Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Halo77

Veteran
Bra Basse både du och Sodivdra har lagt fram era case. Så om ni tar ett steg tillbaka så kanske det blir möjligt för resten av oss i byn att diskutera vad vi ska göra med dem och kanske får vi tid hitta fler ulvar och planera R5 ifall vi lyckas hänga en nu. För vi ska väl såklart spela till utsatt tid?

Halo77

Veteran
Men är vi verkligen helt säkra på att det är tre ulvar? Det är vi inte så därför vill jag ta upp frågan om det kanske är så att det bara finns två eller bara en ulv.

Vart har förresten siaren tagit vägen?

Utröstad, nattmördad och isåfall vem kan det ha varit och visste han något som påverkade hans spel?

Är siaren bortköpt eller sitter han fortfarande med information vi skulle kunna ha nytta av och isåfall varför har inte siaren trätt fram ännu?

Finns det något vi kan utröna av detta

Jocke

Man med skägg
Halo77;n250461 said:
Men är vi verkligen helt säkra på att det är tre ulvar? Det är vi inte så därför vill jag ta upp frågan om det kanske är så att det bara finns två eller bara en ulv.

Vart har förresten siaren tagit vägen?

Utröstad, nattmördad och isåfall vem kan det ha varit och visste han något som påverkade hans spel?

Är siaren bortköpt eller sitter han fortfarande med information vi skulle kunna ha nytta av och isåfall varför har inte siaren trätt fram ännu?

Finns det något vi kan utröna av detta
Jag tror att KK var siaren.

Jocke

Man med skägg
Halo77;n250464 said:
Vad får dig att tro det?
1. Jag tror att siaren är död. Annars tror jag att vi skulle hört mer om denne vid det här laget.
2. Jag tror att KK tog det lite lugnt i r1 för att komma undan nattmordet r1 (han är en populär kandidat för sånt) och kunna sia.

Halo77

Veteran
Mer intressant tror vi att KK var en galen, naiv eller reguljär siare? Minns att han skrev några gånger att han han hade svårt att hitta tells. Kan ha varit något.

En annan sak som jag just kom att tänka på är att Rasmus hade valet mellan Vicotnic och Basse när han skapade sin honungsfälla. Om han var siaren så kanske han ville förmedla det genom att göra något helt galet? Kanske siade han Vicotnic som röd men kunde inte veta om han var grön eller röd.

Halo77

Veteran
Jocke;n250465 said:
1. Jag tror att siaren är död. Annars tror jag att vi skulle hört mer om denne vid det här laget.
2. Jag tror att KK tog det lite lugnt i r1 för att komma undan nattmordet r1 (han är en populär kandidat för sånt) och kunna sia.
Vilka tror du han siade?

.113

Swashbuckler
Insåg just att man inte får reda på rollerna på de som dött! det sög ju, det innebär ju faktiskt att de kan ha dödat siaren redan.. å andra sidan finns det kanske en anledning till att de nattmördade empis nu .

.113

Swashbuckler
Ok men va tror ni, ska vi sänka vicotnik först? han har varit med och röstat ut alla bybor iaf, om inte annat förtjänar han en smäll på nosen för det. Ska vi tro att han hintade om vico på det sättet.

Jag köper faktiskt basses spel nu, det är liksom byboigt. Det är inte mästerulvigt försvarsspel, det känns "fuck vi förlorar om jag åker" spel

ingen bybo vill vara anledningen till förlust :)

om jag har fel så låt gå för det, basse har kämpat så hårt på sistone att han förtjänar en ulvvinst i det fallet.

Halo77

Veteran
Okej jag medger att Basse har spelat upp dig denna runda. Alla röda lampor blinkar fortfarande men vi kanske borde fokusera mer på andra ulvar denna runda också.

Röst: ingen

.113

Swashbuckler
.113;n250469 said:
Insåg just att man inte får reda på rollerna på de som dött! det sög ju, det innebär ju faktiskt att de kan ha dödat siaren redan.. å andra sidan finns det kanske en anledning till att de nattmördade empis nu .

för att halvförtydliga så tänkte jag alltså att man skulle få se när siaren dog, men empis kom ju ut som bybo och finns ju ingen anledning han skulle ljuga om det så rimligen får man inte veta :S

.113

Swashbuckler
Halo77;n250477 said:
Okej jag medger att Basse har spelat upp dig denna runda. Alla röda lampor blinkar fortfarande men vi kanske borde fokusera mer på andra ulvar denna runda också.

Röst: ingen

Jag kan inte bestämma mig om sodivras, jag köper inte riktigt hans hyperspel mot basse, och hans ulvcases är inte topnotch heller men ändå..

ljslarsson och vicotnik däremot är ändå spelare jag kan tänka mig rösta ut, hyfsade poster men ändå sådär lagomt mycket spel för att verka rätt aktiva och med i leken för att kunna slinka undan. de har ju inte direkt hittat någon ulv någon av dem. så på sätt och vis håller jag med basse. Jocke är väl likadan möjligen med lite mindre krunch i spelet än larsson.

basseman har ju faktiskt kämpat på stenhårt här mot slutet och av ren princip tänker jag inte rösta ut honom nu. Jag tror inte en desperat ulv som håller på förlora spelet åt sina ulvkompisar skulle spela så aktivt, så vässat, som basse gör just nu.

