Jag tänker att om teorin stämmer så är det ju bara att hitta och rösta ut mäster ulv..113;n250397 said:Då spelar det ju ingen roll vem vi röstar ut då.. Eller hur tänker du
Det var inget konstigt med det. Som jag sa så var ju Empiricus också där och krävde svar. Det är väl imget konstigt att dom bybo fråga varrandra om hur man tänker?Basenanji;n250404 said:Jo, för all del så kan det ju vara. Men hur förklarar vi då hur Sodivra OCH Vicotnik går på bl a dig i R1 och KRÄVER att du svarar på vad du tycker är så misstänkt med LJS?
Jag ser inte heller någonstans Sodivra, Vicotnik eller LJS röstar på varandra.
Men eftersom pressen ligger kvar på LJS så måste de som röstar på LJS bearbetas. Både Sodriva och Vicotnik pressar då Halo 77 som har röstat på LJS.Nu har jag två frågor till till dig:
1) Tidigare har du skrivit att jag är den bästa analytikern. I detta inlägg skriver du att jag avslöjade er i förrförra spelet på slump. Så är jag skicklig eller hade jag bara tur?
2) Vad tänker du om att din röst på LJSLarsson skapar ett dödläge (2 röster, 2 röster, 2 röster) mellan tre spelare?
Och i post #175 (torsdagen 29/6 kl. 12.58) följer Sodivra upp det med att ta hjälp av Empiricus som tycker att jag är ulvig. [Posten innehåller citat så den är skitjobbig att foga in här, men håll tillgodo med slutet, där Sodivra vill att Halo 77 ska kolla lite mer på mig än på LJS:Halo77, tror du uppriktigt att LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
Men Vicotnik hjälper också till!Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?
RÖST: HALO77
Nuvarande rösträkning:
LJSLarsson (3) .113, Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (2) RasmusL, Sodivra
Konrad Konvalj (1) Jocke
Varpå Vicotnik, en minut senare skriver (#179)Du missförstår mig. Jag menade att jag misstänkte Lukas och Vicotnic mer än LJS& .113 Har läst en och lagt fram en hel del på L&V som just nu så påpassligt håller sig undan när elden mot dem har pytt ut.
Alltså: Vicotnik vill att Halo ska börja titta på andra. Varför ligger Halos röst på LJS om Halo misstänker andra?Men din röst ligger inte på mig eller Lukas, varför?
Och kolla här hur Vicotnik styr mot mig och vill att Halo 77 ska titta bort från LJS (#218):Halo77, är du snäll och svarar på de två frågor jag skickat ditt håll?
1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
2- Du skrev följande inlägg till Empiricus:
Vad gör Basenanji mest trolig som ulv i dina ögon?
Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?
...
—Basse, halo nu har ni möjligheten att hjälpa till att skapa två ordentliga drev.
@Basse vem av halo och Rasmus anser du vara skumast?
@Halo du så att din röst på ljs var taktik, borde det inte vara i ditt intresse och tsktiskt att försöka få ett överläge mot Rasmus i nuvarande röstningsläge? Med tanke på att du har fler röster just nu.
DET DÄR är så oerhört ulvigt att klockorna stannar!Halo 77, tror du uppriktigt att LJS är ulv, och isåfall varför?
Det ska bli intressant att se huruvida LJS följer upp detta mot Vicotnik. Enligt mina teorier är ju de två ulvpolare och borde alltså inte ge sig på varandra.Skall samla mina tankar och skriver ett långt utlägg imorgon. Behöver se över vilka, utöver jag, som var på Rasmus (och behöver självklart själv tänka en gång till angående Halo och Vicotnik). Behöver lägga mer strålkastare på de som kommit lindrigt undan under runda 1.
Hm. Nu börjar fatiskt ulvteamet spela upp sig. LJS (som i mina ögon har spelat bäst som ulv) kommer strax skriva några minnesvärda poster. I post #29 grillar han tex Empiricus ordentligt.Jag tror .113 har rätt och vi var på helt fel spår första rundan, och ulvarna kunde ta det lugnt. De fyra vi drevade mot var Halo77, Basse, Rasmus och LJSLarsson. Jag tror Halo77 är grön, Basse är nog grön, LJSLarsson oklart. Är han ulv så var det ett bra drag av ulvalaget att spela cool, för han var bara i lite fara i mitten av partiet.
