Leon
Leo carcion
Klart som ulkspadRymdhamster said:Förstår ni varandra när ni kör så här?
Klart som ulkspadRymdhamster said:Förstår ni varandra när ni kör så här?
Men dra på mig skal och kalla mig loboboster. Pyriskt 90-tal!Etepete said:postkatastrofalt 00-taligt, tycker jag nog snarare. Har svårt att tänka på nittitalet utan att tänka på WoD, och då ligger ju Skrofmålet långt borta. Nä, det är den nygemytliga trenden = 00tal
Tackar som frågar. En kan ta knegarn ur kåkstan, men nixom kåkstan ur knegarn.Etepete said:Nixom förresten? Gatupälsingsjidder - burgsna finskrofare säger natursamt "Näggerlunda".
Det händer då och då att vi tappar tråden, men det sker ju typ in-game, så det är ju inte konstigare än den förvirring som kan uppstå när du träffar, säg, en full skåning.Rymdhamster said:Förstår ni varandra när ni kör så här?
Åh, förblommat - jag ber övligen om exkusering.Måns said:Men dra på mig skal och kalla mig loboboster. Pyriskt 90-tal!Etepete said:postkatastrofalt 00-taligt, tycker jag nog snarare. Har svårt att tänka på nittitalet utan att tänka på WoD, och då ligger ju Skrofmålet långt borta. Nä, det är den nygemytliga trenden = 00tal
Åh, dansk er ikke svært. Det er en dum besættelse, svensker har. Faktisk er det de samme sprog. Jeg lyttede til en dansk flye-værtinde, der trak den sædvanlige "hvordan at styrte"-information. Det var et eneste ord, der ikke var helt den samme som svensk, og også det bør være muligt at genkenne. (At "omgjorde" sig med sikkerhedssele.)krank said:
Bara för att förtydliga så tycker jag ingetdera, även om jag gillar skrofmål.Krille said:För att vara tråkig och återgå till någon slags allvar: handlar den här diskussionen om skillnaden mellan dem som anser att Mutant inte är Mutant utan studentikos humor, och dem som aldrig kom in i Mutant för att det hade studentikos humor?
Okej, vad tråkigt. Hoppas ni får bukt med det.NilsK said:Sorry! Malwaren förpestar vår tillvaro. Vi jobbar på problemet och på en ny sajt utan säkerhetsluckor. Man kan lyssna på podden på www.soundcloud.com/frialigan också.
Jag håller med om att frågan om hur postapokatyptisk svenska låter är något som kan ha stor betydelse för känslan i spelvärlden. Namn på förapokalyptiska företeelser som skiljer sig från de förapokalyptiska borde vara självklart i många fall. Namnet Johammed låter som ett försök att skapa ett namn på "gammelsvenska" men där ursprungen har gått förlorade.Etepete said:Jag tror att ni gör det för lätt för er - Skrofmålet kan inte bara avskaffas, det måste ersättas. Skrofmålet var svaret på den ganska svåra frågan "hur låter saker och vad heter saker efter katastrofen". Ett enhetligt och stämningsfullt namn- ord- och språkbruk kräver aktivt arbete och tankemöda.
M0 har ju att förhålla sig till postapokalyptisk svenska, så snarare än att ersätta skrofmålet kanske man tonar ned det. Eller åtminstone har en mutantjargong med lätt skroffärg. Skrofmål var för mig att sno knutar på sig i att leka med svenska språket. Och jag tror att en ny mutantjargong måste vara fortsatt lekfull för att undvika träsmak och ge en känsla av en levande kultur .
Det tror jag inte. För mig är studentikost synonymt med billig, gärna sexistisk, humor utan finess som varken vill eller försöker ta sig själv på allvar.Krille said:För att vara tråkig och återgå till någon slags allvar: handlar den här diskussionen om skillnaden mellan dem som anser att Mutant inte är Mutant utan studentikos humor, och dem som aldrig kom in i Mutant för att det hade studentikos humor?
Och kaffe, och arga skåningar.Måns said:Mutants humor är enligt mig mörk, mustig och makaber. Den problematiserar ämnen som kannibalism, epidemier och massmord.
När Al-Ralph Cappuccino sitter där, mitt emot dig, med en blodig rubbitbiff på tallriken framför sig, och förklarar att han vill ha krediterna innan lördag, annars...så är det inte kaffe spelarna tänker på. Inte när vi spelade scenen ovan åtminstone.krank said:Och kaffe
Ja, den var bara dum.krank said:och arga skåningar.
Det är just det. Mutants humor har enligt mig aldrig tagit sig på allvar, varit mustig, mörk eller makaber, och har alltid trivialiserat snarare än provocerat.Måns said:Det tror jag inte. För mig är studentikost synonymt med billig, gärna sexistisk, humor utan finess som varken vill eller försöker ta sig själv på allvar.Krille said:För att vara tråkig och återgå till någon slags allvar: handlar den här diskussionen om skillnaden mellan dem som anser att Mutant inte är Mutant utan studentikos humor, och dem som aldrig kom in i Mutant för att det hade studentikos humor?
Mutants humor är enligt mig mörk, mustig och makaber. Den problematiserar ämnen som kannibalism, epidemier och massmord. Den provocerar, snarare än trivialiserar.
Å andra sidan, för mig ger blotta namnet "skrofmål" enorma studentspexvibbar, och det är inte något jag tänder på. Jag applåderar verkligen vad som verkar vara Ligans nya inriktning, språkligt.Måns said:. För mig är studentikost synonymt med billig, gärna sexistisk, humor utan finess som varken vill eller försöker ta sig själv på allvar.
Mutants humor är enligt mig mörk, mustig och makaber. Den problematiserar ämnen som kannibalism, epidemier och massmord. Den provocerar, snarare än trivialiserar.
Jag blir mest hungrig.Dimfrost said:Å andra sidan, för mig ger blotta namnet "skrofmål" enorma studentspexvibbar
Av någon anledning känner jag mig nödgad att påpeka att vissa studentspex, till exempel det undertecknad är förman för, aktivt arbetar för att ha en jämn könsfördelning, passera Bechdeltestet och primärt aktivera studenter med icke-svensk bakgrund. Studentikost kommer i flera former och skapnader.Måns said:Det tror jag inte. För mig är studentikost synonymt med billig, gärna sexistisk, humor utan finess som varken vill eller försöker ta sig själv på allvar.