Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Lukas och Jocke!

Tycker ni att Sodivras analys är riktig? Är det alltså ni två och jag som är ulvteamet?

Hur ser ni på Sodivras drygheter och triumferande stil här i R4?

Basenanji

Postd20modernist
Okej, idag ska jag uträtta ärenden under dagen, men ska föröska skriva lite innan.

Jag tänker titta lite på R2 och se hur det var med LJS, Vicotnik och Sodivra då. Var tex LJS någon gång i hetluften då med kanske?

Jag bygger det här caset på att de är just de här tre herrarna som är ulvar. Jag kan inte se några andra alternativ (även om jag förstås inte kan vara helt 100% eftersom jag är en vanilj-bybo. Hade jag varit en siare kanske, men det är jag inte.)

Mitt mål är att få er att vända bort blicken från mig och dessutom rösta på antingen LJS eller Sodivra. Fast vi måste vara flera än Sodivra, LJS och Vicotnik, för de kommer vilja rösta ut en bybo nu.

Sodivra

Champion
Härligt att avsluta en varulvsmatch med en riktig duell, Sodivra vs Basse!

Jag kan bemöta Basses anklagelse om R1-röstandet med att:

1) Det är dåligt för byn med svaga drev
2) Jag pressade Halo77 för att jag misstänkte Basse, inte för att jag ville rädda Larsson
3) Om jag var rädd för att Larsson skulle åka ut skulle jag inte gett mig in i Jocke-rusningen

1) och 2) är allmänt känt. Basse har hela spelet snackat om Occams rakkniv. Applicerar vi Occams rakkniv på denna situationen så ser vi att 1) och 2) räcker för att förklara mitt beteende som något en bybo borde göra.

Vi vet också att Lukas och Jocke räddar Basse i slutet på runda 3. Med Occams rakkniv så är ulviga räddningar i sista minuten just ulvigt, det är den enklaste förklaring.

Räddningen i runda 3 är mycket mer blatant än situationen i runda 1, ändå bygger Basse case på runda 2.

Om någon fortfarande är osäker kan jag hänvisa till:
1- Bassegenomgången i runda 3 https://www.rollspel.nu/threads/66230/post-985506
2- Att Lukas och Jocke inte bemöter eller tar med denna allvarliga anklagelse mot Basse i sina röstövervägningar
3- Att Basse fortfarande i denna runda är inkonsekvent med vad som är rött och grönt beroende på vem som gör det
4- Att Basse byter personlighet från mycket osäker och ursäktande i runda 3 till tvärsäker i runda 4. Hade han haft "byboparanoian" som han hela spelet har hävdat en bybo behöver för att vara trovärdig hade han varit totalparanoid nu.
5- Att Jocke och Lukas räddar Basse i runda 3
6- Att Basse inte försöker övertyga Jocke och Lukas att rösta på mig nu i runda 4 https://www.rollspel.nu/threads/662...s://www.rollspel.nu/threads/66231/post-985536
8- Att Lukas blir arg när jag retas med Basse
9- Att Lukas röstar utan case

Nu åker vi till Varberg på bröllopsresa över helgen. Inget lur, jag kan visa bild på biljetterna.

https://goo.gl/photos/uNBLDAk8b3WyoBeM9

Jag ska försöka att lämna varulvsspelet bakom mig (fat chance) och bara njuta av en av de viktigaste stunderna i mitt liv. Om någon är osäker på hur denne ska rösta kan man rikta frågor till mig så svarar jag.

Kram till alla bybor och ulvar!

Halo77

Veteran
.113;n250397 said:
Då spelar det ju ingen roll vem vi röstar ut då.. Eller hur tänker du
Jag tänker att om teorin stämmer så är det ju bara att hitta och rösta ut mäster ulv.

Halo77

Veteran
Basenanji;n250404 said:
Jo, för all del så kan det ju vara. Men hur förklarar vi då hur Sodivra OCH Vicotnik går på bl a dig i R1 och KRÄVER att du svarar på vad du tycker är så misstänkt med LJS?

Jag ser inte heller någonstans Sodivra, Vicotnik eller LJS röstar på varandra.
Det var inget konstigt med det. Som jag sa så var ju Empiricus också där och krävde svar. Det är väl imget konstigt att dom bybo fråga varrandra om hur man tänker?

