Nekromanti Mäster Ulv - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
.113!

Du som är så starkt varulvsspelarlöfte: hur ska en slipad varulvsspelare bete sig för att få ihop byn? Varulvsspel handlar både om att fånga ulvar som att förstå hur man ska bete sig för att vinna andras förtroende hävdar jag.

Hur tror du att vi får ihop den här spretiga byn? Hur får man ihop en spretig skara bybor?

Basenanji

Postd20modernist
Basenani vs Sodivra et al.
PART II
Post 3

Basenanji vs Sodivra et al.
PART II
Post 3

Okej, jag har lagt fram tydligt hur Sodivra och LJS hjälps åt att manipulera Halo 77. Vicotnik då? Om nu han är med i ulvtrion, bidrar inte han? Jo, i R1 går han på Halo 77 litegrand, men egentligen inte så mycket. Och det är inte så konstigt: han har varit på Wexio spelkonvent så han har faktiskt en anledning att inte skriva.

Därför är det anmärkningsvärt att det Vicotnik bidrar med – det enda Vicotnik bidrar med snurrar kring Halo 77.

Och under R2 verkade det ju vara lugnt, så ingen stress. Tills jag, Mukwa och Halo 77 börjar rösta på LJS IGEN!!

Så på onsdagkvällen är LJS i trubbel igen. Och inte blir det bättre av att självaste KK synar LJS när denne röstar på lukas:

(#246)

Örrö Larsson! Du som har varit en sådan bra bybo och vass jävel i det här liret. Varför gör du så här? Har vi inte tillräckligt med potentiella hängoffer och nu skall du dra in Lukas i det hela? Nog för att Lukas skall få svara upp själv men en god bybo tänker väl i alla fall 1 steg till så det ser verkligen ut som att du bygger bruna slott av skit.

rimligt att ha inställningen att inte lita på någon med power roller.

Att Lukas sedan håller Empi som grön i den verklighet vi spelar i nu är inte ulvigt.

Det du gör är ulvigt.
Så, ulvlägret står under stark press.

Vicotnik skriver med en lång post (#252). Kanske hans längsta i hela spelet? Det är en väldigt bra post av en ulv-Vicotnik. Den är analyserande, klok, balanserad och genomtänkt. Men jag hävdar att den egentligen är ett sätt att få bort strålkastaren från LJS.

Det börjar med:
Detta är mina tankar kring det som hände från ca 21:20 den 29 juni och framåt. Detta kommer bli ett massivt inlägg och det är mycket troligt att mina tankar/åsikter kommer ändras ju längre fram i tiden jag kommer. Men detta är det bästa jag kan göra av min bristande närvaro.
Se där! Han gör som LJS och reserverar sig i förväg!

Att Jocke ber om att få bli utröstad nästa runda är helt klart intressant med tanke på att han inte har några röster alls på sig, att sen hävda att ett sista minuten drev inte tjänar något till håller jag inte med om, det är såna drev så verkligen kan göra ulvarna nervösa. Då de inte riktigt längre har tiden att snacka ihop sig. Så ett förslag är att vi in för runda tvås slut försöker få så många av oss som möjligt aktiva sista timmen och se vilka drev och reaktioner vi kan skapa. Vad tror ni om detta?
Vicotnik vill alltså skapa sena drev för att ha något att analysera. Men han tar genvägen genom att bruna Jocke. I resten av posten kommer vi få små förslag – inget konkret – men ändå, förslag på misstänkt spel hos andra UTAN att det leder till starka ställningstaganden av Vicotnik själv, i form av en röst tex.

Sedan kommer intressanta grejer: Vicotnik pratar om sina ulvkumpaner:

Jag kan helt ställa mig bakom .113's åsikt om att ett lugnt slut på en runda så är det nog en bybo som riskerar att åka. I och med detta så håller jag nog Halo som mer trolig bybo än ulv.

