LJSLarsson
Hero
Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag?Empiricus;n249073 said:4 – Halo77 och Basse är på min topplista.
Om de är dina två enda ulvar, vem rekryterade vem och varför?
Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag?Empiricus;n249073 said:4 – Halo77 och Basse är på min topplista.
Jag tycker I sånna fall att det borde vara mellan Jocke, som var nödlösningen förra gången och t.ex Mukwa som ska vara en bra ulvspelare men just nu kommer med ganska långsökt dåliga saker.Basenanji;n249140 said:KK: tja, kanske är jag hård mot dig och läser enögt, men #175 och #252 tycker jag är spretiga i sina misstankar.
Fan, du är en hård nöt att knäcka KK! Du spelar bra, charmigt och jag håller med om det mesta i dina analyser (med stort undantag för LJS som jag tycker att du missar). Men du är också en slick ulvspelare. Och du avvaktade lääänge med att hoppa in i spelet.
----
Sedan en annan sak som vi ska ha i åtanke. Om spelet är passivt hittills så är det stor risk att det blir ännu mer inaktivitet under helgen då folk har massor att göra. Vi bör alltså vara medvetna om att aktiviteten sjunker under helgen, för att därefter bli grymt hektisk under måndagen.
Jag föreslår att vi ordnar drev mot
1 st högprofilkandidat
1 st högprofilkandidat
samt
1 st lågprofilkandidat
---
Då får vi ut massvis med information om folks åsikter kring deltagarna. Vad säger ni? Ska vi dreva mot förslagsvis
1 LJS/KK
2 Empiricus/Sodivra
och
3 Halo77/Lukas/Basenanji
:O
#252 är ett fett konstaterande. Tråden är trörr och Empis, Vico, RasmusL, Jocke och Lukas har inte varit aktiv mot slutet. Det närmar sig dingdong. Skall jag gå in på vilka jag då inte såg som mest ulviga i det läget som detta utspelar sig så är alla brun och jag ville ha mer tugg från dem alla.KK #252 said:Empis, Vico, RasmusL, Jocke, och Lukas känns lite off just nu.
Vi bör få lite tugg därifrån innan deadline.
Känns skönt att Mukwa har det bra och är med i matchen. Ninjaröstning mot slutet kan ju skapa ett och annat så varför inte.
xyas är xyas. Känns också fresh. Får se vart det leder innan dingdonen.
Halo77 var från start ett bra val. Varför? Vi vet inget om Halo 77 och hade det inte funnits bättre kandidater så är det bättre att offra någon som byn har dålig koll på. Dock så är det ju rätt tydligt vart jag står gällande H77 ju längre R1 utspelas. Jag får samma vibes som Frostwolf i förra liret. Alltså, en oskyldig nybörjar bybo. Därav röstar jag aldrig där och att jag inte röstar på Rasmus baseras ju på att jag gillar hans utspel och tycker inte direkt att det är orimligt att han kör sin honungsfälla-grej.Konrad Konvalj;n248761 said:Halo77 är ett bra pick om vi inte hittar feta ulv-tells.
Släpper lite lösa frågor i luften. Eftersom formateringen (just när jag skriver) är skit så försöker jag hugga av mina meningar där det känns rätt.
Har hittat några frågor riktade till mig också som jag skall svara på nu när jag har en lucka.
De tysta spelarna = Konrad Kånkel, xyas och Mukwa.
Du tror minst 1 av dom är ulv. Vilken? Och med minst så kan det finnas två-tre bland dom kan jag anta?
De andra. Vilka har du på ditt korn? Alltså, de andra är flertal.
Jag köper ju att vi har många misstänkta så här i början av R1. Jag har typ11-12 stycken men jag tror inte på mer än 3 ulvar i något av mina
fabricerade inlägg. Här ser det ut som du har lite koll på vart ulvarna är. Minst 1 + de andra. Alltså 3-4 ulvar.
Kan du snacka lite om hur du tänkte här så att jag bara kan gå vidare. Jag kan läsa det som att du har koll på att xyas/Mukwa sitter som tyst ulv
sen hänger du ute på banan med din andra ulvkamrat som du vaskat fram genom tärningsrullande.
Motivera.
Är detta allt? Har du inte nått mer Mukwa. Det här var lökigt. Jag själv är inte helt insatt i tråden än så du kanske har uträttat underverk efter detta.
Det här är lite bougus. Mukwa kommer in i spel och spelar som en sumprunkare. Han röstar på SLLJLS och plötsligt har vi två huvudmisstänkta.
Jag har inte hunnit sätta mig in i varför de är misstänkta ännu men om jag kollar på Mukwas post så är det lite lösa grunder för att räknas som
huvudmisstänkt.