Att däremot sitta och måla upp nån som varulv från R1 och framåt utan att ha några verkliga belägg för det. Det känns ulv.

Du snöade om dig på din egen teori om att Mäster ulv måste ha valt två starka spelare. Sen när Sodivra pressar dig för det så sätter du champagnen i halsen och gäller av stolen.

Jag har inte helt uteslutit Sodivra men måste säga att du ändå är betydligt skummare.

Basenanji

Postd20modernist
Det här är off-game, men viktigt för mig:
GRATTIS ARVID! <3 RÄTT BESLUT! NJUT AV DAG(ARNA)! :D

Nu till allvaret!

R2

TL; DR: Hur kan jag vara så tävrsäker på att Sodivra (som gjorde bort sig igår genom att ta ut ulv-segern i förskott, hänger ihop med LJS och Vicotnik?
Jo, eftersom LJS håller på att röstas ut i R1 och ulvgänget blir så desperata att de måste förmå byn att låta bli att rösta på LJS. I R1 ser vi alltså hur de där tre hänger ihop!

Under R1 så hamnar alltså LJS i strålkastarljuset under onsdag-torsdag 28-29/6. Sodivra och Vicotnik sjösätter en desperat räddningsaktion för att inte LJS ska röstas ut.
Redan på onsdagen är Sodivra et al. så bekymrad över att LJS ligger illa till att Sodivra till och med uppmanar mig att bryta röstläget (#125)
Nu har jag två frågor till till dig:

1) Tidigare har du skrivit att jag är den bästa analytikern. I detta inlägg skriver du att jag avslöjade er i förrförra spelet på slump. Så är jag skicklig eller hade jag bara tur?

2) Vad tänker du om att din röst på LJSLarsson skapar ett dödläge (2 röster, 2 röster, 2 röster) mellan tre spelare?
Men eftersom pressen ligger kvar på LJS så måste de som röstar på LJS bearbetas. Både Sodriva och Vicotnik pressar då Halo 77 som har röstat på LJS.

På torsdagen 29/6 kl. 12.45 så skriver Sodivra följande (#174):

Halo77, tror du uppriktigt att LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
Och i post #175 (torsdagen 29/6 kl. 12.58) följer Sodivra upp det med att ta hjälp av Empiricus som tycker att jag är ulvig. [Posten innehåller citat så den är skitjobbig att foga in här, men håll tillgodo med slutet, där Sodivra vill att Halo 77 ska kolla lite mer på mig än på LJS:

Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?

RÖST: HALO77

Nuvarande rösträkning:

LJSLarsson (3) .113, Basenanji, Halo77
RasmusL (3) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik
Halo77 (2) RasmusL, Sodivra
Konrad Konvalj (1) Jocke
Men Vicotnik hjälper också till!

Halo 77 svarar Empiricus i post #178 att Halo (som för tillfället röstar på LJS) har blivit missförstådd:

Du missförstår mig. Jag menade att jag misstänkte Lukas och Vicotnic mer än LJS& .113 Har läst en och lagt fram en hel del på L&V som just nu så påpassligt håller sig undan när elden mot dem har pytt ut.
Varpå Vicotnik, en minut senare skriver (#179)
Men din röst ligger inte på mig eller Lukas, varför?
Alltså: Vicotnik vill att Halo ska börja titta på andra. Varför ligger Halos röst på LJS om Halo misstänker andra?

Kom ihåg att det här är under TORSDAGEN, samma dag som någon ska röstas ut, så det brinner lite i knutarna för ulvteamet.

Och så drar Sodivra på igen (i inlägg #200) mot Halo 77 (vars röst alltså fortfarande inte flyttats från LJS). Inlägget är egentligen en kopia av det inlägg Sodivra skrivit tidigare:

Halo77, är du snäll och svarar på de två frågor jag skickat ditt håll?

1- Tror du uppriktigt LJSLarsson är ulv, och isåfall varför?
2- Du skrev följande inlägg till Empiricus:
Vad gör Basenanji mest trolig som ulv i dina ögon?