Sodivra funderar på att jaga ner LJSLarsson men anser det vara omotiverat, personligen så anser jag att LJS spelar bra och bidrar till byn. Känns som jag helt missat varför folk är intresserade av att se LJS hängas.
Vi ska komma ihåg att det har varit väldigt slappt spel den här rundan. Och när Vicotnik skriver det här är aktiviteten låg. Vicotnik grönar också Halo 77. Jag tror att ulvgänget tänker försöka försöka blidka Halo 77 så att denne släpper greppet om LJS. Sedan skriver Vicotnik något om att Sodivra “funderar på att jaga ner LJS”. Vad är det? Har jag missat något?

Nä, det enda Sodivra har skrivit om LJS är att Sodivra har lovat KK att försöka göra en analys av LJS. Är det månne så att ulvlägret har pratat om att någon av dem ska börja jaga LJS? Försäger sig Vicotnik här?

Sedan kommer längre resonemang om hur slutet på förra rundan gick till och tankar om detta samt om siare och om andra spelare. Det är ett bra inlägg. Ulv-Vicotnik ställer bra frågor och spelar snyggt. Finns lite som ger ulvtells. Förutom då att Vicotnik egentligen inte kommer fram till något. Inget är scummigt, förutom lite här och där.

Eller…han kommer faktiskt fram till att följande är tänkbara ulvar:

Nu har jag kommit ifatt all text och de jag just nu är mest intresserad av att se dingla är:
xyas.
Jocke.
Mukwa.
Basse är drivande men jag kan inte få en stabil uppfattning om dig, du gör bra saker och du gör konstiga saker.

Kommer låta min röst ligga kvar på mukwa tills imorgon för nu ska jag sova. God natt :)
Och vet ni, NU kan vi se att av de Vicotnik vill se utröstade faktiskt är bybor (Xyas, Mukwa). Precis som .113 sagt så rör sig Vicotniks starka ställningstaganden i form av misstankar och röster alltid på bybor. Plus att han passar på att gröna LJS på vägen. Och med tanke på att Xyas och Mukwa vid det här tillfället har röster på sig så är de rätt säkra val för en ulv. Och coola Vicotnik kommer inte ta några risker.

Sodivra

Champion
LJSLarsson;n250524 said:
Men 113 har sällat sig till Basse på lösa grunder, och nu har Sodivra själv börjat vackla.
Nä nä, jag vet att Basse är ulv. Den där starka känslan var en truth bomb of epic proportions. Därför jag rekommenderade att läsa igenom min Basseciterade wall of text i runda 3 för att få en liknande upplevelse.

Det jag vacklar på är att jag kanske varit nedlåtande mot andra spelare, som du själv skrev. Det känns ju inte så bra.

Basenanji

Postd20modernist
Tja, nu måste jag ta en paus.

Vicotnik skrev en bra ulv-post. Sdan blir byn splittrad: Jocke, Mukwa och Xyas hamnar i diskussionernas centrum.

Mukwa (bekräftad bybo) skriver en smart grej här (#316). Jag fetstilar för att tydliggöra.

Ser att det börjar vända mot mig igen. Vad får ni ut av att hänga mig när ni får se att jag är bybo? Nästan ingenting. Alltså - välj en annan kandidat. Att jag lågflyger är inte ett argument i runda 2. Jag har anklagat LJSL och .113, men det är lösa anklagelser och när ni ser att jag är grön kan ni ändå inte lyncha LJSL bara för att jag trodde att han var ulv, eftersom jag aldrig haft något starkt case. Läste igenom Sodivras sammanställning av LJSL och det pingar ju inte värst. KK är alldeles för snäll för att vara bybo så där tror jag att jag har hittat en ulv. Men jag tror fortfarande att LJSL är en bra kandidat för hängning eftersom vi kommer kunna se mer av en grön hängning. Klart vi ska leta ulvar, men när ingen känns ulv är det bättre att ta ut den byn vinner mest på vid grönande. Jag håller kvar rösten på LJSL och hoppas som sagt att ni väljer att bordlägga lågflygarna. Och ja, jag vet att jag är kass som inte bidrar mer. Det var inte tänkt så här.
Det handlar alltså om själva motivet för att rösta ut någon och vad vi kan dra för slutsatser av detta.

