Basenani vs Sodivra et al.
PART II
Post 3
Basenanji vs Sodivra et al.
PART II
Post 3
Okej, jag har lagt fram tydligt hur Sodivra och LJS hjälps åt att manipulera Halo 77. Vicotnik då? Om nu han är med i ulvtrion, bidrar inte han? Jo, i R1 går han på Halo 77 litegrand, men egentligen inte så mycket. Och det är inte så konstigt: han har varit på Wexio spelkonvent så han har faktiskt en anledning att inte skriva.
Därför är det anmärkningsvärt att det Vicotnik bidrar med –
det enda Vicotnik bidrar med snurrar kring Halo 77.
Och under R2 verkade det ju vara lugnt, så ingen stress. Tills jag, Mukwa och Halo 77 börjar rösta på LJS IGEN!!
Så på onsdagkvällen är LJS i trubbel igen. Och inte blir det bättre av att självaste KK synar LJS när denne röstar på lukas:
(#246)
Örrö Larsson! Du som har varit en sådan bra bybo och vass jävel i det här liret. Varför gör du så här? Har vi inte tillräckligt med potentiella hängoffer och nu skall du dra in Lukas i det hela? Nog för att Lukas skall få svara upp själv men en god bybo tänker väl i alla fall 1 steg till så det ser verkligen ut som att du bygger bruna slott av skit.
…
rimligt att ha inställningen att inte lita på någon med power roller.
Att Lukas sedan håller Empi som grön i den verklighet vi spelar i nu är inte ulvigt.
Det du gör är ulvigt.
Så, ulvlägret står under stark press.
Vicotnik skriver med en lång post (#252). Kanske hans längsta i hela spelet? Det är en väldigt bra post av en ulv-Vicotnik. Den är analyserande, klok, balanserad och genomtänkt. Men jag hävdar att den egentligen är ett sätt att få bort strålkastaren från LJS.
Det börjar med:
Detta är mina tankar kring det som hände från ca 21:20 den 29 juni och framåt. Detta kommer bli ett massivt inlägg och det är mycket troligt att mina tankar/åsikter kommer ändras ju längre fram i tiden jag kommer. Men detta är det bästa jag kan göra av min bristande närvaro.
Se där! Han gör som LJS och reserverar sig i förväg!
Att Jocke ber om att få bli utröstad nästa runda är helt klart intressant med tanke på att han inte har några röster alls på sig, att sen hävda att ett sista minuten drev inte tjänar något till håller jag inte med om, det är såna drev så verkligen kan göra ulvarna nervösa. Då de inte riktigt längre har tiden att snacka ihop sig. Så ett förslag är att vi in för runda tvås slut försöker få så många av oss som möjligt aktiva sista timmen och se vilka drev och reaktioner vi kan skapa. Vad tror ni om detta?
Vicotnik vill alltså skapa sena drev för att ha något att analysera. Men han tar genvägen genom att bruna Jocke. I resten av posten kommer vi få små förslag – inget konkret – men ändå, förslag på misstänkt spel hos andra UTAN att det leder till starka ställningstaganden av Vicotnik själv, i form av en röst tex.
Sedan kommer intressanta grejer: Vicotnik pratar om sina ulvkumpaner:
Jag kan helt ställa mig bakom .113's åsikt om att ett lugnt slut på en runda så är det nog en bybo som riskerar att åka. I och med detta så håller jag nog Halo som mer trolig bybo än ulv.
Sodivra funderar på att jaga ner LJSLarsson men anser det vara omotiverat, personligen så anser jag att LJS spelar bra och bidrar till byn. Känns som jag helt missat varför folk är intresserade av att se LJS hängas.
Vi ska komma ihåg att det har varit väldigt slappt spel den här rundan. Och när Vicotnik skriver det här är aktiviteten låg. Vicotnik grönar också Halo 77. Jag tror att ulvgänget tänker försöka försöka blidka Halo 77 så att denne släpper greppet om LJS. Sedan skriver Vicotnik något om att Sodivra “funderar på att jaga ner LJS”. Vad är det? Har jag missat något?
Nä, det enda Sodivra har skrivit om LJS är att Sodivra har lovat KK att försöka göra en analys av LJS. Är det månne så att ulvlägret har pratat om att någon av dem ska börja jaga LJS? Försäger sig Vicotnik här?
—
Sedan kommer längre resonemang om hur slutet på förra rundan gick till och tankar om detta samt om siare och om andra spelare. Det är ett bra inlägg. Ulv-Vicotnik ställer bra frågor och spelar snyggt. Finns lite som ger ulvtells. Förutom då att Vicotnik egentligen inte kommer fram till något. Inget är scummigt, förutom lite här och där.
Eller…han kommer faktiskt fram till att följande är tänkbara ulvar:
Nu har jag kommit ifatt all text och de jag just nu är mest intresserad av att se dingla är:
xyas.
Jocke.
Mukwa.
Basse är drivande men jag kan inte få en stabil uppfattning om dig, du gör bra saker och du gör konstiga saker.
Kommer låta min röst ligga kvar på mukwa tills imorgon för nu ska jag sova. God natt
Och vet ni, NU kan vi se att av de Vicotnik vill se utröstade faktiskt är bybor (Xyas, Mukwa). Precis som .113 sagt så rör sig Vicotniks starka ställningstaganden i form av misstankar och röster alltid på bybor. Plus att han passar på att gröna LJS på vägen. Och med tanke på att Xyas och Mukwa vid det här tillfället har röster på sig så är de rätt säkra val för en ulv. Och coola Vicotnik kommer inte ta några risker.