Det här är enda gången du frågat om en annan spelares röst Halo, så du måste ha tankar kring Basenanji. Vad tänker du om Basse? Vad var det som fick dig reagera på just den här rösten?

...
Och kolla här hur Vicotnik styr mot mig och vill att Halo 77 ska titta bort från LJS (#218):
Basse, halo nu har ni möjligheten att hjälpa till att skapa två ordentliga drev.
@Basse vem av halo och Rasmus anser du vara skumast?
@Halo du så att din röst på ljs var taktik, borde det inte vara i ditt intresse och tsktiskt att försöka få ett överläge mot Rasmus i nuvarande röstningsläge? Med tanke på att du har fler röster just nu.

Ser ni hur oerhört tydligt både Sodivra och Vicotnik vill att byn ska låta bli att rösta på LJS, och vill att byn hellre ska misstänka andra som Rasmus eller Basenanji?

Basenanji

Postd20modernist
Vi måste bara stanna upp inför det här.

Sodivra vill alltså på allvar att Halo 77 ska ÖVERVÄGA sina misstankar mot LJS.

Halo 77, tror du uppriktigt att LJS är ulv, och isåfall varför?
DET DÄR är så oerhört ulvigt att klockorna stannar!

Okej, om det var så att Sodivra och Vicotnik verkligen misstänkte Halo 77 och menade sig se en ulvtell här, men de bryr sig ju inte?! De följer inte upp det här, de misstänker inte Halo 77 och de röstar inte på Halo 77. De vill baram enabrt och endast att Halo 77 ska flytta sin rllst från LJS.

Basenanji

Postd20modernist
Vi går vidare till R2.

Tänk nu hur det känns för ulvteamet Sodivra, LJS och Vicotnik. Under R1 så har LJS pressats och det tog en hel del energi att få folk att sluta misstänka honom.

OCH SÅ MISSLYCKAS DET SABLA NATTMORDET!

Det kunde se ljusare ut för Sodivra et al.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag har sen tidigt hållt LJSLarsson och .113 som troliga bybor, Sodivra har övertygat mig med sina analyser om att han är bybo.
Halo77 ser jag som mer bybo aktig än ulv.
Lukas har jag ingen koll på.
Jocke har jag som misstänkt ulv.
Basse har jag vacklat fram och tillbaka om du är ulv eller bybo och nu i detta lägge så litar jag på Sodivra och hans analys av Basse, med det sagt jag kommer låta min röst ligga på Basse rundan ut.

Om Basse där emot inte är ulv och Sodivra är ulv så har han lurat byxorna av mig och förtjänar att vinna.

Basenanji

Postd20modernist
R2

LJS skriver en post (#5) där han vill se över vilka som röstade på rasmus och titta lite på Vicotnik (!) och Halo 77.
Skall samla mina tankar och skriver ett långt utlägg imorgon. Behöver se över vilka, utöver jag, som var på Rasmus (och behöver självklart själv tänka en gång till angående Halo och Vicotnik). Behöver lägga mer strålkastare på de som kommit lindrigt undan under runda 1.
Det ska bli intressant att se huruvida LJS följer upp detta mot Vicotnik. Enligt mina teorier är ju de två ulvpolare och borde alltså inte ge sig på varandra.

I post #15 grönar Sodivra LJS:

Jag tror .113 har rätt och vi var på helt fel spår första rundan, och ulvarna kunde ta det lugnt. De fyra vi drevade mot var Halo77, Basse, Rasmus och LJSLarsson. Jag tror Halo77 är grön, Basse är nog grön, LJSLarsson oklart. Är han ulv så var det ett bra drag av ulvalaget att spela cool, för han var bara i lite fara i mitten av partiet.
Hm. Nu börjar fatiskt ulvteamet spela upp sig. LJS (som i mina ögon har spelat bäst som ulv) kommer strax skriva några minnesvärda poster. I post #29 grillar han tex Empiricus ordentligt.

Grejen med LJS är dock att han liksom aldrig riktigt följer upp sina misstankar. Det han gör är att han ställer frågor. Några starka ställningstaganden kommer aldrig. Och han byter mål rätt ofta. Och han röstar rätt sällan.

Jämför med Empiricus som svarar LJS (i inlägg #36) och som sedan också följaktligen röstar på Halo 77 (i inlägg #40).

