Vicotnik;n248432 said:Noterat.
Samt ja jag håller med Basse i hans analys av mig, den är rätt så spott on.
Nu när du läst om startinlägget, vad tycker du om Basses felläsning?
Vicotnik;n248432 said:Noterat.
Samt ja jag håller med Basse i hans analys av mig, den är rätt så spott on.
Jag kan se hur han kan ha missatRasmusL;n248438 said:Nu när du läst om startinlägget, vad tycker du om Basses felläsning?
Då den ligger lite dumt till formaterings mässigt i start inlägget. Jag kan även förstå att Basse valt att göra koppling att ulvar värvs ingame, just pga ordet i sig.3. Övriga roller har slumpats ut och skickats till berörda spelare.
Jag har aldrig spelat med VICOTNIK så där har jag ingen riktig känsla än. Det kan varit ett misstag eller inte. Resten av Spelet får avgöra helt enkelt.RasmusL;n248450 said:LJS och .113: Vad tror ni om Basse och Vico? Båda ulvar, den ena eller ingen?
RasmusL;n248422 said:DU tänker ett steg för kort. Mäster-ulv har redan spelat en runda så hen har STENKOLL på upplägget, hen skulle aldrig göra den missen _omedvetet_. Däremot är det en rätt snygg, "ojdå aja, det var ju lätt att missa"-grej just för att gröna sig själv.
Det andra alternativet är att Vico är en vaniljulv som faktiskt trott att hen blivit randomad och därför inte läst det stycket ordentligt då hen trodde att hen redan hade koll på det.
Så nej, inte "dumt" utan "helt korrekt"
Både Basse och Vicotnik har försagt sig.RasmusL;n248450 said:LJS och .113: Vad tror ni om Basse och Vico? Båda ulvar, den ena eller ingen?
Så tänker inte en bybo. En bybo svarar att de kollar vilka andra som röstade likadant och utnyttjade att man gjorde ett misstag.RasmusL said:Rycka på axlarna och konstatera att du bara spelat dåligt.
Så jag är brun för att jag röstar på den jag för tillfället anser brunast och därför förtjänar mest press? Eller tänkte du att jag skall rösta på dig, Rasmus och Victonik samtidigt?Basenanji;n248500 said:Det som är ulvigt om något är när en spelare föreslår kandidater utan att rösta på dem själv. Så varför röstar du inte på mig eller Vicotnik? Varför vill du rösta på den du tycker är mest misstänksam – och så påpassligt ändå försöka bruna ned mig och Vico? Om nu RasmusL är så misstänkt, varför är det viktigt att tala om för andra hur jag och Vico har försagt oss? Försöker du knipa tre ulvar i en stöt?
Du kan va arrogantLukas;n248491 said:Det är en möjlighet ja, men jag tycker den känns mindre trolig än att en bybo faktiskt gör fel, Det här hjälps även av att jag känner Vic i köttrymden och jag vet att han i spel inte brukar ta onödiga risker. att bluffa det första man gör känns som en onödig risk som jag inte tror han skulle ta.
Oavsett så tycker jag det är lite arrogant av dig att anta att din gissning av anledningen till feluppfattningen är så bra att inga andra gissningar har någon betydelse för hur du ska rösta.
Det finns inget läge där jag tror att det är vettigt att säga "jag kommer rösta så här i rundans slut, spelar ingen roll vad folk säger" för det dödar hela diskussionen. Om fler skulle göra samma sak, så finns det ju ingen poäng med att försvara sig, för man kommer ändå hänga. Dina frågor väger ingen tyngd för du kan inte backa upp dem med någonting.
Snyggt generaliserat men nej, du har fel. Vico tycks inte sugen på att försvara sig öht, jag tror att han ulvsmider i bakgrunden och gör en comeback med ett eget drev right about...Lukas;n248491 said:När man stänger möjligheten till förändring så utesluter man sig ifrån spelet. Du kan inte hjälpa till att dreva den här rundan, du kommer inte behöva ta ställning senare om det står mellan två andra personer. Du har genom att deklarera att du inte kommer byta röst gjort dig värdelös för byn den här rundan och potentiellt skapat dig ett alibi för nästa runda när vi kommer analysera vilka som röstade på den som blev utröstad eller inte.
Så oavsätt om det kommer visa sig att du har rätt om Vic eller inte så tycker jag att du gjort bort dig ordentligt den här rundan.
LJSLarsson;n248499 said:Både Basse och Vicotnik har försagt sig.
Det är självklart möjligt att bybor försäger sig och missförstår. Det är självklart möjligt att ulvar inte gör det för att de har facit på hand.
Men jag spelar alltid efter teorin att det är mer sannolikt att ulvar gör misstag än att bybor gör det. Ulvar är utsatta för mer press. En bybo kan ta det rätt lugnt och låta resten av byn sköta jobbet - en varulv har ett extremt mycket större ansvar på sina axlar. När jag spelade varulv gick jag runt med konstant magknip för jag var så orolig för att jag skulle bli påkommen.
Dessutom anser jag nog att detta spel är mer stressande än vanliga varulvsspel. Istället för att bara få sina förutsättningar av spelledaren måste man välja själv och lägga ner massa mental energi på att tänka ut en strategi själv. Tänk om man gör korkade val och får stå där med skammen när man blir besegrad på bara några rundor?
Det ger Vicotnik bruna ping hos mig.
Angående Basse pingar han också brunt... men det gör han ju faktiskt i vartenda parti han är med i, oavsett om han är ulv eller inte, eftersom han tar ut svängarna och inte tänker sig för särskilt mycket. Hans felsägningar ligger honom i fatet, men inte lika mycket som en "kontrollerad" spelare som Vicotnik.
Men jag är faktiskt mest misstänksam mot dig, RasmusL.
(Tidigare var det 113 jag tittade mest på, men jag har accepterat hens svar angående vigilanten. Än så länge.)
Ett bra sätt att hitta ulvar är att se hur de spelar mot varandra, och jag tycker att din och Vicotniks relation är skum. Du hoppar på honom omedelbart för felsägningarna och säger att du inte skall flytta din röst, trots att vi har en hel hög med spelare som inte skrivit något än. Och när Vicotnik ställer dig mot väggen - och frågar vad gör du om han grönas - kommer du med det här underliga svaret:
Så tänker inte en bybo. En bybo svarar att de kollar vilka andra som röstade likadant och utnyttjade att man gjorde ett misstag.
Jag tycker att det ser ut som att någon av er försöker "hitta" den andra tidigt för att gröna sig själv. Det skulle inte förvåna mig om ni båda var ulvar, men får jag bara välja en tar jag dig.
Så skulle jag rangordna mina misstänka - i skrivande stund - ser det ut så här:
1. RasmusL
2. Vicotnik
3. Basse
(Svag bubblare: 113)
Röst: RasmusL
Rent allmänt verkar basse köra på hårt mot något för att sedan backa när någon motargumenterar...Lukas;n248512 said:Basenanji: du känns mer sprettig och förvirrad än vanlig.
Varför är det så?