Och genast kommer ett försvar av LJS från Vicotnik:

Vad får vi ut om vi hänger LJS och han är grön?

TROTS att Mukwa redogjort för det innan. Vicotnik är bara intresserad av att får bort strålkastaren från LJS.

KK lägger sin röst på LJS 15.59. Han ser faktiskt riktigt scummmiga saker i LJS spel:

1. Vad är det för orimlig fråga? Kom du inte på någon bättre? Alltså, du har ju varit vass som en kniv hela spelet men det här är väl lite ovässat.

För att komma till R3 måste vi först överleva natten. Det finns ulvar ibland oss och inte tror vi väl att de hoppar över nattmord inte? Eller tror vi att de slopat att välja nattmord kanske? Eller är Emps superväktare och vi vet redan nu att det bara ryker en och det är den som hängs?

Vi har väl kanske en siare någonstans? En massa, väldans massa saker kan se annorlunda ut i R3 så att nästa runda redan nu välja fritt vem som skall hängas är en skapligt trött fråga.

2. Mer intressant, men det är väl Lukas fråga att svara på.

Jag själv har ju inte röstat heller för den delen så det är väl bara att drämma till med något lite sådär oväntat.

Röst: SJSLarsson

Vem skulle du hänga nästa runda om du fick välja fritt? Berätta gärna hur du tänker och vilka möjliga utgångar du ser inför nästa runda. Hur många ryker i natt? Har ulvarna satsat sina cash på att trixa med vår siare? Har vi ens någon siare? Om vi har, släpper siaren sina resultat från R1 och R2 och hur påverkar det ditt val av att redan nu helt fritt avslöja vem du vill hänga i R3?
Halo 77 gör sedan en röstsammanställning kl 19.39 (samma dag som vi ska rösta kl. 22.00)

LJSLarsson (3) (Mukwa, Basenanji, kk)
Halo77 (1) (Xyas)
Mukwa (3) (Vicotnik, LJS, Jocke)
KK (1) (Lukas)
xyas (3) (Sodivra, Halo77, 113)

Ej röstat: Empiricus
Det är alltså rätt tajt för ulvarna fortfarande.

Sedan kommer Sodivras och LJS oerhört bra ulvförsvar! Några episka ulvposter kommer alldeles strax!

Men det får bli senare, nu ska jag heja på Bajen!

.113

Swashbuckler
Basenanji;n250531 said:
.113!

Du som är så starkt varulvsspelarlöfte: hur ska en slipad varulvsspelare bete sig för att få ihop byn? Varulvsspel handlar både om att fånga ulvar som att förstå hur man ska bete sig för att vinna andras förtroende hävdar jag.

Hur tror du att vi får ihop den här spretiga byn? Hur får man ihop en spretig skara bybor?
Till att börja med måste alla vara med på att diskutera, eftersom diskussioner leder till att även ulvar måste lägga sig i och som sagt ju mer de snackar desto större chans de gör bort sig.

Det är svårt att få med spelare som inte har tid eller ork däremot.

.113

Swashbuckler
Sodivra;n250533 said:
Nä nä, jag vet att Basse är ulv. Den där starka känslan var en truth bomb of epic proportions. Därför jag rekommenderade att läsa igenom min Basseciterade wall of text i runda 3 för att få en liknande upplevelse.

Det jag vacklar på är att jag kanske varit nedlåtande mot andra spelare, som du själv skrev. Det känns ju inte så bra.
Det är lätt missförstå eller ta I för mycket.

.113

Swashbuckler
Sodivra;n250533 said:

Vad tänker Sodivra om att Basse återkommer till hur bra jag är? ;)

Jag funderar kring huruvida det är ett försök att få mig på hans sida, vilket iofs är lite konstigt då jag I stort sett redan var det.

.113

Swashbuckler
Jocke, du är ju rätt skarptänkt, hur tror du vi ska göra för att fånga ulvarna nu?