Nåja, spelet rullar på. Har vi någon röstsammanställning?

Jadå!

På fredag 30/6 postar jag denna:

Röstsammanställning (med reservation för fel)
Halo77 (2) Xyas, Empiricus
Empiricus (1) Basenanji
Xyas (1) Halo77
KK (1) Lukas
.113 (1) Mukwa

Ej röstat: LJS, Sodivra, KK, Jocke, Vicotnik, .113

Vid den här tidpunkten är alltså Sodivra et al. helt trygga. Vi kan notera att både LJS och Sodivra röstar på Mukwa. Och Vicotnik lite senare. Men är inte det konstigt att alla ulvra lägger sig på samma röstkandidat? Nja, nu behövs nog en kraftsamling och Mukwa har spelat mycket märkligt hittills.

Empiricus väktarclaim kommer därefter (kl. 08.48, lördag 1/7)

Sedan är faktiskt Halo 77 och tjabbas med Larsson! (se inlägg #149, 1/7 kl. 10.09)

Och Halo 77 skriver det här kl. 10.23 1/7:

LJS Larsson jag vill ha svar från dig varför du högst mevetet (för jag kan inte se det på nåt annat vis) försöker bruna ner mig och varför du undviker mitt motargument i frågan.

Inlägg 30,79,91,136,137,149 för alla bybor som är intresserad av att analysera detta.
VEM kommer då till LJS försvar?

Jo: Sodivra (#1/7 10.58)! Ska det bli en till sån där dag?
Halo, jag läser LJSLarsson inlägg och det citerade inlägget, och jag fattar inte din kritik här?
LJS svarar sedan i en undfallande ton Halo 77 och försöker liksom lirka med Halo 77 (#163).

Och sedan kommer Mukwa in i bilden! :D

---

Hur har det gått med röster på LJS, Sodivra och Vicotnik? Just nu: inga. Kommer ni ihåg vad LJS inleddde med? Att han skulle kolla lite på Halo 77 och Vicotnik:
Skall samla mina tankar och skriver ett långt utlägg imorgon. Behöver se över vilka, utöver jag, som var på Rasmus (och behöver självklart själv tänka en gång till angående Halo och Vicotnik). Behöver lägga mer strålkastare på de som kommit lindrigt undan under runda 1.
Det kom visst av sig. ;)

LJSLarsson

Hero
Basse - jag har verkligen suttit och tagit mig en funderare kring dig och Sodivra.

Är det möjligt att du är en bybo som har haft otur och att Sodivra är en geniulv som lyckats lura hela byn?

Ja, självklart är det möjligt.

Är det troligt? Nej.

Sodivra har skött sig hela spelet medan du har varit all over the place. För mig ser det ut som att du gav upp förra rundan, men fick en adrenalindos av desperat hopp när jag, 113 och Mukwa klantade oss och röstade ut honom istället för dig, vilket gör att du skriver så mycket.

Jag tror också att du skriver så mycket för att brusa ner och göra det svårare att hitta dina ulvkompisar (jag är som sagt inte säker på att både Lukas och Jocke är ulvar, så vi måste välja rätt nästa gång).

Och innan du skriver att jag skrivit att 'det är viktigt för bybor att skriva mycket' så är det skillnad att skriva mycket och att spamma.

Jag håller kvar min röst på dig.

Men jag har en viktig sak att framföra till dig Basse.

Om du nu - mot alla odds - är grön och vi förlorar nästa runda så kommer jag inte bli arg och säga att det är ditt fel. På samma sätt är det inte ditt fel om ulvlaget förlorar för att vi tar dig och din kumpan/dina kumpaner kommande runda. Vi spelar i lag, och även om vissa spelare sticker ut mer än andra så är det fortfarande hela lagets förtjänst vid vinst eller förlust.

Och innan du skriver 'Larsson bryr sig inte om att byn förlorar för att han är ulv' så vill jag poängtera att jag inte tycker att det är värt att vinna - varken som ulv eller som bybo - på bekostnad av att någon skall må dåligt. Vi spelar alla för att vi tycker att det är roligt.

