Sidd från start har medfört en massa text, brus och en hel del osammanhängande. Det är från och till rätt dålig koll på upplägget och liknande men det kan jag jobba med lite senare. Jag kommer jobba från Sidds röst på Basse kort och gott.
Sidd said:
- Impetigo tycker jag betedde sig konstigt när han ifrågasatte Xyas outning när det stod klart att inte nån annan motclaimade: rödich
Uppfattat. Du tycker att han betedde sig konstigt. Har du släppt det och kan gå vidare?
Sidd said:
Så min rödlista just nu äro:
Martin
Basse
KK
Impetigo
Några av dessa är mina kandidater till ulvalaget.
Vad gäller Impetigo eller Larsson verkar ju Imp vara mot mig mest Impetigo vore mitt val där…
Har lite motstånd att kliva mot Martin då jag vill att de ”större hästarna” (Basse/KK) ska bidra med mer…men men…inte lätt att ta ställning.
Eftersom Impetigo lite försöker dreva mot mig men väljer att försöka rädda sig med röst på Larsson så:
Du har en bunt på rödlistan. Dock är ju den bekräftat gröna Impetigo mest mot dig. Rimlig försvarsröst? Röstar du på mig så röstar jag på dig.. En bybo måste jobba för byn och skall ju inte hålla på med hämdröstande.
Sidd said:
Märkligt?
Först hetsar du bort mig från Basse och sen landar du där själv (med typ de argument jag har pån…?)
Men men…egentligen bara bra att vi då äntligen är lite på samma spår i alla fall
(Det här med deadline 12 en vardag mitt i jobb är väl sisådär för arbetsmoralen…)
Nattinatti allihopa.
Just ja, du hade ett case mot Basse. Dock inte så mycket att komma med och rätt lätt släppt när det visar sig att det finns lättare snubbar att hänga. Larsson eller Impetigo. Ditt val vart Impetigo, det vet vi ju redan. Det är ju en så kallad hämdröst.
Dock vill du gärna ha plusspoäng här från Siaren. Det är bra cred att ligga på Siarens mer gröna sida.
Impetigo said:
Framför allt vill jag lyfta Sidd. Han hoppar på drevet sent när det var ett reellt alternativ att Larsson skulle ryka och hans officiella (!) motivering var en tillbakakaka (han röstade på mig framför Larsson för att jag röstat på honom
. Detta var hela förklaringen). Jag vill påminna om att Sidd har en bekräftad historia av att tillbakaka som ulv.
Tillbakakaka. Det är ju som tidigare nämnt inte en bra bybo aktion.
Sidd said:
Klassisk brunsmetning.
Jag har ett tydligt motiv: du står envist på dig ang Xyas medans jag landat i att han är grön Väktare.
Jag gissar att ngr av de som ensvist försöker dra igång ett drev mot mig är med på ulvlaget.
Eftersom du är ett av de två tyngre tågen och envist snackar Xyas och mig så är det väl inte så konstigt att min röst hamnar på dig…så snacka inte tillbakakaka (att min röst låg kvar på Basse var kanske senfärdigt av mig Men jag hade ingen brådska att ”byta upp” mig, och övriga tycker jag är för rörig ändå…)
Hämndrösten har viss bäring i att Sidd inte köper att Impetigo inte har okayat att xyas är grön i och med sin outning av väktare. Sen är han ju också en av två valbara och Larsson har ju inte sagt flaska så det är ju bättre att bli av med någon som aktivt försöker rädda sig själv och försöker visa sitt byboigaste jag.
Sidd said:
Håller med i allt där,
jag tycker det är framförallt inte är till mkt hjälp för oss i byn med att vara så frånvarande även fast du har ett drev mot dig Larsson.
Visst vi har olika spelstil kanske, jag blir ju desperat grinig när nån röstar på mig och instinktivt hugger tillbaka (säkert felaktigt) men sån är jag…
Larsson kom in i matchen och skingra dimman runt dig!
Sidd säkrar upp lite och visar att det alternativa tåget på Larsson är legit och att Larsson behöver försvara sin ludna svans precis lika mycket som Impetigo. Erkänner ju också att han är en sån som blir desperat och hämdröstar.