VEM kommer då till LJS försvar?LJS Larsson jag vill ha svar från dig varför du högst mevetet (för jag kan inte se det på nåt annat vis) försöker bruna ner mig och varför du undviker mitt motargument i frågan.
Inlägg 30,79,91,136,137,149 för alla bybor som är intresserad av att analysera detta.
LJS svarar sedan i en undfallande ton Halo 77 och försöker liksom lirka med Halo 77 (#163).Halo, jag läser LJSLarsson inlägg och det citerade inlägget, och jag fattar inte din kritik här?
Det kom visst av sig.Skall samla mina tankar och skriver ett långt utlägg imorgon. Behöver se över vilka, utöver jag, som var på Rasmus (och behöver självklart själv tänka en gång till angående Halo och Vicotnik). Behöver lägga mer strålkastare på de som kommit lindrigt undan under runda 1.
Sedan skriver Sodivra några LEGENDARISKA poster (#207-209) där han analyserar Jocke och Xyas. Jävlar, vad han skriver. Men om vi läser Sodivras analyser noggrant ser vi att han kommer fram till rätt lite. Tja, att Jocke är en lågflygande ulv. Och Xyas får sig en skopa också. Dock så följer Sodivra upp med en röst på Xyas, så där ser vi i alla fall ett starkt ställningstagande. Eller?RÖST: LJS
Han är den jag får mest ulvvibbar ifrån. Han är en bra spelare (och blir därför rekryterad). Om Empiricus är grön väktare så är han den spelare som tidigt i spelets start förmodligen är ulv (alltså: ulvlaget törs inte undvika tt spela under första dagen även om inte alla är med, vilken spelare tror jag är den som då dyker upp? Jo, LJS). Det verkade som att folk reagerade lite mer när LJS fick röster på sig och det vore intressant atts e vad som händer om han får det nu. Sodivra är stort fan av LJS.
Så efter magnifikt stora, innehållsrika och snyggt formaterade analyser av Jocke och Xyas så kommer Sodivra ändå fram till att “Nähä, jag vet egentligen ingenting, men nu är rösten lagd…”Fuck, jag är verkligen inte säker på xyas, eller någonting i det här partiet, men nu är rösten lagd.
Jo, Sodivra är verkligen bra. Och han har jobbat hårt det här spelet. Därför förtjänar han att jag gör mitt bästa för att fånga in honom.Basse - jag har verkligen suttit och tagit mig en funderare kring dig och Sodivra.
Är det möjligt att du är en bybo som har haft otur och att Sodivra är en geniulv som lyckats lura hela byn?
Ja, självklart är det möjligt.
Okej, calling .113, Halo 77, Lukas, Jocke. Det här är viktigt! Ni kanske inte känner mig, men så här är min bybostil: jag är all over the place, jag kör på galna idéer och jag skriver mycket. Jag är en betydligt stillsammare ulv. Det här partiet betyder extra mycket för mig eftersom det är så tydligt att jag ställs mot Sodriva, min gamle nemesis från förr. Det är derby. Så nu är jag extra mycket på.Sodivra har skött sig hela spelet medan du har varit all over the place.
Jag skrver så här mycket av två anledningar:För mig ser det ut som att du gav upp förra rundan, men fick en adrenalindos av desperat hopp när jag, 113 och Mukwa klantade oss och röstade ut honom istället för dig, vilket gör att du skriver så mycket.
De är inte ulvar. Det är du, Sodivra och Vicotnik som är ulvarna. Spare your troubles.Jag tror också att du skriver så mycket för att brusa ner och göra det svårare att hitta dina ulvkompisar (jag är som sagt inte säker på att både Lukas och Jocke är ulvar, så vi måste välja rätt nästa gång).
Sorry för spam, ska strax ta en liten paus. Men sedan fortsätter jag. Det här kommer bli ett episkt parti!Och innan du skriver att jag skrivit att 'det är viktigt för bybor att skriva mycket' så är det skillnad att skriva mycket och att spamma.
Såklart du gör. Du och Vicotnik är grymt tydliga: ni tänker inte låta er påverkas av något.Jag håller kvar min röst på dig.
Allt som skrivs i varulvsspel är en del av spelet, det vi alla. Men jag läser mellan raderna här och uppskattar verkligen ditt stöd LJS! Jag vet att jag kör en oortodox stil: som Mukwa sa "hellre göra än tänka". Och det är rätt tungt ibland, när jag hamnar i ett spel där alla förväntar sig att man ska vara sådär lugn och behärskad.Men jag har en viktig sak att framföra till dig Basse.
