Basenanji vs Sodivra
PART III:1
“Försvaret”
Okej, nu kommer jag bemöta kritiken från Sodivra. Eftersom det är en lång post bryter jag upp den i mindre delar.
Min största kritik mot Sodivras analyser är att de egentligen bara kommer fram till att LJS är bra och att mina misstankar är dåliga. Så: Sodivra analyserar inte speciellt mycket, snarare FÖRSVARAR han de jag jagar. Ulvigt och dåligt.
1) Basse pushar redan från början för att högprofilspelarna Mukwa, LJSLarsson, Sodivra, KK och Empiricus är hotet, för de är vargarnas top picks. Fast inte högprofilspelaren Vicotnik.
Tja, i mina ögon är Vicotnik bra, men inte en toppkandidat. Jag tycker (enligt min varulvsspelssmak) att han är för lättläst och för ensidig. Han skulle aldrig improvisera tex. Däremot säger det rätt mycket om dig och LJS att du tycker det. Vicotnik var med i många varulvsspel (enligt egen utsago) till 2014. Det har spelats en del spel sedan dess. Vi som har varit med då kan nog se andra alternativ. Men du och LJS har väl inte varit med så mycket här på slutet, så ni tror fortfarande att det är "allmänt känt" att Vicotnik är en högoddsare, medan tex .113 inte är det. Så här: jag tror att det är LJS som är Mäster ulv och att han, utifrån sin syn på våra erfarenheter väljer dig och Vicotnik som sina samarbetspartners (vilket inte är så långt ifrån vad han själv har sagt i frågan).
Då kan man bara dreva på där spelarna i inlägg efter inlägg efter inlägg, utan att någonsin ha något av substans. [R1, #64, #93, #121] [R2, #13, #51, #58 #110, #186] För man hittar dem inte på tells, man måste rösta ut dem trots att de inte visar tells. [R1 #100,]
Inte substans? Det är
massa substans i de där posterna. Vad du kanske menar är att jag gissar, är misstänksam och vag. Såklart – jag är ju BYBO! Jag VET inte att det är på det ena eller det andra sättet, men jag TROR att det är på ett visst sätt. Det är ulvigt att angripa andra spelare för att de är misstänksamma. Men vi tittar väl lite på mina inlägg och kollar på vad jag har skrivit.
I inlägg #64 drevar jag inte överhuvudtaget. Snurrigt Sovidra.
I inlägg #93 är grunden för mina misstankar att ulven väljer sitt lag. I inlägget redogör jag för att det är en tell att Sodivra förslår att det finns ett vinstvillkor för ulvarna som Vimes inte har redogjort för. I inlägg #121 så redogör jag för att Sodivras miss är annorlunda än min miss:
Det är skillnad på miss och miss. Min miss har åtminstone beröring med Vimes spel, medan Sodivras förslag är helt uppåt väggarna. Jag tolkar det som att ulv-Sodivra försöker verka kreativ och föreslår ett knäppt upplägg för att distrahera byn.
Det är alltså en tell att Sodivra föreslår ett helt galet vinstvillkor.
För att skona era läströtta ögon skriver jag fortsättningen i en separat post nedan.