LJSLARSSON Genomgång av runda 1
#8 Tar initiativ till att vi ska outa vad vi hade valt för ulvar om vi var mästerulven. Hade själv köpt ”[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]1 extra ulv (1p), Nattmord (2 p), Ingen siare (3p)” [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]så att man som ulv hade kunnat claima siaren[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif].[/FONT]
#12 (Svar till Vico som tror inte att ulvarna väljer att muckla med siaren.) Tycker att siaren är ett potent vapen för byn, ”en tickande bomb för ulvarna”.
#32 Nyfiken på varför Basse tycker .113 är en superb spelare (facit: För att .113 är med i maffia-VM)
#48 (Halo har lyft frågan om vigilante, kan tolkas som uppmaning till outning) Tycker att det är brunt av .113 att säga att Halo är grön pga detta.
#72 (Rasmus frågar vad Larsson tycker om Vico och Basse) [FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här tycker jag är nyanserat och bybosansat. Det är bra att visa tolerans för bybor som försäger sig. Det är bra att tänka utifrån sannolikheter istället för absoluter. Han delar med sig av lite personlig information kring när han själv var varulv, vilket ger mig intrycket att han är avslappnad och trygg i sin roll som bybo. Sista stycket ger inte en ping, men en liten notis, här funderar han över vad som pågår i ulvarnas tankar och känslor. Jag har inte belägg för det här, men jag tror att ulvar har lite lättare för att skriva sådana grejer än bybor, för att för ulvarna så är det så mycket ”närmare”. När bybor skriver så brukar det mer vara självsäkra påståenden och fantasier som flyger iväg, KK och Basse-style, typ ”Nu är ulvarna riktigt svettiga!!” osv. Det här är mer nyanserat. Kan alltså vara ulvping, kan också vara en bybo som är bra på perspektivtagning.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]
#74 Basse grillar Larsson om att han i förra inlägget (#72) föreslår tre misstänkta men bara röstar på en. Larsson påpekar det orimliga, man kan inte rösta på alla tre.
#114 (Basse har nu också sagt att vi inte kommer se scumtells på slipade ulvar som LJS, KK och Sodivra.) Larsson tycker att både detta och det som hände i de två förra inläggen (#72 och #74) är inkonsekvent och misstänkt från Basse.
Det första stycket tycker jag är sansat och hjälpsamt för byn. Det andra stycket, hm, jag tycker Larsson verkar bli lite stött och ta det lite personligt. En liten notis där också.
#115 Empatiserar med xyas tidsbrist men manar ändå till någon form av bidrag
#116 Tycker att Rasmus är mest misstänkt på grund av sin honungsfälla och att han i samma inlägg kallar Basse både röd och grön – ulvtypo? Behåller rösten på Basse.
#117 rättelse av inlägg #116
#134 (.113 har kastat misstankar åt Larssons håll: Larsson serverar bara gammal skåpmat och copypaste i sina case mot Rasmus, Basse och xyas)
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Larsson avslutar med att (mycket riktigt) peka ut att han aldrig heller drivit ett case mot xyas, bara uppmuntrat honom att gå in i matchen, och han riktar misstankar mot .113 som inte läser honom ordentligt.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Återigen tycker jag att Larsson blir lite stött, tar det personligt och hugger tillbaka med misstankar mot .113. Jag får vibben att han blir besviken över att det hårda arbete han lägger ner inte läses ordentligt av .113. Det kan vara både en ulv som är besviken för att han inte blir trodd fastän han jobbar så hårt, eller en ambitiös bybo som blir besviken för att andra bybor inte uppskattar hans hårda arbete.[/FONT]
Det här tycker jag är både kul (Basmus-träsk!) och sansat beteende från en bybo. Man behöver kunna ta ett andetag och släppa sina misstankar och se ur lite andra perspektiv, annars blir man blind för sina egna bias. Bara ulvar tjänar på låsta positioner. Larsson uppmanar Jocke och Halo (som inte är med i de tre ”dreven” mot Basse, Larsson och Rasmus) att berätta mer om hur de skulle rösta om det var deadline nu.
#163 [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här som jag markerat tycker jag är viktigt, för det skingrar en del eventuella ping som kan komma på Larsson för att han blir stött och tar anklagelser / ogenerösa läsningar personligt.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Han visar här att han är medveten om hur man ska hålla koll på låtsasbråk bland ulvarna, och utifrån det drar jag slutsatsen att han hade vaktat sina ord mycket nog som ulv och varit försiktig med att bli personlig jämtemot andra. Att han blir lite besviken på .113 och Basse ser jag alltså som grönande. Det kan förvisso vara regisserat alltihop, att ulven låtsas bli stött när hans bybokompisar inte tror på honom, men det är inte de vibbarna jag får. Läs gärna själva och känn efter.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/B][/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#164 Gör case på Halo och Rasmus. (Som vi nu vet var oskyldig) Bifogar sammanfattningen för den som vill granska giltigheten. Jag tycker det är en legit analys att Rasmus är strängare mot Larsson än .113. Återigen notis om att Larsson tar åt sig lite och blir misstänksam när någon annan hugger på honom.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#191 (113 tycker Larsson verkar grön nu, men låter rösten ligga kvar) Återigen, Larsson blir besviken på .113s slarviga röstande (låta rösten ligga kvar på någon grön?) och avslutar inlägget genom att rikta misstänkar mot honom igen. [/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#192 ”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Jaha, nu flyttade 113 sin röst medan jag skrev. Skall bli kul att se din motivation till varför du flyttade rösten. ;-) ”[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#244 (Mukwa har kommit in i spel, lagt en röst på Larsson och sagt [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Motivering [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][för min Larsson-röst] [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]kommer när jag orkar läsa om tråden. Ge mig dina två mest misstänkta och motivera varför. Du är insatt i tråde så producera för mig. Ge mig case.”[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif][/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]) Nu pressar Larsson på Mukwa och menar att han [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]fortfarande inte skrivit någon motivering till sin röst på Larsson, och Larsson har motiverat sina två misstänkta, men rösten är fortfarande kvar. Ulvslentrian?[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Det här är nästan lite märkligt, det finns tydligen ett mönster eller story i spelet där Larsson jobbar och är flitig, och så kommer dumma Basse, .113 eller Mukwa och slarvmisstänker honom och Larsson blir besviken för att de inte anstränger sig som honom och läser hans fina analyser, samt riktar misstankar tillbaka mot dem.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Ifall mönster tyder på koordinerade ulvar så kan det här betyda 2-3 ulvar bland Basse+.113+Mukwa+Larsson (alltså, Larsson behöver inte ens vara med på det) men jag vet inte vad som skulle vara planen med det här mönstret. Kan [/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]bara vara gruppdynamiker vi hamnar i.[/FONT]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]#[/FONT][FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]285 ”En timme kvar till deadline” - sammanfattar läget med misstankarna från Mukwa och misstankarna mot Rasmus (prime suspect för Larsson fortf) och Halo. Uppmuntrar Basse att om han kan yttra sig innan rundan är slut om vad vi lär oss av att rösta ut Rasmus eller Halo (som det står mellan nu)[/FONT]
[HR][/HR]
[FONT=Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif]Sammanfattningsvis tycker jag att Larsson är nyanserad, konstruktiv och tämligen objektiv i runda 1. Han verkar, som jag tidigare skrivit, vilja byn väl och är personlig på ett sätt som ger gröna ping. Det som går att notera är det här mönstret där Basse, .113 och Mukwa misstänker honom och Larsson blir lite stött och misstänker tillbaka.[/FONT]