.113

Swashbuckler
Halo77 du svarade inte på mina frågor, och som sagt om du tror jag är ulv varför övertalar du inte andra att rösta?
Varför gör du inte ett case?

Tänker du att det ger mycket för byn att du röstar ensemble på mig?

Vilka e mina ulvkompisar?

Sodivra

Champion
.113;n250546 said:
Vad tänker Sodivra om att Basse återkommer till hur bra jag är? ;)

Jag funderar kring huruvida det är ett försök att få mig på hans sida, vilket iofs är lite konstigt då jag I stort sett redan var det.
Ha ha, ja, jag skrev ju ett långt inlägg i R1 om hur Basse beskriver vad andra spelare har för egenskaper, kolla det.

Nu får ni ta och jobba lite själva, .113 och resten av byn. Jag skrev en utmärkt sammanfattning av mina bevis på Basse tidigare i tråden, med hänvisningar och allt. Basse har skrivit mycket misstankar mot mig nu, pressa honom om på att skriva en egen sammanfattning. Kolla upp referenserna i tidigare spel och gör en egen bedömning. Är det korrekt återgivet, är slutsatsen logisk. Jag har skrivit analyser på Larsson, Jocke, xyas och Basse, men jag kan inte bära hela byn.

.113

Swashbuckler
Sodivra;n250554 said:
Ha ha, ja, jag skrev ju ett långt inlägg i R1 om hur Basse beskriver vad andra spelare har för egenskaper, kolla det.

Nu får ni ta och jobba lite själva, .113 och resten av byn. Jag skrev en utmärkt sammanfattning av mina bevis på Basse tidigare i tråden, med hänvisningar och allt. Basse har skrivit mycket misstankar mot mig nu, pressa honom om på att skriva en egen sammanfattning. Kolla upp referenserna i tidigare spel och gör en egen bedömning. Är det korrekt återgivet, är slutsatsen logisk. Jag har skrivit analyser på Larsson, Jocke, xyas och Basse, men jag kan inte bära hela byn.
Nädå jag håller med

Halo77

Veteran
.113;n250550 said:
Halo77 du svarade inte på mina frågor, och som sagt om du tror jag är ulv varför övertalar du inte andra att rösta?
Varför gör du inte ett case?

Tänker du att det ger mycket för byn att du röstar ensemble på mig?

Vilka e mina ulvkompisar?
Har haft lite annat för mig men jag ska gå igenom massa inlägg nu och se om jag kan få fram ett case mot dig. Jag vet inte vilka dina ulvkompisar är så jag kommer fokusera på en del konstigheter som du skrivit och se vart de leder.

Får jag inga med mig att rösta på dig så lägger jag förmodligen rösten på Basse.

Btw ursäkten är godtagen. Det här spelet rör upp känslor och ibland går man över gränsen. Det är förståeligt.

Jocke

Man med skägg
Im back! Jag har nog inte ork att sitta och kolla om olika referenser stämmer, varken i Sordivas Basse case eller Basses Sordiva case.

Jag vet att Sordivas case om mig hade korrekta citat och sådär, vilket jag tycker räcker rätt så långt. Däremot händer det ingeting med mig när jag läser analysen i de sista posterna. Jag har läst de posterna två tre gånger de senaste dagarna och varje gång hoppats på att det finns nått där som jag har missat. Att sanningsbomben ska explodera i mitt huvud.

Basse har producerat så mycket text att det känns orimligt att det är en eller två små ulvlögner som får caset att rasa. Jag gillar att det har med pedagogiska färger som ska visa på något och att Basse går mer och mer framstår som att han satt sig i ett badkar och sett vattnet rinna ut längst kanterna.

Ja, jag går precis som restan av det här spelet på magkänsla. "Är magen glad är människan glad" som Gustav Svenson säger i Svenson Svenson filmen.

Så det jag kommer att göra i kväll är nog att skumma igenom de tidigare rundorna, färglägga saker och med lite tur kunna presentera en slutsats i natt eller i morgon. kanske rita upp någon slags matris?
Låter det bra?

