Va!? Det känns som det är det enda jag gjort är att tillbringat förmiddagen med att försöka förklara mig. Jag vet inte längre vad du vill att jag ska försvara? Ska jag fortsätta försvara mitt misstag fram tills ni hänger mig, enligt dina önskemål?RasmusL;n248513 said:Vico tycks inte sugen på att försvara sig öht, jag tror att han ulvsmider i bakgrunden och gör en comeback med ett eget drev right about...
Vicotnik;n248526 said:Va!? Det känns som det är det enda jag gjort är att tillbringat förmiddagen med att försöka förklara mig. Jag vet inte längre vad du vill att jag ska försvara? Ska jag fortsätta försvara mitt misstag fram tills ni hänger mig, enligt dina önskemål?
Mycket bra, jag håller med. Låt oss redogöra vad vi skulle välja.LJSLarsson;n248341 said:Hej allihopa! Kul att vara tillbaka i varulvssvängarna, och underbart att vi är så många. Kan detta vara begynnelsen på en ny våg av fantastiska varulvsspel?
Angående diskussionen om vilka förmågor Mästerulven har valt finns det två vägar att gå:
1 - Försöka gissa den mest troliga kombinationen av förmågor någon skulle välja.
2 - Utgå från vad man själv skulle välja.
Jag tror vi har större chans att fiska ut ulvarna med diskussion 2 eftersom de då måste sitta och svettas över att "ljuga på rätt sätt". Skall man som ulv undvika helt de förmågor man valt, försöka hitta en balans eller avslöja mycket för att verka trovärdig?
RasmusL;n248529 said:Sjukt provocerande att Arvidos inte skriver!
Nja, om jag vore mästerulven skulle jag inte välja de jag har historia med, jag skulle välja de skickligaste ulvarna, eller iallafall de ulvar jag tror jag samarbetar bäst med. Det är också en no-brainer för mig. Varulvsspel premierar inte casual kompisspel, det är vinnarattityden. Men jag har ju inte varit superaktiv och knytit relationer i en massa varulvsspel, så andra kanske tänker annorlunda och väljer sina kompisar?LJSLarsson;n248341 said:Något som är oerhört spännande med detta spel är att Mästerulven får VÄLJA vilka andra ulvar hen vill ha och kan skapa sitt eget dream team. Här anser jag att det också finns två sätt att tänka.
Det ena är att man väljer folk som man har en tidigare historia med. Hade jag varit Mästerulven hade jag kunnat tänka mig att välja Basse eftersom vi tidigare förlorat när vi varit ulvar tillsammans och det hade varit kul att ta revansch.
Det andra är att man headhuntar spelare med lång erfarenhet för att göra ulvlaget så farligt som möjligt. Där hade jag nog valt Konrad eller Mukwa.
Det, och att varulvsspelen är mer eller mindre osynliga på forumet nu...Sodivra;n248534 said:Hahaha
Jag har fått mer perspektiv på livet sen jag gifte mig och blev pappa.
Haha, what?Xyas;n248541 said:Men för i he... Man går å lägger sig tidigt på kvällen, och hinner inte läsa under dagen pga jobb. Och så är det 7 jä**a sidor att läsa ikapp. Det har inte jag tid med. Så jag kanske skriver sånt som redan tagits upp får det va så. Ska försöka ha mindre att göra på jobb imorgon så jag hinner hänga med från och med nu i alla fall.
Spontan tanke som kanske inte egentligen håller: siaren är i princip helt värdelös i det här spelet pga alla potentiella felkällor (galen/naiv/borttagen och claimad av ulv). Så mitt förslag är att siaren, om denne finns, outar sig nu runda 1 utan vidare. Nästa runda röstar vi ut siaren om denne är kvar. I bästa fall har vi ett siande att ta ställning till, i värsta fall har vi gjort oss av med siaren som bara är brus-genererande i detta spelet.
Nej. Eftersom mäster ulv vet om det finns en siare eller inte, och därmed kan använda det som en alibiroll, så måste vi rösta ut den som outar sig som siare. Bättre tidigt än i ett senare kritiskt läge. Har vi riktig tur får vi mäster ulv att slösa ett nattmord på att ta bort siaren åt oss (eller ännu hellre försöka få bort en siare som skyddas av väktaren).Empiricus;n248549 said:Xyas, är då inte ett rimligt alternativ att en eventuell siare INTE outar sig alls utan agerar som en vanlig bybo och jagar ulv tills antingen landet ligger rätt för att denne skall kunna avslöja sina resultat på ett trovärdigt sätt eller tills denne blivit nattmördad/utröstad? Onödigt att sumpa en röstande bybo om man inte absolut måste.
Tja, för att det var en bra idé vid 12-tiden idag. Nu har det gått så mycket tid och saker och ting har hänt (!). Det känns lite som att Sodivra “spelar säkert” genom att gå på den tidiga uppmaningen från LJS. I min paranoida hjärna ser jag hur en ulv-Sodivra inte vågar ge sig i kast med kaoset kring tex mig eller Vico. I stälelt blir det en rätt skön första gissning kring hur han skulle spela som Mästerulv.Basse, hur kommer det sig att du i din egen förstapost som det första du gör håller med LJSLarsson om att vi borde "precis som LJS skriver avkräva varandra våra egna idéer kring hur vi hade spelat", men i din analys av Sodivras som det första du gör antyda att det är skumt att han börjar där?
Tja, jag kan tänka mig att en lagom ambitiös bybo-Sodivra skulle gett sig i kast med teorierna kring Vicotnik, mig eller RasmusL. Varför inte vara med osv? För att det är rätt lätt som ulv att slinka med.Vad hade du hellre sett att han börjat med? Varför inte börja med att vara med och etablera den kunskapsgrund som vi börjat med innan han klev in i spel?