Hobblin
Veteran
Har du sett den? Vad tyckte du?
Alternativt "Arga leken börjar nu", så behåller man en smula av originalets ordalydelse...Tre solar;n92167 said:Om vi fortfarande översatt filmtitlar skulle den ha hetat Galne Gunnar: Borta bra men hemma bäst.
Frånsett första filmen så är karaktären Mad Max mer av en Mysterious Stranger - en snubbe som traskar in i en Situation Där Något Händer och måste hantera det. Det är inga personliga kopplingar till händelserna som så. Som karaktär är han en enabler för en berättelse. När den är slut lämnar Max - tämligen oförändrad jmf med när han steg in.Tre solar;n92167 said:(PS. Jag håller inte med dem som säger att filmen handlar om Furiosa. Snarare kan man säga att Max inte är den enda personen i filmen och den nya skådisen är inte lika charmig som Mel Gibson, vilket gör att man får välja själv vem protagonisten är)
M.a.o. en typisk western-hjälte.Big Marco;n92354 said:Frånsett första filmen så är karaktären Mad Max mer av en Mysterious Stranger - en snubbe som traskar in i en Situation Där Något Händer och måste hantera det. Det är inga personliga kopplingar till händelserna som så. Som karaktär är han en enabler för en berättelse. När den är slut lämnar Max - tämligen oförändrad jmf med när han steg in.
George Miller har twittrat att så blir fallet.PAX;n93108 said:Återstår att se om det blir någon mer film.
Inte George Millers twitter. Twitters verifieringsprocess var allt annat än verifierande.Robert;n93136 said:George Miller har twittrat att så blir fallet.
Ja, du har säkert rätt om den saken.nyvinter;n93138 said:Inte George Millers twitter. Twitters verifieringsprocess var allt annat än verifierande.
Både "The road warrior" och "Beyond thunderdome" har samma upplägg i att de är frame:ade som andra personers berättelser om legenden Max. Det är därför signifikant att Max gör sin egen openingnarration i Fury road. Taget tillsammans med att filmen börjar och slutar med Max inblandning i lokalpolitiken, sluter jag mig till att det här är Max berättelse om Furiosa.Tre solar;n92167 said:(PS. Jag håller inte med dem som säger att filmen handlar om Furiosa. Snarare kan man säga att Max inte är den enda personen i filmen och den nya skådisen är inte lika charmig som Mel Gibson, vilket gör att man får välja själv vem protagonisten är)