Re: Nya apekter
Tänker man efter lite kan man nog komma på en hel del nya aspekter; elektricitet (blixtar måste ju bestå av NÅGONTING); Lukt (kan ljud vara en egen aspekt så kan lukt); gravitation, osv.
Ah ha... här kommer man och tror något... som främste företrädare för Aman-sekten(vilka för den delen är det största magiker "gillet" i Cavala he.. he) vill jag verkligen försöka... um.. RENSA.. i den här.. röran..
Blixtar är ljus... inte bara ljus... KONCENTRERAT ljus... mycket farligt, inte peta... jamen så lyssna då...
Lukt är lukt, ljud är ljud, det finns INGET som förbinder dessa... nehepp hepp..ingenting faktiskt.. jaja...
Gravitation!? GRAVITATION!!! Jag skrattar åt gravitation... haha.. he.. Det är.. saga... trams... TRAMS... det är vad det är...
Det finns inte.. borta..
Jaja... jag har HÖRT vad det är... det är.. vad det... det är.. motus.
Rörelse i sidled, höjdled, djupled, handled... det är motus... handled.. HAHA.. ja ja.. det var ett skämt.. roligt...
Går man in för det kan man nog komma på ett väldigt stort antal nya aspekter.
nya... Nya!. jaha... NYA!!! Aspekter är alltet ... inget mer... nya.. möjligtvis finns det någonting som vi inte vet.. vi vet knappt VAD vi vet... nej nej.. tala lite mer respekt fullt om aspekter nästa gång.. det är ALLT..
F.ö. tycker jag aspekterna i viss mån är inkonsekventa. Om mörker inte finns som aspekt, då det bara är frånvaro av aspekten ljus, borde då inte också kyla tas bort, eftersom det ju bara är frånvaro av aspekten värme?
ja sa: det var allt...
förresten vad sa du?.. var har du lärt dig denna... SMÖRJA!! Vet du ens vad som är grunden för alltet...? Vad är likheten mellan mörker/ljus och värme/kyla? Kan du svara på det.... slyngel...
Och hur kan ljud vara en egen aspekt, det är ju bara vågrörelser i luften?
GAAAAAHHHHH!!! Jag får nog... nog... nog... inget mer...
bara..., jag är lugn...
"bara vågrörelser i luften"... he ha hi... nej....
VAD VET DU OM DET?!??!
det gör du inte... och nästa gång du drömmer på mina lektioner.... ligger du ILLA till...
Nu utgår jag naturligtvis från att Geminis värld är någorlunda lik vår. Den skulle ju kunna ha helt andra naturlagar, och i sådana fall kan de ju säga att gröna ögon är en egen aspekt om de vill. I sådana fall skulle jag dock gärna vilja veta hur de naturlagarna löd.
så.. Janari är borta..
Zire är back...
Ursäkta om jag skrikigt lite grann, och varit oartig.. jag tyckte bara att den ovangestaltade SLPn mycket väl passade in i debatten för att visa min syn på hur jag låter magiker i Gemini se på saken...
Han är ganska kul att spela (annan karaktär än andra magiker), men lite egen.
Angående det sista.. jag vill inte ens som SL veta de fysiska lagarna, för jag har ingen nytta av dem. Det som står i magikapitlet förklarar lagarna så mycket man behöver för att kunna magi.
- Zire