Om du nu - mot alla odds - är grön och vi förlorar nästa runda så kommer jag inte bli arg och säga att det är ditt fel. På samma sätt är det inte ditt fel om ulvlaget förlorar för att vi tar dig och din kumpan/dina kumpaner kommande runda. Vi spelar i lag, och även om vissa spelare sticker ut mer än andra så är det fortfarande hela lagets förtjänst vid vinst eller förlust.
Och innan du skriver 'Larsson bryr sig inte om att byn förlorar för att han är ulv' så vill jag poängtera att jag inte tycker att det är värt att vinna - varken som ulv eller som bybo - på bekostnad av att någon skall må dåligt. Vi spelar alla för att vi tycker att det är roligt.
Så är du bybo så tycker jag inte att du skall ha dåligt samvete - ibland funkar kaosspel bättre, ibland sämre - och oavsett vilket är det aldrig tråkigt när du är med i spel. Och är du ulv så kan du vara nöjd med att du klarat dig så här långt i alla fall.
Men vänta nu, gå tillbaka och läs. De frågar inte bara varandra, utan de vill ju aktivt få bort misstankar från LJS!Det var inget konstigt med det. Som jag sa så var ju Empiricus också där och krävde svar. Det är väl imget konstigt att dom bybo fråga varrandra om hur man tänker?
Är det? Borde inte ulvtaktiken snarare vara att ligga lågt och försöka dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt?Att däremot sitta och måla upp nån som varulv från R1 och framåt utan att ha några verkliga belägg för det. Det känns ulv.
Okej, okej. jag blev väldigt passiv förra rundan när allt såg ut som att jag skulle åka. Då tänkte jag att det var bättre att jag blev utröstad så byn fick se min status. Sedan blev jag upprymd av att möjligen få rösta ut en ulv-Mukwa. Mukwa betedde sig så skumt som i princip var borta hela R2 för att sedan dyka in i slutet.Du snöade om dig på din egen teori om att Mäster ulv måste ha valt två starka spelare. Sen när Sodivra pressar dig för det så sätter du champagnen i halsen och gäller av stolen.
Fair enough. Om du på söndag kl. 22 tycker att jag är rätt röst ska du rösta på mig.Jag har inte helt uteslutit Sodivra men måste säga att du ändå är betydligt skummare.
Hur skulle det vara bättre för byn att rösta ut dig om du är grön? Det fattar jag inte.Basenanji;n250445 said:Halo 77:
Men vänta nu, gå tillbaka och läs. De frågar inte bara varandra, utan de vill ju aktivt få bort misstankar från LJS!
Är det? Borde inte ulvtaktiken snarare vara att ligga lågt och försöka dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt?
Okej, okej. jag blev väldigt passiv förra rundan när allt såg ut som att jag skulle åka. Då tänkte jag att det var bättre att jag blev utröstad så byn fick se min status. Sedan blev jag upprymd av att möjligen få rösta ut en ulv-Mukwa. Mukwa betedde sig så skumt som i princip var borta hela R2 för att sedan dyka in i slutet.
Fair enough. Om du på söndag kl. 22 tycker att jag är rätt röst ska du rösta på mig.
Det enda jag ber om nu är att vi tittar på de här tre och funderar lite på hur de har betett sig under R1 och R2.
Och:
Vad säger du om LJS "tröstpost" nu på slutet?
Är verkligen Lukas och Jocke mina medulvar?
Hur ser du på Sodivras triumfposter i den här rundan?
Eftersom jag är så röd så kommer det vara easy-peasy för ulvarna att få byn att rösta ut mig i R4. Ulvarna inser alltså att det vore helt okej att rösta på mig i R3 och sedan anklaga Jocke och Lukas för att var amina medkumpaner.Hur skulle det vara bättre för byn att rösta ut dig om du är grön? Det fattar jag inte.
Nej, det har de inte. Åtminstone inte nu i R4. Alltså Halo, du gillar de där lite för mycket och du gillar mig lite för lite. Kan du inte åtminstone försöka se vad jag skriver? Kan du "läsa mig snällt"? Det är mycket begärt, men du kan vinna tack vare det.Om du verkligen tycker att graden av ulvighet hänger ihop med aktivitet så ska du sluta leta ulvar bland LJS och Sodivra som varit minst lika aktiva som dig.
Tyvärr, jag är inte ulv. Jag är bybo.Jag tror att Du, Lukas och Jocke är ulv i den ordningen.