Att ta ut Jocke:
så... Det jag började med var såklart att läsa om vad mäster ulv har kunnat välja på. Två extra ulvar + nattmord (och random 1
oängare) eller tre extrajyckar är de två jag tycker ser bäst ut. Eller är siare/väktare mycket bättre än jag tänker mig?
Snackar om att han fick för lite cred i förra gejmet. Röstar på Xyas för att han ska komma in i matchen. Kan vara en tidig röst på en ulvkompis. Säger också att han tror på galen siare framför ingen siare då det skulle vara sämre för byn.
AFK:ar pga resa.
Röstar på KK och tycker att han inte får ordning på känslorna. Motivationen är att KK ska komma in i matchen. Senare motiverar han att han är mer intresserad av vad KK har att komma med än Mukwa. I samma post säger Jocke att han kan rösta på Rasmus pga magkänslan, men vill helst inte göra det.
Nästa post ser ut så här:
Som jag antydde tidigare skulle nog lägga min röst på Rasmus, och sen svära hela vägen till banken när det visat sig att jag vart med och hängt en bybo (om han nu är en bybo) om det blev så. MEN jag tycker att det egentligen är bättre att hänga nån av de som inte skrivit på hela rundan.
om jag läser det elakt känns det lite som att han redan innan de här inläggen visste att Rasmus var grön, men ja... bybonoja och han har såklart rätt i sak.
Jocke tar sedan upp att vi borde snacka mer om vilka vi skulle vilja ha som ulvkompisar och menar att det nog är svårare för ulvar att ljuga om vilka man har valt. Jag håller med. Problemet är att vi inte vet upplägget så det är svårt att diskutera det här ännu.
Jocke funderar i sin nästa post på vilka som skulle vilja ha honom i ulvlaget och vilka som absolut inte skulle vilja det:
Det här med att Mäster Ulv har kunnat välja sina Ulv-Kollegor, har vi släppt det helt just nu eller? Att säga vilka två man skulle ha valt om man vore mäster ulv kanske kan vara nått att tvinga farm? Det borde vara mycket enklare att vara ärlig om det än att ljuga.
Vilket gav mig en ny tankenöt: vem skulle ha valt in mig i sitt lag och vem skulle aldrig i sitt liv göra det.
Den sista meningen är lite knepig. Det behöver man ju inte fundera på ifall man inte har blivit vald? Lite ulvigt.
Jocke skulle välja 113 för att de spelar bra ihop och för att de nyss varit så att de skulle kunna grönas av att de såklart inte skulle välja varandra.
Är intresserad av 11.3:s case på Halo77 och kommer hålla sig närvarande under slutminuterna.
Efter som jag, som jag tidigare har skrivit, inte är så sugen på att hänga ljsl, rasmuns (eller basse) så ligger ju Halo dåligt till. Kommer läsa igenom hans grejer under kvällen och återkomma med domen.
Jocke röstar efter .113 och Sodivras case, men säger också mellanmjölkigt att Halo inte är jätteröd. Han röstar på Halo
Jocke säger sedan out of the blue att det är Vico och Emp som är nummer två och tre på hans lista. Det här kom från ingenstans.
Jocke vill åka ut nästa runda istället (dvs denna runda). .113 biter och tycker det är ulvigt när han typ inte har någon röst på sig. Jocke försvarar sig med att det är onödigt att dra igång ett nytt drev på 30 min.
----
Jocke har betett sig en aning skumt. Jag har en tanke på att göra likadant med Xyas, men vet inte om jag hinner till deadline idag.
Jag kan nog vara fine med att hänga Jocke efter att ha lusläst honom. 113 har varit på honom och han seglade väl upp som kandidat till utröstning i förra rundan också, så vi skulle kunna få en del därifrån.
Jag vet dock inte alls hur röstningen ser ut just nu. Jag vill inte att ulvarna ska fälla avgörandet denna runda också, så jag avvaktar några minuter till innan jag lägger min slutgiltiga röst denna runda.