Så är du bybo så tycker jag inte att du skall ha dåligt samvete - ibland funkar kaosspel bättre, ibland sämre - och oavsett vilket är det aldrig tråkigt när du är med i spel. Och är du ulv så kan du vara nöjd med att du klarat dig så här långt i alla fall.

Basenanji

Postd20modernist
R2

Mukwa röstar alltså på LJS. Sedan röstar jag också på LJS. LJS har två röster på sig.

1/7 kl. 16.35 (#187)

RÖST: LJS

Han är den jag får mest ulvvibbar ifrån. Han är en bra spelare (och blir därför rekryterad). Om Empiricus är grön väktare så är han den spelare som tidigt i spelets start förmodligen är ulv (alltså: ulvlaget törs inte undvika tt spela under första dagen även om inte alla är med, vilken spelare tror jag är den som då dyker upp? Jo, LJS). Det verkade som att folk reagerade lite mer när LJS fick röster på sig och det vore intressant atts e vad som händer om han får det nu. Sodivra är stort fan av LJS.
Sedan skriver Sodivra några LEGENDARISKA poster (#207-209) där han analyserar Jocke och Xyas. Jävlar, vad han skriver. Men om vi läser Sodivras analyser noggrant ser vi att han kommer fram till rätt lite. Tja, att Jocke är en lågflygande ulv. Och Xyas får sig en skopa också. Dock så följer Sodivra upp med en röst på Xyas, så där ser vi i alla fall ett starkt ställningstagande. Eller?

Men Xyas är rätt läskig att rösta på så Sodivra skriver en disclaimer:
Fuck, jag är verkligen inte säker på xyas, eller någonting i det här partiet, men nu är rösten lagd.
Så efter magnifikt stora, innehållsrika och snyggt formaterade analyser av Jocke och Xyas så kommer Sodivra ändå fram till att “Nähä, jag vet egentligen ingenting, men nu är rösten lagd…”

——

Kommer ni ihåg att jag skrev att KK grillade lJS och Sodivra? Om vi tittar på KKs poster så ser vi att han åtminstone knappast grönar Sodivra (i post #214) där KK bedömer att Sodivra är 3% grön, "men kommer med uttömmande analyser, trots mycket 'copy-paste'".

Och så röstar Halo 77 på LJS den 2/7 kl. 04.04.

Nu har LJS TRE röster på sig: Mukwa, Jag och Halo 77.

Och vet ni vad? Det är söndag, dan innan röstningsdags. Det börjar dra ihop sig.

Röstningsläget (av Empiricus, 2/7 09.44)

Röstläget:
Mukwa har 3 röster (LJSLarsson, .113, Vicotnik)
LJSLarsson har 3 röster (Mukwa, Basenanji, Halo77)
Halo77 har 2 röster (xyas, Empiricus)
.113 har (kanske) 2 röster (Jocke och kanske KK) <- KK börjar inlägg 180 med att rösta .113 och slutar inlägget med att rösta blankt.
KK har 1 röst (Lukas)
xyas har 1 röst (Sodivra)

...

LJS är i topp IGEN! :D

Basenanji

Postd20modernist
Svar till LJS:

Basse - jag har verkligen suttit och tagit mig en funderare kring dig och Sodivra.

Är det möjligt att du är en bybo som har haft otur och att Sodivra är en geniulv som lyckats lura hela byn?

Ja, självklart är det möjligt.
Jo, Sodivra är verkligen bra. Och han har jobbat hårt det här spelet. Därför förtjänar han att jag gör mitt bästa för att fånga in honom.

Är det troligt? Nej.
Sodivra har skött sig hela spelet medan du har varit all over the place.
Okej, calling .113, Halo 77, Lukas, Jocke. Det här är viktigt! Ni kanske inte känner mig, men så här är min bybostil: jag är all over the place, jag kör på galna idéer och jag skriver mycket. Jag är en betydligt stillsammare ulv. Det här partiet betyder extra mycket för mig eftersom det är så tydligt att jag ställs mot Sodriva, min gamle nemesis från förr. Det är derby. Så nu är jag extra mycket på.