Sidd said:
Korpa/Genesis ni struntar i att Impetigo ifrågasätter Xyas trovärdighet som Väktare alltså.
Kan ni två då förklara hur det skulle vara tvek på det.
Ingen annan har ju ifrågasatt Väktar-claimet!
Larssons röst på Xyas är ju även helt obegriplig i sammanhanget…måste bero på oengagerad bybo eller ulv…
I det här läget röstar alltså Genesis på Sidd och Impetigo är på väg mot galgen så det bara skriker om det. Sidd lyckas motstå frestelsen att hämdrösta på Genesis. Visserligen är han nu helt utom fara. Det ligger sjuka mängder med röster på Impetigo, men Sidd vill ha dit ett gäng till och trycker på hårt för att vända Korpa och Genesis.
Larsson måste ju vara oengagerade bybo eller ulv, men inte mer ulv än Impetigo så Sidd lär ju inte ha för avsikt att byta här, men visar ändå upp lite agg mot Larsson som fortfarande inte sagt flaska.
Larsson röster efter detta på Impetigo. Givet för att rädda sig själv, att ligga kvar på xyas är ju not so smart.
Sidd said:
Väldigt sent agerat Larsson
Sidd noterar att det är väldigt sent. Impetigo har dock för länge sen fattat galoppen att det är dumt att hänga väktaren och köpt läget om vi läser igenom hans poster.
Sidd said:
Jaha så du har inte jagat vidare mot Xyas Väktaroutning…jag tyckte du låg kvar alldeles för länge i den diskussionen om väktaren… då har jag verkligen slarvat i min genomläsning….då borde väl alla släppa dig och rösta på nån annan!
Impetigo låg kvar alldeles för länge i diskussionen. Larsson låg kvar med sin röst på xyas till kvart i tre ragget gått hem och läser jag innantill så kan vi se att Sidd slarvat lite i sin genomläsning. Att byta röst till Larsson i det här läget finns det gott om tid för, men det görs ju inte och resultatet av det vet vi ju.
Sidd said:
Varför blev det då fel med röstningståget mot Impetigo? Jag måste gå igenom (suck) R1-tråden och se om jag tänkte fel när jag följde Xyas mfl och trodde att han ifrågasatte väktarclaimet…
Nu är vi i R2. "Tänkte fel".
Du tog chansen och släppte inte chansen att nacka en bybo.
"gå igenom (suck) R1-tråden och se om jag tänkte fel". Alltså, tiden mellan R1 och R2 är ju inte superlång och det är ju tydligt i text att du vet att du fattat "tänkt fel" och det är tydligt i tid att det fanns chans att byta fokus och skifta drev eller kanske till och med starta ett drev mot någon som du misstänker för ulveri. Typ Martin-Basse-K.K som alla är med på din ulvlista samt Larsson som ingår i det andra drevet.
Däremot fanns det bra med stöd i röstlistan. När Larsson vaknat upp sent som katten i R1 och flyttat sin röst till Impetigo så är det klappat och klart. Fjodde har äldsta rösten så oavsett om du bytt till Larsson eller ej hade Impetigo rykt. Däremot hade det funnits en möjlighet att fler skiftat drev till Larsson och det ligger inte på varken din eller Larssons agenda så därför stannade du kvar i ditt feltänk och låg kvar på Impetigo.
R1 said:
Röstningen R1
Impetigo (7) Fjodorsenuba, Xyas, RasmusL, Sidd, Martin3, Basenanji, LJSLarsson
LJSLarsson (5) Konrad Konvalj, Korpa, Impetigo, Empiricus, Genesis
I och med att jag inte hunnit med att läsa hela R2 än så släpper jag det här spåret så länge.
Sidd är en av ulvarna och kollar jag mattematiken så bör det väl vara 3 ulvar. 1 MU och 2 minions.
Larsson hade jag dålig magkänsla av direkt och efter aggerandet ovan så är han också ulv.
Skall jag klassa in en tredje på stört så ligger Basse nära tillhands i och med beefandet med Sidd som inte lett någon vart direkt, men det har synts rejält i tråden.
Röst: Sidd