Som sagt, jag kan ha fel men i det läget är jag ändå beredd att låta basse vinna för det är vackert spelat då.

.113

Swashbuckler
ah, tyckte det sades det skulle bli kortare rundor nu, så blev lite förvånad när jag dubbelkollade och såg det slutar på söndag.

Lukas

Mannen i Gult
Jag tror att någon av Basse och Sodiva borde vara ulv efter de inlägg vi sett mellan dem, problemet är att jag har väldigt svårt att avgöra vem som är vad.

För mig så är det två saker som gör att jag nu kommer rösta som jag kommer göra, två fel jag tycker Sodiva och Vicotnik gjort som jag tycker stärker Basses case.
Jag ska säga att jag är inte säker och är beredd på att rösta på någon annan om någon övertalar mig. Men just nu säger jag

Röst: Sodiva

De två sakerna som avgör det för mig är att jag vet att sodivas argumentation den här rundan fallerar på minste en punkt, han skriver med bergsäker ton och med vad som ser ut att vara felfri analys att jag är en ulv med basse. Jag vet att jag inte är en ulv, och om han kan ha hitta så stenhårda bevis emot mig när de är felaktiga så får det mig att känna att det kan vara lika mycket fel i attackerna mot basse. (Jag säger inte att basse eller jag spelat felfritt men, att Sodiva kan med den säkerheten ha så fel skulle kunna tyda på att han är en jävligt bra lögnare, och han är ju psykolog till yrket så det känns ju inte otroligt.)

Den andra grejen var vicotniks senaste inlägg när han skriver "Om Basse där emot inte är ulv och Sodivra är ulv så har han lurat byxorna av mig och förtjänar att vinna."
Det känns som en konstig inställning att ha som bybo, varför skulle han bra kasta in handduken och ge bort vinsten bara för att en motspelare spelat bra.
Vicotnik är en tävlingsmänniska, jag tror att om han var bybo så skulle han inte ta den här rundan lättsinnigt utan slåss hårt för att se till att en ulv blev utröstad så att vi slapp förlora.

Lukas

Mannen i Gult
Sedan bara en tanke jag nu har tid att gå tillbaka och kontrollera
har inte SJL och Vicotnik borda varit på Sodivas lista på vilka han skulle rekutera som ulvar om han var mästerulv.

är det en tanke som har betydelse tror ni?

Halo77

Veteran
.113;n250470 said:
Ok men va tror ni, ska vi sänka vicotnik först? han har varit med och röstat ut alla bybor iaf, om inte annat förtjänar han en smäll på nosen för det. Ska vi tro att han hintade om vico på det sättet.

Jag köper faktiskt basses spel nu, det är liksom byboigt. Det är inte mästerulvigt försvarsspel, det känns "fuck vi förlorar om jag åker" spel

ingen bybo vill vara anledningen till förlust :)

om jag har fel så låt gå för det, basse har kämpat så hårt på sistone att han förtjänar en ulvvinst i det fallet.
Igen?! Vicotnic har bara röstat ut två bybor. Du nämnde detta tidigare i rundan också och tog tillbaka det när Vicotnic protesterade. Hur ska du ha det?

Röst: .113

.113

Swashbuckler
Halo77;n250496 said:
Igen?! Vicotnic har bara röstat ut två bybor. Du nämnde detta tidigare i rundan också och tog tillbaka det när Vicotnic protesterade. Hur ska du ha det?

Jaja jag är trött

.113

Swashbuckler
Halo77;n250496 said:

Din röst nu gör mig mest trött på hela spelet faktiskt. Vad gav den. Det är väl I stort sett den mest korkade rösten som lagts so far?

Tror du på allvar jag är ulv eller vad är grejen?

Om du inte missat det så finns det en risk att vi förlorar om vi röstar fel.

Det är dessutom långa rundor med lite aktivitet så ja jag håller inte koll på allt längre.

Poängen var att Basse hade bättre poänger än Sodivra och Basse nämner Vicotnik blah blah du har väl läst det

Men fokusera på det där istället. Det var värt.

.113

Swashbuckler
Seriöst, det suger att så många är tysta. Man får inte det minst känsla för byn eftersom ingen gör nått. Det är därför basse är hjälten I byn just nu oavsett om Han är ulv eller inte.

Jag tänker iaf göra som så att jag röstar på Vicotnik nu sen får vi se om jag ändrar mig senare men km inte alla bybor som är kvar iaf försöker lite så spelar det ingen roll

Röst: Vicotnik