För mig ser det ut som att du gav upp förra rundan, men fick en adrenalindos av desperat hopp när jag, 113 och Mukwa klantade oss och röstade ut honom istället för dig, vilket gör att du skriver så mycket.
Jag skrver så här mycket av två anledningar:

1. Jag vill vinna
2. Jag vill visa de andra byborna att jag är bybo. Till slut måste de undra om jag är helt galen. Men jag kämpar för byn just nu.

Jag kämpar för att Lukas inte ska bli playad av Vicotnik
Jag kämpar för att .113:s trackrecord ska förbli högt.
Jag kämpar för att Jocke ska få vinna (glass av mig – lovar, du får beställa en tolvkulors våffla med grädde och sylt om du hjälper mig ju!)
Jag kämpar för att Halo 77 ska få sin första vinst mot enromt svåra odds, och för att hedar Halo 77 som spelade bra mot en slipad ulv i R1 och R2.

Och jag kämpar för att om jag låter bli och blir utröstad få har ni vunnit!

Jag tror också att du skriver så mycket för att brusa ner och göra det svårare att hitta dina ulvkompisar (jag är som sagt inte säker på att både Lukas och Jocke är ulvar, så vi måste välja rätt nästa gång).
De är inte ulvar. Det är du, Sodivra och Vicotnik som är ulvarna. Spare your troubles. ;)

Och innan du skriver att jag skrivit att 'det är viktigt för bybor att skriva mycket' så är det skillnad att skriva mycket och att spamma.
Sorry för spam, ska strax ta en liten paus. Men sedan fortsätter jag. Det här kommer bli ett episkt parti!

Jag håller kvar min röst på dig.
Såklart du gör. Du och Vicotnik är grymt tydliga: ni tänker inte låta er påverkas av något.
Men jag har en viktig sak att framföra till dig Basse.

Om du nu - mot alla odds - är grön och vi förlorar nästa runda så kommer jag inte bli arg och säga att det är ditt fel. På samma sätt är det inte ditt fel om ulvlaget förlorar för att vi tar dig och din kumpan/dina kumpaner kommande runda. Vi spelar i lag, och även om vissa spelare sticker ut mer än andra så är det fortfarande hela lagets förtjänst vid vinst eller förlust.

Och innan du skriver 'Larsson bryr sig inte om att byn förlorar för att han är ulv' så vill jag poängtera att jag inte tycker att det är värt att vinna - varken som ulv eller som bybo - på bekostnad av att någon skall må dåligt. Vi spelar alla för att vi tycker att det är roligt.

Så är du bybo så tycker jag inte att du skall ha dåligt samvete - ibland funkar kaosspel bättre, ibland sämre - och oavsett vilket är det aldrig tråkigt när du är med i spel. Och är du ulv så kan du vara nöjd med att du klarat dig så här långt i alla fall.
Allt som skrivs i varulvsspel är en del av spelet, det vi alla. Men jag läser mellan raderna här och uppskattar verkligen ditt stöd LJS! Jag vet att jag kör en oortodox stil: som Mukwa sa "hellre göra än tänka". Och det är rätt tungt ibland, när jag hamnar i ett spel där alla förväntar sig att man ska vara sådär lugn och behärskad.

Inte med att sitta stilla i båten och vara tyst, trots att jag inte har något vettigt att famföra. Kanske är jag och Sodivra rätt lika: vi har grymt mycket hjärta! Kanske därför vi clashar så hårt? <3

Jag vill vinna med klacksparkar och fyrverkerier, med bengaler och passion! Bajensamba på Söderstadion vinner inte flest SM, men när vi vinner gör vi det med stil!

Basenanji

Postd20modernist
Okej, innan lunch:

I den här rundan har Sodivra tagit ut segern i förskott och menar att ulvarna är jag, Jocke och Lukas. Hans argument är att Jocke och Lukas inte har gått på mig och att de räddat mig från att dingla. Men hans analys bygger på att jag är ulv. Om jag INTE är ulv så faller hans analys och det är då inte alls säkert att ulvarna är Jocke och Lukas.

Alltså borde han ta det lite lugnare om han vore en paranoid bybo som inser att byn förlorar om de röstar ut en bybo. Han är inte ett dugg orolig, skickar tårtor till Halo 77 mm.

Vicotnik är Vicotnik och låter sin röst ligga där. Punkt slut.