Jocke

Man med skägg
Ska vi utgå från att antingen Arvidos eller Basse är ulv?
Det finns ju en liten chans att de är bybor som gått bananas mot varandra eller ulvar som vill tok-gröna den andra.
Jag är rätt så sugen på att inte underhålla den möjligheten när jag går igenom saker i kväll pga krångel. Men nån annan kanske orkar kika på det lite?

Halo77

Veteran
Jocke;n250560 said:
Ska vi utgå från att antingen Arvidos eller Basse är ulv?
Det finns ju en liten chans att de är bybor som gått bananas mot varandra eller ulvar som vill tok-gröna den andra.
Jag är rätt så sugen på att inte underhålla den möjligheten när jag går igenom saker i kväll pga krångel. Men nån annan kanske orkar kika på det lite?
Tycker det är helt rimligt att antaga att en av dem är ulv och om vi inte har något mer solklart innan söndagkvällen så får vi väl rösta på nån av dem. Men jag vill hitta andra spår att gå på för jag tror inte att de lyckats pricka sidoulvarna rätt. 113 har ju t.ex betett sig väldigt mysko detta varv.

.113

Swashbuckler
Jocke;n250559 said:
Im back! Jag har nog inte ork att sitta och kolla om olika referenser stämmer, varken i Sordivas Basse case eller Basses Sordiva case.

Jag vet att Sordivas case om mig hade korrekta citat och sådär, vilket jag tycker räcker rätt så långt. Däremot händer det ingeting med mig när jag läser analysen i de sista posterna. Jag har läst de posterna två tre gånger de senaste dagarna och varje gång hoppats på att det finns nått där som jag har missat. Att sanningsbomben ska explodera i mitt huvud.

Basse har producerat så mycket text att det känns orimligt att det är en eller två små ulvlögner som får caset att rasa. Jag gillar att det har med pedagogiska färger som ska visa på något och att Basse går mer och mer framstår som att han satt sig i ett badkar och sett vattnet rinna ut längst kanterna.

Ja, jag går precis som restan av det här spelet på magkänsla. "Är magen glad är människan glad" som Gustav Svenson säger i Svenson Svenson filmen.

Så det jag kommer att göra i kväll är nog att skumma igenom de tidigare rundorna, färglägga saker och med lite tur kunna presentera en slutsats i natt eller i morgon. kanske rita upp någon slags matris?
Låter det bra?
Låter skitbra!

.113

Swashbuckler
Halo77;n250561 said:
Tycker det är helt rimligt att antaga att en av dem är ulv och om vi inte har något mer solklart innan söndagkvällen så får vi väl rösta på nån av dem. Men jag vill hitta andra spår att gå på för jag tror inte att de lyckats pricka sidoulvarna rätt. 113 har ju t.ex betett sig väldigt mysko detta varv.
Ja, grejen med Sodivras är väl att han verkar mer bybo. Måste jag välja blir Det nog basse ändå.

Däremot tycker jag basse spelat bra och även om hans case mot Sodivras inte är så bra som han själv tycker ;) så betyder det ju inte att det Han kommit fram till om tex Larson och Vicotnik inte stämmer.

Det enda jag vill ska hända är att vi kan hitta andra ulvar före sista timmen.

.113

Swashbuckler
Ang. Vicotnik så ja jag rörde ihop det (två gånger dessutom) men jag tycker ändå att han spelat relativt grönt genom spelet MEN väldigt lagom lite producerat vilket är precis så där lagom som en bra ulvspelare gillar. Och när byn inte kör på, varför skulle ulvarna röra om I onödan?

Sen Larson är det ju Samma sak med även om det nu Kom fram en rätt bra ursäkt. (grattis I efterskott!)

Jocke du är också en lågflygare så jag hoppas på ett grymt case senare.

Lukas. Väldigt tyst. Ulvspelare som inte vågar snacka, eller vad är grejen?

Halo jag tycker iaf du spelat grönt så här jag fel är det bara säga grattis bra spelat.