LJSLarsson;n249144 said:Är Halo och Basse dina enda ulvar, eller del av ett större lag?
Om de är dina två enda ulvar, vem rekryterade vem och varför?
Jag föreslår att vi vänder på det. 1 högprofil och 2 lågprofil, för det är mer så det är uppbyggt i min värld.Jag föreslår att vi ordnar drev mot
1 st högprofilkandidat
1 st högprofilkandidat
samt
1 st lågprofilkandidat
---
Då får vi ut massvis med information om folks åsikter kring deltagarna. Vad säger ni? Ska vi dreva mot förslagsvis
1 LJS/KK
2 Empiricus/Sodivra
och
3 Halo77/Lukas/Basenanji
Basenanji;n249118 said:Hur röstningen gick till förra rundan och vilka argument folk hade för att rösta på olika alternativ
Jag gör något knäppt nu! Jag analyserar detta i omvänd kronologisk ordning!
Så här slutade röstningen:
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, xyas
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Jocke (3) .113, KK, Sodivra
Sodivra (1) Halo77
—
Jag pratade tidigare om att Jocke eventuellt blev räddad av Xyas, men Halo 77 var ju också i farozonen?!
---
20:59 Sodivra och .113 vill ta ut Jocke (för att se vilka reaktioner det blir, men märk att det är .113:s initiativ)
20:59 Sodivra och Xyas har små korta konstiga kommentarer på slutet av rundan.
20:59 Xyas –> Rasmus (pilen betyder "röstar på")
20:59 Sodivra –> Jocke
Rösträkning 20:55
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77 (3) RasmusL, Empiricus, Jocke
Jocke (3) .113, KK, xyas
LJSLarsson (2) Basenanji, Mukwa
Sodivra (1) Halo77
20:53 Xyas–> Jocke
[Kommentar: Xyas röstar Jocke för att se vad som händer, men tar tillbaka sin röst samtidigt som Sodivra röstar på Jocke. Analys: Xyas ville egentligen alsdrig at ut Jocke, utan testar vad som händer. Sodivra verkar velig]
20:54 Sodivra tycker att Rasmus är bättre än Halo 77 [Komm: Om H77 är ulv “räddar” ulv-Sodivra ulv-H77 genom detta]
20:51 KK–> Jocke KK gillar att haka på .113.
20:49 .113 –> Jocke Vill testa något
20:48 konstaterar Sodivra att RasmusL åker och påminner om att Lukas röst är äldst [Komm: snacka om att ha koll! Sodivra investerar rätt mycket i det här spelet!]
20:48 Xyas –> Rasmus [Komm: skulle kunna vara så att ulv-Xyas försöker rädda H77]
20:40 Sodivra postar en rösträkning
Rösträkning
LJSLarsson (2) Basenanji,+ MUKWA
RasmusL (4) Lukas, LJSLarsson, Vicotnik, Sodivra
Halo77(4) RasmusL, 113, Empiricus, Jocke
Sodivra (1) Halo77
(Mitt tillägg: Ej röstat: KK, Xyas)
[Komm: Det mest intressanta läget. Är det en bybo-H77 som ställs mot en bybo-Rasmus, eller är H77 en ulv på väg ut?]
——
Tja, vi kan ju gå tillbaka längre, men nu måste jag uträtta ärenden.
Sammanfattningsvis var alltså H77 och Rasmus de som låg sämst till. Ingen av dem var värda att offras av ett ulvlag. 20:49 får .113 för sig att han vil testa något. Varför? För att det är så lite som händer, dvs ulvarna verkar vara nöjfda med händelseutvecklingen. .113 väljer ut Jocke, KK hakar på. Xyas hakar på, men flyttar sen sin röst till Rasmus och jag tolkar det som att rösten på jocke bara var ett test.
I mina ögon så ser det ut som att både H77, Jocke och Rasmus är gröna och att ulvlaget ligger lågt. Möjligen kan ulv-KK passa på att vara lite ballsy. Hela röstningen tycker jag grönar Xyas och .113, medan Sodivra och KK beter sig mer skumt.
Jag blir inte alls glad åt att Sodivra (som var väääldigt passiv i R1) har sån koll hela tiden. Han följer spelet betydligt mer noga än vad han ger sken av. Gör en casual bybo det? Gör en nipprig bybo (som jag) det? Gör en ulv det?!
Mukwa said:Ingen dog inatt och det är jobbigt. Väktare eller inga nattmord? Om det är inga nattmord så hade nog jag lagt det som nästa förmågeoutning om jag var mäster päls. Kanske efter vigilante. Det blir ändå uppenbart i R2. Tror det är bra om väktaren kommer ut nu ifall vi har en. Ett grönt namn i byn och vi kan vara säkrare på hur många ulvar vi slåss mot. Att ta bort nattmorden innebär ändå att väktaren är meningslös. Om ulvarna valt bort nattmord så har de garanterat valt så många ulvar som möjligt och då kanske vi ska outa även siaren denna runda. Eller?