Och LJS skriver en lite tröstande post där han försöker säga till mig att jag inte ska bli så ledsen även om jag förlorar.

----

Egentligen har vi dem där. Ulvarna. De har försagt sig. I sista rundan. De har nu en hyperröd bybo (jag) och kommer förmodligen ta hem det här partiet. Det står 3-5. Ulvarna har nattmord och de kan rösta ut en bybo. De ser segern komma nu.

----

Så förstår ni .113, Lukas, Halo 77, Jocke hur jävla dunderepiskt det här partiet kommer bli om vi ändå vinner?

----

Så jag frågar er nu: vill ni det? Vill ni vinna det här partiet?

Basenanji

Postd20modernist
Halo 77:

Det var inget konstigt med det. Som jag sa så var ju Empiricus också där och krävde svar. Det är väl imget konstigt att dom bybo fråga varrandra om hur man tänker?
Men vänta nu, gå tillbaka och läs. De frågar inte bara varandra, utan de vill ju aktivt få bort misstankar från LJS!

Att däremot sitta och måla upp nån som varulv från R1 och framåt utan att ha några verkliga belägg för det. Det känns ulv.
Är det? Borde inte ulvtaktiken snarare vara att ligga lågt och försöka dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt?

Du snöade om dig på din egen teori om att Mäster ulv måste ha valt två starka spelare. Sen när Sodivra pressar dig för det så sätter du champagnen i halsen och gäller av stolen.
Okej, okej. jag blev väldigt passiv förra rundan när allt såg ut som att jag skulle åka. Då tänkte jag att det var bättre att jag blev utröstad så byn fick se min status. Sedan blev jag upprymd av att möjligen få rösta ut en ulv-Mukwa. Mukwa betedde sig så skumt som i princip var borta hela R2 för att sedan dyka in i slutet.

Jag har inte helt uteslutit Sodivra men måste säga att du ändå är betydligt skummare.
Fair enough. Om du på söndag kl. 22 tycker att jag är rätt röst ska du rösta på mig.

Det enda jag ber om nu är att vi tittar på de här tre och funderar lite på hur de har betett sig under R1 och R2.

Och:

Vad säger du om LJS "tröstpost" nu på slutet?

Är verkligen Lukas och Jocke mina medulvar?

Hur ser du på Sodivras triumfposter i den här rundan?

Halo77

Veteran
Basenanji;n250445 said:
Halo 77:

Men vänta nu, gå tillbaka och läs. De frågar inte bara varandra, utan de vill ju aktivt få bort misstankar från LJS!

Är det? Borde inte ulvtaktiken snarare vara att ligga lågt och försöka dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt?

Okej, okej. jag blev väldigt passiv förra rundan när allt såg ut som att jag skulle åka. Då tänkte jag att det var bättre att jag blev utröstad så byn fick se min status. Sedan blev jag upprymd av att möjligen få rösta ut en ulv-Mukwa. Mukwa betedde sig så skumt som i princip var borta hela R2 för att sedan dyka in i slutet.

Fair enough. Om du på söndag kl. 22 tycker att jag är rätt röst ska du rösta på mig.

Det enda jag ber om nu är att vi tittar på de här tre och funderar lite på hur de har betett sig under R1 och R2.

Och:

Vad säger du om LJS "tröstpost" nu på slutet?

Är verkligen Lukas och Jocke mina medulvar?

Hur ser du på Sodivras triumfposter i den här rundan?
Hur skulle det vara bättre för byn att rösta ut dig om du är grön? Det fattar jag inte.

Om du verkligen tycker att graden av ulvighet hänger ihop med aktivitet så ska du sluta leta ulvar bland LJS och Sodivra som varit minst lika aktiva som dig. Mukwa och Xyas var dock båda gröna trots sin låga aktivitet så att anklaga folk pga det ger oss inte så mycket. Du förstår nog att det är väldigt stora assumptions och det är inte vad byn behöver denna runda.

Jag tror att Du, Lukas och Jocke är ulv i den ordningen.

