Nekromanti Magiker

Arvid

Warrior
och allt det där kan en magiker också göra om han får försig att lära sig det

Nä, en magiker kan inte lära sig allt av det som jag skrev. En magiker kan lära sig nästan varje sak men inte alla saker.

DAKRilla

Hero
Och allt en magiker kan, kan även en krigare lära sej (även magi). Faktum är att jag tolkar en magiker som kan kasta offensiva magier och eventuellt även strida med ett vapen mer som en krigare än en magiker. För vad gör han? Jo, han krigar eller slåss.

DAKRilla

Hero
Re: Eller

Jag fick för mej att det var en smått kontrollerad version av någon form av okontrollerad dissipation som resulterade i blixtar/elektricitet inom ett område. För hon verkade ju inte ha någon större kontroll över vad som hände, t.o.m mycket mindre än vad man har över improviserade besvärjselser, och inte verkade hon vara helt utom faran heller.

En "areablixt" borde ju även vara ytterst svår att kasta; Den måsta ha gjort brutalmycket skada vilket skulle kräva tre till fem filament blixt vilket resluterar i fyra till sju tärningar mot besvärjelse beroende på hur man tar hänsyn till areaeffekten. Helst enkelt klart utanför hennes skicklighet. En dissipationen av något slag skulle å andra sidan bara kräva en hyfsad kunskap inom alstring och eventuellt något mer (kanske en övernaturlig förmåga?) som gör att hon har någon form av kontroll över den, trots att den inte dissiperar kontrollerat. Kanske hon rent av kan slita fram dem, men inte få negativ qadosh (det finns ju en sådan övernaturlig förmåga, faktiskt) plus att hon kan slunga ut den råa formen av energi som de filamentet hon slet ut bsetod av?

JoakimSkoogh

Veteran
Men det beror på hur du spelar han, vi andra spelar i symbios med varandra bråkar, skojar och så och så sitter magikern inne i ett rum och pluggar så att han kan besegra motståndarna ännu enklare, samtidigt som han leker fjolla med sitt 180 cm långa två handade svärd.

JoakimSkoogh

Veteran
Ovanståående är svar på ett påstående en bit tillbaka,
bara så ni vet.
(blev lite sur på att Bel alltid klagar över att vi retar hans lilla magiker)