Re: OT
Jag håller med till viss del. Det är sån't här jag tänker på när folk säger att mina spel "fokuserar på berättelsen", vilket jag inte tycker att de gör. Jag vill inte fokusera på berättelsen; jag vill fokusera på rollpersonerna. Det kan hända att verktygen jag använder får folk att tro att de skall försöka berätta en intressant berättelse, och jag vet inte hur jag ska övertyga dem om att det inte är det spelet handlar om. Kanske jag bör formulera mig som du. "Nej, det där är inte hur jag gillar att spela. Det där är samberättande, och det är en funktionell spelstil, men inte den jag vill ha i det här spelet." Vad är det mer i Risings triangel förutom samberättande och prestationsspel? Gestaltande, va? Det är det jag är ute efter. Jag vill spela gestaltande. Story Now går bra ihop med gestaltande.
Jag håller med till viss del. Det är sån't här jag tänker på när folk säger att mina spel "fokuserar på berättelsen", vilket jag inte tycker att de gör. Jag vill inte fokusera på berättelsen; jag vill fokusera på rollpersonerna. Det kan hända att verktygen jag använder får folk att tro att de skall försöka berätta en intressant berättelse, och jag vet inte hur jag ska övertyga dem om att det inte är det spelet handlar om. Kanske jag bör formulera mig som du. "Nej, det där är inte hur jag gillar att spela. Det där är samberättande, och det är en funktionell spelstil, men inte den jag vill ha i det här spelet." Vad är det mer i Risings triangel förutom samberättande och prestationsspel? Gestaltande, va? Det är det jag är ute efter. Jag vill spela gestaltande. Story Now går bra ihop med gestaltande.