Basenanji

Postd20modernist
Hur skulle det vara bättre för byn att rösta ut dig om du är grön? Det fattar jag inte.
Eftersom jag är så röd så kommer det vara easy-peasy för ulvarna att få byn att rösta ut mig i R4. Ulvarna inser alltså att det vore helt okej att rösta på mig i R3 och sedan anklaga Jocke och Lukas för att var amina medkumpaner.

Och du ser ju vartåt det lutar.

Om du verkligen tycker att graden av ulvighet hänger ihop med aktivitet så ska du sluta leta ulvar bland LJS och Sodivra som varit minst lika aktiva som dig.
Nej, det har de inte. Åtminstone inte nu i R4. Alltså Halo, du gillar de där lite för mycket och du gillar mig lite för lite. ;) Kan du inte åtminstone försöka se vad jag skriver? Kan du "läsa mig snällt"? :D Det är mycket begärt, men du kan vinna tack vare det.

Du förstår nog att det är väldigt stora assumptions och det är inte vad byn behöver denna runda.
Ah, du tror att vi kan klara oss efter den här rundan? Titta lite då på hur Sodivra beter sig. Han är ju redan färdig! LJS är också färdig, och Vicotnik med. Det blir aldrig nån mer runda om jag röstas ut. Det enda sättet för byn att klara det här är att rösta ut Sodivra. Annars är det slut.

Jag tror att Du, Lukas och Jocke är ulv i den ordningen.
Tyvärr, jag är inte ulv. :D Jag är bybo.

___

Så här Halo 77, eftersom du ändå skriver och är aktiv: vill du vinna det här spelet elelr skulle det vara okej att förlora ,ot en bra ulvgrupp?

Basenanji

Postd20modernist
Hörni jag tycker ju att det vore fett episkt om byn lyckades vända det här. Det vore det.

Men vet ni vad som vore ännu mera dunder-fett-jävla-episkt all-over-the-place? Jag har en helt galet sjukt bra idé!!!! <3

Kolla, jag är superröd. Alla röster förutom min egen ligger på mig. Jocke och Lukas syns inte till. Ingen tror på mig. Jag pallar fan inte att skirva tretusen inlägg till.

Arvidos är mästerulven/mästerbybon no. 1. Okej, jag ger honom det. Jag tycker i och för sig att det vore asfränt att vinna och jag är mycket nöjd med att så tidigt ha sniffat upp ulvarna. Så jag kommer få ett rätt okej tröstpris ändå. Och det här är ju faktiskt bara ett spel.

----

Något som är viktigare än ett spel är kärlek och bröllop! Och vår favorit Arvid gifter sig den här helgen.

Vad sägs om att avsluta spelet i förtid och ge honom den här vinsten lagom till att han säger ja till sin trolovade?

Vore inte det den mest gentlemannamässiga vinsten någonsin? Istället för att han ska gå omkring med något i bakhuvudet samtidigt som han festar? Vore inte det superepiskt? Jag menar: hur stora chanser har jag att få fyra andra bybor att rösta ut Sodivra?

Jag tycker så. Vimes, vad säger du? Vore inte det fett najs?

RÖST: Basenanji

RÖST: Vi avslutar spelet idag kl.17.00!

Grattis ulvarna! Ni tog hem det!

Bra jobbat! Och bäst jobbat av Arvid!

Kram kram!

Jocke

Man med skägg
Syns inte till? För att jag inte skrivit en post på förmiddagen. Kom igen nu.
Däremot kan jag säga att det här har vart det minst intressanta varulvspelet jag vart med i. Det har inte funnits någonting jag har kommit på att jag har kunnat göra sen vi mer eller mindre kom överens om att det var tre ulvar och nattmord. Ingeting någon annan har skrivit har vart intressant, gett mig något att teoretisera vidare på eller visat några spekatkulära ulvtells.

Den enda analysen jag har tyckt vart lite kul att sitta med är basses nattkos från i natt, men det följde han ju upp genom att bli otålig och vilja avsluta spelet i förtid.

Jag kan var okej med att vi som by förlorar. Det är lugnt. Men det känns trist.

Jocke

Man med skägg
Och Sordiva: Nu är jag lite lack på en grej, Jag tog till 100% med din anklagelse mot basse i min röst i förra rundan. Helt och hållet. Sluta påstå motsatsen. Jag kan läsa, jag lovar.