förra matchen hade jag 3/4 ulvar korrekt efter andra dagen. Den fjärde hade skrivit två poster bara på typ 48 timmar så missade den).

Xyas har skrivit några saker nu som verkar klassiskt se saker som inte Finns vilket iofs bybor oxå gör men framförallt ulvar.

Mukwa Lider lite av Samma sak. Han undviker mina frågor och försöker vrida till det jag säger.

Lukas däremot har bara postat för lite. De andra tre är röda, Han är bara lite smygrosa

.113

Swashbuckler
.113;n249186 said:
Och tillslut så är mina kandidater bland Jocke, mukwa, Lukas, xyas och LJS just nu.

Något med Jocke får mig att tänka ulv, det är mest magkänsla men jag har visat mig ha ganska bra sådan (tex I förra matchen hade jag 3/4 ulvar korrekt efter andra dagen. Den fjärde hade skrivit två poster bara på typ 48 timmar så missade den).

Xyas har skrivit några saker nu som verkar klassiskt se saker som inte Finns vilket iofs bybor oxå gör men framförallt ulvar.

Mukwa Lider lite av Samma sak. Han undviker mina frågor och försöker vrida till det jag säger.

Lukas däremot har bara postat för lite. De andra tre är röda, Han är bara lite smygrosa
LJS ligger också på ljusrosa, jag har svårt att läsa av honom just nu.

Sen som sagt basse kan jag inte läsa av.