Mukwa said:Väktaren har dessutom ett "grönt" namn till. Det fina är att vi får confirm på det gröna namnet nästa runda ifall ulvarna inte plockat bort nattmord. Om de har det så är som sagt väktaren ändå kass.
113 är ulv..113;n249131 said:Jag tycker vi ger det en runda till, om nu inte väktaren eller den som väktaren grönat är på väg ut. För antingen måste de nattmörda nån annan inatt eller så låter de bli igen, så slipper vi möjligheten att väktaren blir nattmördad inatt iaf.
Sen undrar jag varför en person är grönad av väktaren om de inte har nattmord? Han kan ju ha vaktat självaste mästerulven I sånna fall. Har de inte nattmord säger väktarens väkteri Inget om den vaktade.
För övrigt kan de I teorin haft roleblocker men jag tvivlar starkt på att någon lyckats klura ut vem väktaren är redan.
Jo enligt ditt påstående att en varulv aldrig har nåt att vinna på att byta mellan gröna spelare. Det gör dom ju om de kan få oss att tro att de är gröna. Du håller väl med om detta?LJSLarsson;n249142 said:(Min fetning)
Jag har inte sagt något om hur Sovidra påverkas av Jockes utröstning.
Jag hade tänkt att säga att du spelat upp dig den här rundan, men att lägga ord i munnen på folk ger bruna ping.
Mukwa;n249168 said:113 är ulv.
Röst: 113
Om ulvarna har nattmord så är enda anledningen till att någon inte åkte ut att väktaren prickade den som skulle mördas. Då har vi två gröna namn. Det finns ju ingen annan förklaring.
Slänger in lite snabba tankar med det .113 har i tankarna..113;n249177 said:Mukwa, läs mitt inlägg igen, jag säger att om de INTE har nattmord är INGEN grönad.
Och varför säger du inget om Jocke som jag frågade dig om?
Varför undviker du frågor och kommer med en anklagelse som syftar på något helt annat än det jag skriver.
Jag tänkte helt enkelt så här att antingen har vi en väktare och fyra ulvar. Det enda vi får ut av det då är en grön spelare. Inte tokigt men å Andra sidan om inte väktaren är på väg ut pga röstning så tjänar vi egentligen inte så mycket på det eftersom en grön bybo är bara en mindre att rösta på, hen har ingen extra info om ulvarna än vi andra. Det ger inte super mkt med andra ord, men visst en liten vinst.Konrad Konvalj;n249180 said:.113
Du får gärna kör en omgång till varför inte väktaren skall outa sig i god tid denna runda?
Kör ut dina tankar om hur settupen ser ut just nu. Hur många ulvar? Vilka är dina kandidater? Vilka förmågor har de?
Ang setup tänker jag inte lägga alltför mycket fokus på det för jag anser inte det lika viktigt som att fånga ulvarna. Jag vet inte helt enkelt. Jag tog upp möjligheten för fyra ulvar förra rundan för att jag ville alla skulle betänka det utifall jag dog, eftersom ingen annan verkade ha tänkt på det. Dessutom hoppades jag lite inombords att vi skulle ha tre ulvar som ville göra oss extra paranoida och Skippa sitt nattmord nån runda.Konrad Konvalj;n249180 said:.113
Du får gärna kör en omgång till varför inte väktaren skall outa sig i god tid denna runda?
Kör ut dina tankar om hur settupen ser ut just nu. Hur många ulvar? Vilka är dina kandidater? Vilka förmågor har de?
Och tillslut så är mina kandidater bland Jocke, mukwa, Lukas, xyas och LJS just nu.Konrad Konvalj;n249180 said:.113
LJS ligger också på ljusrosa, jag har svårt att läsa av honom just nu..113;n249186 said:Och tillslut så är mina kandidater bland Jocke, mukwa, Lukas, xyas och LJS just nu.
Något med Jocke får mig att tänka ulv, det är mest magkänsla men jag har visat mig ha ganska bra sådan (tex I förra matchen hade jag 3/4 ulvar korrekt efter andra dagen. Den fjärde hade skrivit två poster bara på typ 48 timmar så missade den).
Xyas har skrivit några saker nu som verkar klassiskt se saker som inte Finns vilket iofs bybor oxå gör men framförallt ulvar.
Mukwa Lider lite av Samma sak. Han undviker mina frågor och försöker vrida till det jag säger.
Lukas däremot har bara postat för lite. De andra tre är röda, Han är bara lite smygrosa